Beantwoord

Digitenne signaal stopt af en toe

  • 7 June 2019
  • 50 reacties
  • 2072 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Zowel thuis als op de camping hapert het signaal voor seconde of twee, als je op de antenne knop drukt van de afstand bediening zie ik het signaal 100% en bij het haperen is dit dan even 0%.
Heb het kastje ZXV7200 en al een fabrieks reset gedaan en zenders via de wizard opgezocht.
De binnen antenne op diverse manieren gedraaid en op de camping de buiten antenne ook, maar de storing is zowel thuis als op de camping het zelfde.
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 June 2019, 11:13

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@annfra

Vervelend die storingen !
Ik zie dat jullie zelf al geprobeerd hebben om een oplossing te zoeken en dat de ontvangstkwaliteit soms 100% is.

Er zijn een paar mogelijke oplossingen te bedenken.

1/ Zorg dat de ontvanger niet op een warme plek staat.
2/ Zet de ontvanger niet direct bij/boven een ander elektrisch apparaat, zoals een LED-Lamp of een modem.
3/ Zorg dat je een goed antenne-kabel gebruikt. Bij de binnenantenne wordt standaard zo'n dun draadje meegeleverd. Dat is dus geen goede kwaliteit kabel. Gebruik een coax-kabel van 0,7 cm breed. Die werken beter.
4/ De storingen kunnen ook komen door b.v. 4G-Internet. Tegenwoordig zijn er betere antenne's op de markt dan vroeger die een beter storingsfilter hebben. KPN levert de Funke V5-antenne. Heb je een oudere antenne? Dan kan je in dit topic een moderator vragen om zo'n antenne.
5/ Nog beter is om die antenne buiten te plaatsen. Er is een speciale montageset voor het buiten plaatsen. Daar zit ook een goede kabel bij van 10 meter lang. Wil je ook zo'n buitenmontageset ? Geef dat hier aan....
6/ Wat betreft het zenders zoeken. Het is beter om (na het teruggaan naar de fabrieksinstellingen) zenders te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
7/ En tot slot: Experimenteer wat met de plaats van de antenne. Uiteraard zo hoog mogelijk. Maar een stukje verplaatsen en het bijdraaien van de antenne kan wonderen opleveren.
Reputatie 7
Badge +28
@annfra

Heb je al wat geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +28
@annfra: Ik heb even gewacht met reageren, ik kon verder niets toevoegen aan de tips van Noordzee 🙂 Wel ben ik ook erg benieuwd of het geholpen heeft. Als er nog problemen zijn, laat het dan vooral weten. We helpen je hier verder.

@Duc1953: Heeft de nieuwe antenne dit probleem helemaal opgelost?

@waltervl: Ik ben benieuwd of bij jou het verplaatsen van de antenne effect heeft gehad.

Geen nieuws is goed nieuws meestal, zeker weten dat het is opgelost is nog beter!
Badge
de antenne is stukken beter koste ook €100,00
alleen krijg ik zenders 4 5 6 7 8 niet
dus is het niet op gelost wel beter maar niet door kpn
heb de antenne bij een ander bedrijf gekocht die aan geeft op zijn site dat het signaal van kpn digitenne nu niet goed is en zij betere antennes aan bieden ga binnen kort daar heen om uit leg want van de helpdesk van kpn word je ook niet vrolijk
Reputatie 7
Badge +28
Hallo annfra,

Fijn dat de ontvangst met de nieuwe antenne wat beter is. Op de boot kan de ontvangst soms best lastig zijn, zeker in het zuiden van Friesland. De zendmast in Friesland staat in Leeuwarden, daar in de buurt zal je geen problemen ervaren. Maar elders mogelijk dus wel.

Je geeft aan dat je niet vrolijk wordt van de helpdesk van KPN. Ik ga er even vanuit dat je dan de telefonische helpdesk bedoelt. Daar zal inderdaad niet iedereen verstand hebben van Digitenne. Is best wel kwalijk, maar hier op het forum zit je wel goed. De hier aanwezige moderators (waaronder in dit topic Joran) hebben inmiddels een ruime ervaring met de problemen waarmee je als Digitenne-gebruiker te maken kunt krijgen. Daarnaast zijn er hier hobbyisten, die jou ook kunnen helpen.

