Beantwoord

Digitenne signaal gaat van 100% naar 0%

  • 8 August 2019
  • 9 reacties
  • 811 keer bekeken

Waarom wordt er niet ruiterlijk toegegeven dat de verandering van digitenne met de zxv7200 veel problemen geeft met de ontvangst van de zenders. Eerst 100% dan weer 0%. Klantenservice je moet een nieuwe antenne aanschaffen. Flauwekul !, Er zijn gewoon problemen met de frequenties. Antenne steeds andere stand zetten, maar dat lost ook niet alles op. Zeer veel kampeerders op de camping hebben dit probleem. KPN had beter nagedacht over de omschakeling. Los dit probleem snel op dit dat klanten kosten. Laat de klantenservice adequaat werken en de waarheid vertellen

*Admin: bericht aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 August 2019, 20:52

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dat wordt tegenwoordig wel ruiterlijk toegegeven door de moderators. Ze moeten hier de problemen oplossen en dat doen ze met veel geduld en beleefdheid. (waarvoor achting)

Het lijkt mij een rotbaan om goed te praten wat eigenlijk een inferieur product is maar onze onvolprezen https://@Noordzee doet het gratis.
Reputatie 4
Badge +1
Niks dan lof voor de moderatie en natuurlijk Noordzee! Maar KPN moet deze ellende gewoon toegeven, en een oplossing zoeken, en de gebruikers er zoveel mogelijk juist van op de hoogte houden, Anders verliezen ze van veel klanten het begrip. Als je met meer data een kanaal vult word de sterkte het signaal steeds belangrijker...
Reputatie 7
Badge +28
@John123 en @VRM marine : Bedankt voor jullie complimenten! 👌🏾

@RPME

Er zijn geen problemen met de frequenties. Want als je gebruik maakt van een FTA-ontvanger is er niets aan de hand.

De ontvangers van KPN zijn inderdaad niet best. Dit is vaak op te lossen met een betere antenne. Want veel klanten gebruiken nog antieke antennes die niet zo goed werken als de huidige antenne van KPN.

Maar zit je wat verder van een zendmast af, dan is ook een betere antenne geen oplossing. Wel als je de antenne bovenop een dak kan zetten, maar niet ergens op een afgelegen camping. Op een boot is het nog meer drama.

KPN gaat echt niet de ontvangers omruilen. Dat gaat het niet worden.

De enige oplossing is wat mij betreft meer zendmasten en hogere vermogens. Dat laatste gaat zeker niet gebeuren. Ik hoop en reken op meer zendmasten.
Reputatie 5
Badge +4
Ik denk toch dat uiteindelijk er nieuwe betere ontvangers verhuurd zullen gaan worden, ditzelfde is ook bij Iptv gebeurd waar eerst de motorola's werden gebruikt en later werden omgewisseld voor de arcadyan en arris. Je kan het niet volhouden om rommel te verhuren. De klanten waren toch al niet blij met de verminderde functionaliteit van de huidige ontvangers.
Reputatie 5
Badge +5
De huidige decoders voor iptv doen het inderdaad prima. KPN onderscheidt zich daarmee ook positief van de concurrentie. Bij Digitenne is er geen concurrentie, en op hardware heeft zich dat vertaald in achteruitgang: van de de mogelijkheid tot kopen van een decoder, opnemen en insteekkaarten, tot alleen huur apparatuur zonder opnemen, tot het huidige dieptepunt. Ik geloof ook wel dat KPN met een betere ontvanger gaat komen, maar dat zal op langere termijn gebeuren.
Reputatie 7
Badge +28
@RPME

We hebben niets meer van jou gehoord. Natuurlijk volgt er later in dit topic ook nog een reactie van een moderator.

Maar tot die tijd zou je ook eens wat kunnen doorlezen in dit interessante topic van @John123 :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873
Reputatie 7
Badge +28
Waarom wordt er niet ruiterlijk toegegeven dat de verandering van digitenne met de zxv7200 veel problemen geeft met de ontvangst van de zenders. Eerst 100% dan weer 0%. Klantenservice je moet een nieuwe antenne aanschaffen. Flauwekul !,

@RPME
In afwachting van de moderator toch nog twee tips voor jouw ontvangstprobleem.

Een betere antenne hoeft geen flauwekul te zijn. Lees dit topic eens door:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Van KPN kan je gratis een Funke V5 buitenantenne krijgen als je die nog niet hebt. En de Funke YagiNX werkt nog beter. Maar die moet je zelf aanschaffen.

Alsje dat allemaal niet ziet zitten, dan zou je overwegen om op de camping alleen nog maar naar de NPO te kijken. Daar zijn ontvangers voor te krijgen die beter ontvangen:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @RPME, Welkom op het forum. We zien deze constateringen vaker voorbij komen, maar we proberen wel met alle klanten tot een oplossing te komen. Veel problemen worden gelukkig opgelost. Met het advies van Noordzee kom je misschien al een heel eind. Heb je dit al doorgenomen? Zo niet, horen we het graag. Zou je dan ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kijk ik wat we nog meer voor je kunnen betekenen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @RPME, We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag.

Reageer