Digitenne signaalkwaliteit ineens 0%

  • 13 October 2019
  • 18 reacties
  • 306 keer bekeken

Badge
Hallo, ik heb hetzelde probleem. Signaal is 0% en verandert niet. Ik heb een nieuwe antenne gekocht, maar geen verschil. Ik woon in Noord Holland. Wat nu?

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @evertbaris

In NoordHolland zijn onlangs wat frequenties veranderd.

Wil je de installatie nog eens proberen, maar dan als volgt:

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer.
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan.
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie.
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

En dan een paar vragen:
1/ Wat is jouw woonplaats?
2/ Wat voor soort antenne gebruik je nu?
3/ Staat de antenne binnen of buiten?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @evertbaris, welkom! Heb je de mogelijkheid gehad om het bericht van Noordzee door te lopen? Is het daarmee verholpen? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en CAS ID? Dan duik ik je gegevens in.
Badge

Hallo,

ik zie geen optie voor “Uitgebreid Zoeken". Ik kom meteen in het scherm waarin ik een provincie moet kiezen. Ik heb alle provincies geprobeerd, maar maakt niets uit.

Ik woon in Broek in Waterland en gebruik een binnenantenne (Funke DSC550). Dat heeft tot voor kort altijd gewerkt.

 

Reputatie 7
Badge +28

Even een stapje terug in het menu Zenders Zoeken. Bovenin staan tabbladen voor Regionaal zoeken en Uitgebreid zoeken.

Regionaal zoeken werkt momenteel niet. 
 

Reputatie 7
Badge +28

@evertbaris 

Heb je het tabblad "Uitgebreid zoeken" al gevonden?

Badge

Hallo,

Nee, ik vind die mogelijkheid niet. Ik zie het volgende:

 

 

Groeten, Evert

Reputatie 7
Badge +28

OK, dit verandert de zaak. Jij hebt kennelijk geen KPN-ontvanger, maar een FTA-ontvanger. 

Kan je ook zoeken op kanaalnummer? Zoek dan op kanaal 34. 

 

Maar ik ga nu twijfelen over jouw ontvanger. 

Welke ontvanger heb je? 

Of kijk je rechtstreeks via jouw TV? 

Wat voor type TV dan? 

 

Reputatie 5
Badge +4

Als ik de beelden zo bekijk hebben we te maken met een DVB-T Mpeg2 ontvanger. dus waarschijnlijk een tijdje niet gebruikt! Gaat dan ook nooit meer werken op DVB-T2 Hevc /h265.

Reputatie 7
Badge +28

Dat vermoeden heb ik ook. Even de reactie van @evertbaris afwachten...

Badge

 

Reputatie 7
Badge +28

Je gebruikt inderdaad nog het oude type  ontvanger. 
 

Daar ga je niets meer mee ontvangen. Hoog tijd om de ontvanger om te wisselen voor een nieuwe ontvanger. 
 

Je kunt de omwisseling regelen via 

deze link. 

Badge

Ah, dit is de service die ik gewend ben van KPN:

 

Deze ontvanger werkt al sinds 9 juli niet meer! Toen is in Noord-holland het oude systeem uit de lucht gegaan.

Heb je wel een abonnement op Digitenne? (alle 32 tv zenders) of keek je alleen de NPO zenders?

Een KPN moderator zal je ontvanger kunnen omruilen mits je een abonnement hebt.

Daarvoor graag de volgende gegevens invullen:
Naam, postcode, huisnummer, klantnummer

Werkt deze link niet? Dan kan het via een moderator.
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen/servicetool.htm

Gebruik deze tool thuis en met een laptop.

 

Reputatie 7
Badge +28

@evertbaris

Geef dan inderdaad even aan of je weer een betaald abonnement op Digitenne wilt.

 

Als je alleen interesse hebt in NPO 1/2/3 en TV Noord-Holland, dan kun je via internet voor weinig geld een nieuwe ontvanger kopen. Jouw oude antenne is dan nog steeds bruikbaar. Lees meer over FTA-ontvangers in dit topic. 

 

Geef dat dan ook even aan, zodra we hier weten wat je nu wilt. 

Reputatie 7
Badge +28

@evertbaris

 

Ik zie dat het forum profiel nu gevuld is. Kun je hier nog even aangeven of je wilt dat Marcia voor jou de omwisseling naar het nieuwe Digitenne in gang zet? 

Badge

Nou, eigenlijk zou ik het abonnement wel willen opzeggen. Ik heb ook een interactieve TV-abonnement en ik heb gezien dat ik voor 5 euro een ontvanger erbjij kan krijgen. Dat lijkt mij eigenlijk wel de beste keuze. Of toch niet?

Reputatie 5
Badge +5

Als de internetverbinding het toelaat, en Digitenne niet buitenshuis nodig is voor bijvoorbeeld een boot of caravan, is interactieve tv de beste keuze. 

Reputatie 7
Badge +28

Nou, eigenlijk zou ik het abonnement wel willen opzeggen. Ik heb ook een interactieve TV-abonnement en ik heb gezien dat ik voor 5 euro een ontvanger erbjij kan krijgen. Dat lijkt mij eigenlijk wel de beste keuze. Of toch niet?

 

Sorry dat een reactie vanuit KPN even uitbleef. Als Interactieve TV mogelijk is zou ik dat zeker doen. Ik kan op de adresgegevens in je profiel geen KPN abonnement vinden. Zit je misschien bij Telfort of XS4ALL?

Reageer