Wij willen jou graag verder helpen, maar dan willen we graag wat meer informatie.

Wat is momenteel de locatie van jouw boot?
Staat de antenne op een hoge plaats?

Heb je al het volgende geprobeerd met jouw ontvanger?
  • via het menu terug naar de fabrieksinstellingen
  • nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Na de beantwoording van deze drie vragen kunnen we jou een inhoudelijke reactie op maat geven.
Reputatie 6
Badge +7
Bij
@waltervl: Ik ben benieuwd of bij jou het verplaatsen van de antenne effect heeft gehad.


Ik heb wat zitten schuiven en draaien met de antenne en ontvanger maar het probleem is zeker nog niet weg. Zeker met mijn 2e ontvanger heb ik nog last van wisselend beeld en haperingen, lang wachten bij zender wisselingen. Dit gebeurt vooral bij Spike, Discovery, National Geographic. De antenne wijst naar het Oosten, richting Tilburg. Hij lijkt het wel pas te doen als je wat langer TV kijkt, na een uur of zo.
DE andere die richting Eindhoven kijkt heeft hier veel minder last van maar meestal rond 20.00 uur begint het te rommelen. Ik heb dan zelf niet iets draaien wat wifi of zigbee (Ikea lampenbesturing) stoorsignalen genereert.
Verkeer lijkt het niet te zijn want onze weg was deze week afgesloten dus er kwam geen verkeer langs. Ik kon eerder hier al geen patroon in ontdekken.
Ik wil het wel eens proberen om de antenne op zolder of buiten te zetten maar dan heb ik een langere kabel nodig, en een buitenmontage set. Ik heb een V5 antenne.
Badge
hallo eindelijk heb ik goede Digitenne dank zij mijn nieuwe zelf aan geschafte antenne van €100,00 bij een ander bedrijf plus dat ik cannelplus had aangeschaft schotel paket €200,00 plus abbonemen van €15,95 maar kon de satelliet niet vinden toen maar via de laptop kijken was ook geen optie veel data verbruik ben maanden aan het klooien geweest nieuw kasje nog geen signaal 3winkels waarvan 1 met een a viertje kwam om software versie 32 te downloaden dat wou dus niet omdat ik versie 18 had kreeg ik een nieuw kasje het werkte iets beter kon nu met de pijltje toets op zij bij de vorige niet ook meerdere keren gebeld maar steeds geen signaal toen die antenne aangeschaft kreeg eerst een paar zenders na bellen nog niet opgelost nu op dit form werd gezegt naar de fabrieksinstellingen en dan uit gebreid zoeken daar was ik een beetje bang voor ik dacht straks heb ik de oude software versie weer nu zit ik zinds gisteren op mijn boot in mijn woonplaats en de handelingen weer gedaan en tot mijn verbazing heb ik nu alle zenders zo als het moet nu maar hopen dat het zo blijft het blijft wel vreemd dat kpn deze antenne niet leverd gekocht bij een bedrijf die er mee adverteert dat het signaal van Digitenne na de om zetting niet goed meer is en ze deze antenne aan raden zou mooi zijn dat kpn mij tegemoet komt in de kosten die ik allemaal heb gemaakt om weer Digitenne te kijken op de boot ben maar een wao,er die ook op de centen moet letten
Reputatie 7
Badge +28
hallo eindelijk heb ik goede Digitenne dank zij mijn nieuwe zelf aan geschafte antenne van €100,00 bij een ander bedrijf plus dat ik cannelplus had aangeschaft schotel paket €200,00 plus abbonemen van €15,95 maar kon de satelliet niet vinden toen maar via de laptop kijken was ook geen optie veel data verbruik ben maanden aan het klooien geweest nieuw kasje nog geen signaal 3winkels waarvan 1 met een a viertje kwam om software versie 32 te downloaden dat wou dus niet omdat ik versie 18 had kreeg ik een nieuw kasje het werkte iets beter kon nu met de pijltje toets op zij bij de vorige niet ook meerdere keren gebeld maar steeds geen signaal toen die antenne aangeschaft kreeg eerst een paar zenders na bellen nog niet opgelost nu op dit form werd gezegt naar de fabrieksinstellingen en dan uit gebreid zoeken daar was ik een beetje bang voor ik dacht straks heb ik de oude software versie weer nu zit ik zinds gisteren op mijn boot in mijn woonplaats en de handelingen weer gedaan en tot mijn verbazing heb ik nu alle zenders zo als het moet nu maar hopen dat het zo blijft het blijft wel vreemd dat kpn deze antenne niet leverd gekocht bij een bedrijf die er mee adverteert dat het signaal van Digitenne na de om zetting niet goed meer is en ze deze antenne aan raden zou mooi zijn dat kpn mij tegemoet komt in de kosten die ik allemaal heb gemaakt om weer Digitenne te kijken op de boot ben maar een wao,er die ook op de centen moet letten

