Digitenne slechte ontvangst Ned. 1,2,3

• 29 juni 2014
  • 4 reacties
  • 1363 keer bekeken

Mijn digitenne ontvangst is sinds een paar weken slecht. Vaak krijg ik blokjes te zien en krijg ik piepen te horen ipv gewoon tv-geluid. De meeste zenders kon ik nog redelijk naar kijken, maar Nederland 1, 2 & 3 hoef ik echt niet meer aan te zetten, zo slecht! 

Ik heb jullie stappen voor beter beeld/ ontvangst doorgelopen. Antenne buiten gezet, opnieuw zenders ingelezen etc. Maar helaas, het ontvangst is er zelfs op achteruit gegaan! Op Nederland 1, 2 & 3 krijg ik geen blokjes meer te zien.. het beeld blijft nu gewoon zwart..

Mijn signaalsterkte ligt tussen de 7 en 12.

Signaalkwaliteit ligt rond de 60.

Ik gebruik een insteekkaart en heb antenne type 2.

Voorheen stond mijn antenne altijd in mijn raamkozijn. Tegenwoordig heb ik geen beeld meer op de plek. Hij staat nu aan de andere kant van mijn slaapkamer (niet in de buurt van een raam) maar hier heb ik wel de hoogste signaalsterkte.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem!

Alvast bedankt,

Ciska

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8
hoi ciska, had  je ook last van storingen als bijvoorbeeld als een brommer of een vrachtwagen langs rijdt of een zwaar apparaat aan springt? dan heb je waarschijnlijk een TV met wat oudere ontvanger. kijk op internet of je je TV merk en model kunt vinden, misschien heeft de fabrikant een update, of als je huurt laat webcare je een settopbox toezenden, die heeft dan de nieuwste tuner ingebouwd. 

heb je nog een andere coax kabel geprobeerd ? soms helpt het om de TV stekker om te draaien, maar persoonlijk denk dat dit meer het placebo effect is van de reboot.

je kan ook investeren in een antenne met versterker, de ANT 100-KN wordt over het algemeen goed beoordeeld en er is voor een paar euro meer ook de nieuwe Funke DSC550 4G LTE,  een In & Outdoor DVB-T antenne voor tv-signaal die vrij is van 4G LTE interferentie, vraag bij allekabels naar de beste KPN klantenprijs.

;)

Reputatie 7
Badge +27
Dag Ciska,

Heb je wat aan de tips gehad van glenonline? Zo niet zoek ik verder naar een oplossing. Kun je daarvoor je postcode, huisnummer en naam contractant in een privébericht sturen? Ik hoor ook graag welke ontvanger je op dit moment gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Joran

ik heb precies hetzelde probleem, nu sinds 3 dagen. Kan GEEN voetbal kijken thuis.. Nieuwe insteekkaart opgestuurd gekregen en blijf te horen krijgen dat er "geen storing" is, maar die is er wél. Bij meerdere mensen (in ieder geval in Zwolle) ik weet niet waar de topicstarter woont.

Graag ZSM een oplossing

Reputatie 7
Badge +21
Hallo Zwolle,

Vervelende situatie! Op dit moment zijn er geen problemen in het Digitenne netwerk in Zwolle bekend. Ervaar je alleen problemen met de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3, of ook van andere zenders? Ik neem aan dat je de stappen vermeld op deze http://tinyurl.com/pbehuqd pagina al doorlopen hebt?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Koen

Reageer