Beantwoord

Digitenne, slecht bereik Heerhugowaard

  • 6 September 2019
  • 8 reacties
  • 208 keer bekeken

Wij wonen in het buitengebied van Heerhugowaard en hebben met onze digitenneontvangst vaak alleen ‘s avonds een steeds uitvallende ontvangst bij de NPO zenders. Zijn er misschien meer mensen met een soortgelijke klacht.
Rein Kampinga
(...)
Heerhugowaard

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door 2sheep 7 September 2019, 23:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Welkom op het forum! Vallen andere (commerciële en buitenlandse) zenders ook uit? Welk type antenne gebruiken jullie, en staat die binnen of buiten?
Reputatie 5
Badge +4
De mast die voor jou van belang is staat bij het AZ stadion, vlakbij dus. Daar moet je met je antenne op mikken. Dat hoef je niet zo nauwkeurig te doen omdat de afstand hemelsbreed maar een klein stukkie is.
Reputatie 5
Badge +4
De mast die voor jou van belang is staat bij het AZ stadion, vlakbij dus. Daar moet je met je antenne op mikken. Dat hoef je niet zo nauwkeurig te doen omdat de afstand hemelsbreed maar een klein stukkie is.
Nu ik kan je vertellen dat je wel degelijk heel precies moet richtten , ondanks dat het maar 10 km hemelsbreed is Zender staat bij de Leegwaterbrug aan het NH kanaal. De gaatjes in de buitenbeugel van de V5 zijn daar te grof voor. Wat dat betreft was dat bij de zgn Haaievin beter.
Reputatie 7
Badge +28
@2sheep

War voor type antenne gebruik je?
Staat de antenne binnen of buiten?

Mogelijk heb je nog niet het laatste type antenne in huis....


Probeer verder eens het volgende:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Vriendelijk dank voor de antwoorden, de antenne staat binnen met één verlengkabel en staat voor het raam dat richting AZ stadion kijkt. Apparaten aan/ uit zetten gedaan, opnieuw zenders zoeken zelfs meermalen, maar ik heb het idee dat er obstructies onderweg de zaken beïnvloeden zoals bomen bij mij in de buurt. De storingen komen ook niet dagelijks voor, maar onder bepaalde omstandigheden, maar welke, geen idee.
Ik zie onder die omstandigheden dan ook steeds de melding, geen ontvangstsignaal, maar steeds kortstondig.
Reputatie 7
Badge +28
Dan lijkt het op een externe storingsbron.

Je kunt dan denken aan een modem, een ledlamp of zoals iemand anders vandaag : een buitenthermometer.

Staat de ontvanger niet direct bij zo'n storingsbron? Of loopt de kabel daarover heen?
Is een kwestie van wat uitproberen.
Zeer bedankt voor het antwoord, ik was zelf ook op die gedachte gekomen en had al wat dingen afgelopen en ga er mee door. Hopelijk vind ik de boosdoener na wat speurwerk 👍

Reageer