Beantwoord

Digitenne signaal valt weg op bepaalde zenders

  • 24 June 2019
  • 17 reacties
  • 258 keer bekeken

Reputatie 1
Digitenne valt weg op bv rtl4. Niet op de NPO zenders.
Digitenne het echter wel als ik tussen de tv en ontvanger ga staan??
Dit probleem ervaar ik sinds een aantal weken. Voorheen heb ik jaren geen
probleem gehad.
Nieuw kabeltje?????
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 June 2019, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Duukje05,

Het kan inderdaad aan de antennekabel liggen.
Maar er zijn nog wel meer redenen te bedenken.
Daarom eerst een aantal vragen:

  1. Welke locatie heb je?
  2. Wat voor type antenne gebruik je?
  3. Staat de antenne binnen of buiten?
  4. Wat voor soort antennekabel heb je? Zo'n dun draadje of een dikkere coaxkabel van 0,7 cm dik?
  5. Staat de ontvanger op een koele plek?
  6. Staat de ontvanger vlakbij andere elektrische apparaten zoals een modem of een ledlamp?
Verder alvast wat eerste algemene tips:
  1. Ga in het menu van jouw ontvanger is terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via uitgebreid zenders zoeken.
  3. Richt eventueel de antenne wat bij aan de hand van de signaalmeter in je menu.
Reputatie 1
Ik heb de nieuwste antenne. . Kabel is een dun draadje en ontvanger staat al jaren op dezelfde plek. Niet in de buurt van modem of led-lampen
als ik de kabel beweeg of er zelf tussen ga staan heb ik wel ontvangst.
ik heb echt idee dat het aan kabeltje ligt.
heb ook al alles opnieuw ingesteld maar helaas
Reputatie 7
Badge +28
Dan lijkt het me een goed idee om jouw kabel te vervangen. Ga dan gelijk voor de kwalitatief betere dikke coaxkabel. Deze kabel zit bij de buitenmontageset van de Funke V5 antenne:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Je kunt deze set zelf bestellen. Als klant van KPN kun je die set ook opgestuurd krijgen, maar dan moet je wel jouw profiel op deze site volledig vullen.
Reputatie 1
Dank voor snelle reactie maar ik wil graag eerst ander kabeltje proberen. Zijn deze ook los te verkrijgen?
Reputatie 7
Badge +28
Wel het dunne kabeltje, maar niet de dikke. Een moderator kan jou een vervangend (dun) kabeltje opsturen.
Reputatie 1
Ik zie het dunne kabeltje graag tegemoet! Is denk ik de oplossing
Reputatie 7
Badge +28
Wil je dan jouw profiel volledig vullen op dit forum?

Want anders kan er geen kabeltje naar jou opgestuurd worden. Het gaat dan met name om klantnummer, postcode en huisnummer.
Reputatie 1
Profiel aangevuld! Dank voor de oplossing
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, ik verwacht hier later vandaag een moderator die jou het kabeltje kan opsturen.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Duukje05, ik heb niet zoveel meer toe te voegen aan Noordzee 😉. De nieuwe kabel komt binnen 2 werkdagen per post naar je toe. Laat je nog even weten of het daarmee opgelost is?
Reputatie 1
Helaas kabel past niet in de antenne (funke) wel in de antenne.
oude kabel weer inGestoken maar nou heb ik zelfs geen blauw lichtje meer op de flinke.
Reputatie 1
Wel in ontvanger bedoel ik
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk is het beter om jou nu maar een nieuwe binnenantenne te sturen.

Want dan wordt jouw antenne en jouw kabeltje vervangen.

@Marcia_ komt hier vast binnenkort weer langs. Zij kan jou vast wel helpen aan een nieuwe binnenantenne.
Reputatie 7
Badge +30
Dat denk ik ook! Ik twijfel of je wel de Funke V5 hebt: de kabel zou dan sowieso moeten passen. In ieder geval komt er binnen twee werkdagen een nieuwe antenne aan! Laat je het weer even weten?
Reputatie 1
Antenne geinstalleerd. Werkt maar nog steeds niet optimaal.
Ik ga zoeken naar juiste plek!!
Reputatie 7
Badge +28
En de juiste richting. Deze antenne is erg gevoelig voor de richting, dus draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit je ontvanger.

Gebruik evt. ook de verlengkabel die je eerder van Marcia hebt gehad voor het vinden van de perfecte plaats.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de tips Noordzee! Ik hoop dat je er daarmee uit gaat komen, Duukje05 🙂