@annfra
Fijn dat de genoemde instructie jou toch heeft geholpen. Ik had diezelfde tips jou acht dagen geleden ook gegeven (zie hierboven). Kortom: Als je dat eerder had uitgevoerd, had jou dat een hoop ergernis gescheeld.

In dezelfde reactie van acht dagen geleden had ik jou erop gewezen dat KPN tegenwoordig ook betere (buiten-)antenne's levert. Jammer dat je niet eerst de Funke V5-buitenantenne hebt geprobeerd. Dat had jou mogelijk die 100 euro gescheeld, die je nu voor jouw antenne hebt uitgegeven.

Maar belangrijker dan de financiële schade, is dat je nu weer gewoon TV kunt kijken op de boot. Veel plezier met jouw nieuwe ontvanger !
Reputatie 7
Badge +28
@waltervl
Jouw storingen beginnen meestal rond 20.00. Dat is een tijdstip waarop mensen in huis wel is een elektrisch apparaat aandoen, zoals een LED-lamp of iets anders.

Dat hoeft niet persé bij jou in huis te zijn, maar het kan b.v. ook bij de buren vandaan komen.

Aangezien je op de ene plek daar veel meer last van hebt dan op de andere plek is het verschuiven van die bewuste antenne de oplossing. Je kan daarvoor een verlengkabel gebruiken. KPN levert een dun verlengkabeltje, die kan Joran voor jou opsturen.

En in de buitenmontageset zit een 10 meter dikkere (betere kwaliteit) antennekabel. Maar Joran schreef eerder in dit topic dat dat in eerste instantie een te dure oplossing is. Dan blijft de dunne verlengkabel over.
Badge
ja mooi praten kunnen we allemaal ben er dagelijks mee bezig geweest en antenne kon ik niet krijgen alles op gevolgd maar niks werkte tot ik zelf een goede antenne kocht
en nu zeggen dat ik 8dagen geleden de boel niet op gevolgd heb terwijl ik al maanden bezig ben heb het toe vallig zelf op gelost0
Reputatie 7
Badge +28
ja mooi praten kunnen we allemaal
en nu zeggen dat ik 8dagen geleden de boel niet op gevolgd heb terwijl ik al maanden bezig ben heb het toe vallig zelf op gelost0


Ik heb juist het idee dat onze tips jou geholpen hebben om ook de RTL-zenders te kunnen ontvangen.

antenne kon ik niet krijgen alles op gevolgd maar niks werkte tot ik zelf een goede antenne kocht


Je hebt alleen niet het geduld gehad om hier te wachten op een moderator die jou een goede antenne had kunnen toesturen. Want ik had in mijn reactie van 9 dagen geleden dit wel benoemd.

Natuurlijk ben je vrij om zelf een goede antenne te kopen, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat KPN jou die kosten gaat vergoeden.

Maar mogelijk denkt @Joran daar anders over en heb je geluk. Joran gaat hier vast wel weer reageren.
Reputatie 7
Badge +28
We bieden geen vergoeding aan voor zelf aangeschafte apparatuur. @annfra: Als het nog mogelijk is de antenne te retourneren kan ik je een gratis V5 antenne opsturen. Het is vrijwel altijd mogelijk binnen 14 dagen te retourneren (en geld terug te krijgen), bij sommige winkels tot 30 dagen.

