Beantwoord

Digitenne sinds vandaag alleen zenders 1 2 en 3

  • 2 May 2019
  • 10 reacties
  • 177 keer bekeken

Sinds vandaag alleen 1 2 en 3. Alle andere zenders NO ACCESS Kaart en houdeur div keren erin en eruit gehaald ,tv opnieuw opgestart ,maar helaas niets heeft geholpen .
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 May 2019, 10:04

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Ronald,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Wil je ook even jouw type ontvanger noemen? Mocht je nog een oude ontvanger hebben, dan gaat een moderator jou vast helpen met de omwisseling.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Ronald van D., welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Zoals je het omschrijft, gebruik je nog een insteekkaart. Klopt dat? Een kaart met houder die je in de televisie stopt? Sinds enige tijd worden deze niet meer uitgegeven en omgeruild voor tv-ontvangers die het nieuwe signaal kunnen ontvangen. Dit vanwege de veranderingen rondom Digitenne, meer informatie daarover kan je in dit topic vinden.

Heb je al wel een nieuwere ontvanger, en bovenstaande is dus ook in jouw situatie het geval, dan help ik je graag verder en heb ik je gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen en me een seintje kunnen geven als dat gelukt is? 🙂
Hoi Susan ik heb mijn Forum profiel bijgewerkt

Reputatie 7
Badge +28
Top, dan komt Susan hier vanzelf weer langs. Ze is nu echter vrij, dus het kan even duren....
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt dus duidelijk nog een oude ontvanger. Eventueel kan je ook zelf proberen de omwisseling naar de nieuwe ontvanger te regelen. Kijk maar is op:

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

Als het niet lukt, kan Susan dit voor jou doen.
Reputatie 7
Badge +21
@Ronald van D., hier ben ik weer! Ik heb meteen even voor je gekeken, en ik zie dat er gisteren een nieuwe ontvanger aangevraagd is. Is het daarmee straks opgelost, of kan ik je nog verder helpen? 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Nog even wat tips voor het installeren van de nieuwe ontvanger:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update uitvoeren indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.
Nog even wat tips voor het installeren van de nieuwe ontvanger:

1/ Ontvanger aansluiten op je TV en op de antenne
2/ Stroom aan
3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Daarna een software-update uitvoeren indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Dank je voor de tips
Klopt bij Kpn winkel wezen regelen

Reageer