Beantwoord

Digitenne smardcards actief houden

  • 23 February 2019
  • 11 reacties
  • 334 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb drie eigen gekochte digitenne ontvangers en ook 3 smartcards.

Op één van de locaties (Maarn) kan ik niets meer ontvangen door de overgang naar DVB-T2 (12 Feb 2019)

Op de andere locaties (ZH) zal ik nog tot Juli kunnen blijven ontvangen volgens de KPN plannen.

Nu wil ik graag één van mijn tuners omruilen voor een nieuwe voor het gebruik in Maarn
en
!Belangrijk! de smartcards actief houden voor de ontvangst in ZH, totdat daar in juli ook de omzetting heeft plaats gevonden.

Uiteindelijk hou ik daarna maar één tuner met één single abonnement over voor €15,50.

Is dat voor mij te regelen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 February 2019, 10:58

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Gpslvr, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je meerdere ontvangers en/of smartcards afneemt, is het mogelijk om er eerst één om te ruilen. Dit kan, afhankelijk van de situatie, op 2 manieren. De eerste manier is afhankelijk van de postcode waar het abonnement geregistreerd staat. Is dit in een van de regio's die al omgezet zijn (regio 1 en 2), dan kan ik hem niet in zijn eentje omruilen en dien ik eerst 1 te verwijderen uit het abonnement. Nadat dit gereed is, kan ik opnieuw een ontvanger aanvragen. Dit kost dus wel even wat meer tijd.

De tweede manier is om 1 om te ruilen, dit kan op het moment dat jouw regio nog niet aan de beurt is (geweest) voor de ruilingen. Ik heb dan het smartcardnummer nodig van de ontvanger of insteekkaart die retour mag en dus niet meer gebruikt kan worden na de ruiling.

Om het een en ander uit te zoeken, wat er dus mogelijk is, heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met in ieder geval: naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het smartcardnummer (bij persoonlijke opmerkingen) van de ontvanger/insteekkaart die verwijderd mag worden? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan ga ik aan de slag 😉
Reputatie 1
Dank je Susan voor je antwoord. Fijn om te weten dat er een oplossing is.
Ik denk dat het de 2e manier gaat worden, Maar dat heeft even nog wat tijd nodig. Ik heb inmiddels de locatie Maarn nog even in de lucht op de zenders noord Brabant, denk ik, en dat blijft nog zo tot 12 maart volgens jullie planning.
Bovendien moet ik nog de smartcard nummers zien te bemachtigen. Ik ben niet altijd op die locaties.
Daarna zal ik mijn profiel aanpassen en kom er dus later op terug ( 1 a 2 weken).
Reputatie 7
Badge +21
@Gpslvr, geen enkel probleem. Als je dat opnieuw even in dit topic reageert, zal je weer bij mij uitkomen en help ik je alsnog verder 😉
Reputatie 1
Beste Susan.
Ik heb mijn profiel aangepast en aangevuld met de gegevens waarom je vroeg en met het nummer één van de drie smartcards, die dan vervangen kan worden voor de nieuwe setop box die ik dan kan gebruiken in Maarn.
Voor alle duidelijkheid ;
De andere twee smartcards dienen nog actief te blijven tot het einde digitenne T1 in zuidholland (Alphen a/d Rijn). Daarna hou ik dan nog maar één setopbox over met alleen één abonnement van €15,50
Ik zie deze actie met belangstelling tegemoet en verneem graag van jou waar ik de setopbox kan ophalen.
Reputatie 7
Badge +21
@Gpslvr, top bedankt voor de gegevens! Ik heb een ruiling aangevraagd voor het smartcardnummer die je hebt doorgegeven. Je ontvangt hier een bevestiging van, en de ruiling zal aan de deur gebeuren. De oude ontvanger met stroomadapter en smartcard kan je in een doos retour meegeven. Belangrijk is dat je wel de antenne houdt!
Reputatie 1
Hallo Susan, bedankt zover, maar ik heb alleen een smartcard die in de TV zit en die heb ik nu bij mij in Maarn.
Dus een paar vragen nu;
  1. De berichtgeving is dat via de post of via email? De laatste heeft mijn voorkeur gezien mijn afwezigheid op het abbo postcode adres nu
  2. Kan de omruiling hier ergens in de buurt (Maarn) plaats vinden?
  3. Als dat niet mogelijk is, is er dan een track en trace code, zodat ik het kan volgen om actie te ondernemen
  4. Is alleen de smartcard ook voldoende voor het ruilen?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
vriendelijke Groet
Gpslvr
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen! De bevestiging gaat via e-mail, de nieuwe ontvanger wordt thuis (op het registratieadres) geleverd. Ik kan helaas niks meer aanpassen aan de ruiling.. Je krijgt op datzelfde adres een retour doos. In mijn vorige bericht ben ik wel wat vergeten te vertellen. Namelijk dat de ontvanger niet retour hoeft indien het een kooptuner is, alleen de smartcard in dat geval!
Reputatie 1
Halo Suzan,
Ok, ik heb er begrip voor dat het ruiladres niet meer is aan te passen. Ik had er duidelijker over moeten zijn.
De bevestiging van het gewijzigde contract heb ik inderdaad al per email gekregen, maar daar staat niets in over een track & Trace mbt de levering. Alleen binnen 3 dagen na wijziging. Misschien ben ik te voorbarig door de snelheid van aanpassen 😉(met knipoog).
Dus toch nog een vraagje.
Kan ik de ontvanger in ontvangst laten nemen, zonder direct de smartcard in te leveren. Die kan ik dan misschien van hieruit (Maarn) zo snel mogelijk opsturen als jij daarvoor een adres hebt. Ik heb inderdaad een kooptuner.
Reputatie 7
Badge +21
Omdat het om een kooptuner gaat, hoef je deze niet retour te sturen. Je ontvangt dus alleen een nieuwe tv-ontvanger, het gaat niet om een ruiling in dit geval. Dat was niet de juiste woordkeuze, omdat kooptuners niet retour hoeven.

De nieuwe ontvanger wordt dus op het registratieadres geleverd. Dat is eigenlijk het enige wat nu gaat gebeuren (of inmiddels al is gebeurd). Daarnaast ontvang je een retourdoos voor de smartcard en eventuele kabels die je liever kwijt dan rijk bent 😉 Die retour doos krijg je binnen 2 weken, dus de smartcard hoeft niet direct mee terug!
Reputatie 1
Susan, nog bedankt voor je professionele hulp. Alles is perfect verlopen.👌
Ik wacht alleen nog op de retourdoos.
Reputatie 7
Badge +21
@Gpslvr, super! Fijn om te lezen! De retourdoos ontvang je maximaal 2 weken na opzegging. Wil je hier nog op wachten, kan je het ook kosteloos retour sturen via de stappen op deze website.

Reageer