@waltervl: Ik stuur een buitenmontageset op, die ontvang je woensdag. Ben benieuwd of dat verbetering biedt!

@Noordzee: We kunnen wel een montageset sturen als de kans groot is dat het signaal daar door verbetert. Het punt eerder ging over een hele set sturen alleen maar omdat er een dikkere kabel in zit. Dat is nergens voor nodig.
Badge
bedankt alvast voor het sturen van een v5 antenne zal het uit proberen ps heeft u het adres
Reputatie 6
Badge +7
@Joran ik heb de berichtjes binnen zien komen, bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
@annfra: Nog niet, kun je die toevoegen aan je profiel?
Badge
heb het adres toe gevoegd klant nr heb ik niet bij de hand doet mijn vrouw altijd maar die kan ik nu niet vragen die heeft nacht dienst gehad en licht te slapen hoop dat het zo ook kan
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem! De V5 ontvang je woensdag in huis 🙂
Badge
joran bedankt voor de antenne hij werkt perfect zelfs in de boot in plaats van buiten ga hem van af het weekend verder proberen we gaan 3 weken met vakantie met de boot deze antenne hadden ze me al in de winkel moeten geven dan was het probleem veel eerder opgelost en had het mij niet zo veel geld gekost maar nogmaals bedankt joran
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het nu bij jou goed werkt, annfra !

En hoe is de ontvangst nu bij jouw tweede ontvanger, @waltervl ?
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb mijn pakketten ook gehad, de buitenkabel hielp al een heleboel. Nog wel last van af en toe langzaam van kanaal schakelen maar geen haperingen meer de afgelopen 3 dagen. De 2 V5 antennes heb ik niet gebruikt, die had ik al. Ik zal de buitenkabel ook eens bij de andere set gebruiken. Ik heb wel de connector nog goed moeten aandraaien, die was niet goed in elkaar gezet.
Is er misschien een witte uitvoering van een kabel te koop? Zo'n dikke zwarte kabel is niet echt mooi bij een witte muur.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat de buitenkabel voor jou de oplossing is !

Zelf heb ik een paar maanden geleden bij de vakwinkel net zo'n coax-kabel gekocht. Bij die winkel (Astrasat in Groningen) kon ik kiezen uit een witte kabel of een zwarte kabel.

Even zoeken naar een goede winkel bij jou in de buurt of anders via internet iets proberen. Let er wel op dat je coaxkabel koopt voor DVB-T. Er zijn ook andere soorten coax-kabels op de markt.
Reputatie 1
Badge
Hb een antenne ontvangen van KPN die kan zowel binnen al buiten worden geplaatst, mag de antenne niet buiten plaats en van de verhuurder.
Dus binnen voor het raam, resultaat is dat het plotseling weg vallen wat minder is.
Antenne zo goed mogelijk afgesteld op 100% .
Dis nog steeds plotseling wegvallende signaal het beeld hapert en valt dan uit, loop je naar de antenne, gebeurt het regelmatig dat het signaal er al weer is voordat je de antenne weer gaat draaien.

Groeten
Reputatie 7
Badge +28
@annfra @waltervl Goed om te lezen dat het nu een stuk beter werkt! En @annfra laat ons gerust even weten hoe het in de boot ging, ik ben benieuwd :)

@Duc1953: Ik begrijpt dat er wat verbetering is maar het is duidelijk nog niet optimaal. Jammer dat de antenne buitenshuis geen optie is. Daarmee kunnen we alle factoren binnenshuis (isolatie, dubbel glas, andere storingsbronnen) uitsluiten. Ik denk niet dat er verdere opties zijn om het beter te krijgen dan dit en dat is spijtig. Ik hoop dat het enigszins werkbaar is zo.
Reputatie 1
Badge
Ik ga in Augustus weer kamperen met de caravan in de regio Gelderland waar ik ook woon zal kijken of de ontvangst dan beter is, de antenne die word buiten gemonteerd.

Groeten Martien.
Badge
Het is heel erg goed in de boot

Reageer