Beantwoord

Digitenne smartcard - melding 'kaart niet gevonden'

• 31 juli 2018
  • 16 reacties
  • 299 keer bekeken

Ik probeer al sinds zondag mijn digitenne werkend te krijgen. Ik heb het al jaren en het heeft altijd gewerkt. Nu ontvang ik NPO 1, 2 en 3 maar bij de overige zenders staat 'kaart niet gevonden'.
Ik heb alle geboden online oplossingen al geprobeerd, maar niets helpt.
De service-afdeling heeft de kaart een boost gegeven waardoor hij het weer zou moeten doen, maar tot nog toe gebeurt er niets.
Wie kan mij hiermee helpen?

Groetjes,
sverhoef
icon

Beste antwoord door Noordzee 11 november 2018, 21:35

Fijn, dat je van de week een nieuwe ontvanger krijgt!. Dan kan jij weer TV kijken....😎

Ik geef alvast een antwoord op jouw vraag aan Nadia. Dat betalen van 5 euro huur voor extra ontvangers is het beleid van KPN. Niet fijn natuurlijk, ik kan daar ook geen mooi verhaal van maken.

Aan de andere kant zijn die oude ontvangers nu echt wel afgeschreven. De beeldkwaliteit van die ontvangers is echt niet meer van deze tijd. Straks na de switch naar HD ga jij pas echt een mooi beeld hebben.

Als je meer TV's wilt met DVB-T2 heb je twee opties. Of een extra ontvanger huren van KPN met alle betaal-TV zenders. Of: Toch maar weer een extra FTA-ontvanger kopen. Die zijn maar een paar tientjes en dan kan je daarmee kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Voor een paar tientjes extra heb je ontvanger met opnamemogelijkheden. Je kan dan gebruik blijven maken van je huidige antenne.
Tips nodig? Laat maar horen....

O ja, als je maar één Digitenne abonnement wilt, kan je dat hier vast wel melden aan Nadia. Die andere twee kaarten worden dan ongeldig gemaakt. Dan blijf je dezelfde prijs betalen.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi sverhoef. Welkom op het forum!
Volgens mijn administratie heb jij meerdere kaartjes. Doen ze het allemaal niet? Heb je voor mij de laatste 3 cijfers van het kaartje waar je nu de storing mee ervaart?
Dat klopt inderdaad; ik heb de andere kaartjes nog niet opgezocht. Momenteel ben ik met vakantie maar zodra ik terug ben, zoek ik het e.e.a. even op.
Reputatie 7
Badge +18
Dan wachten we het even af en wens ik jou een hele fijne vakantie!!
Hoi Erwin,

Ik ben na mijn vakantie op zoek gegaan maar ik kan de oude kaartjes niet meer terugvinden.
Al met al zit ik nu al maanden zonder tv op mijn slaapkamer; geen drama, maar wel irritant.

Kan je een goed oplossing bieden? Desnoods nieuwe kaarten leveren?

Ik hoor het graag van je.
Reputatie 7
Badge +20
Nog altijd geen Digitenne? Vraag anders alvast de nieuwe ontvanger aan via de omwisseltool:

https://www.digitenne.nl/service-en-contact/digitenne-omruilen/
Reputatie 7
Badge +17
Hallo Sverhoef, dat is inderdaad wel zeer irritant. Je kunt via de link die Noordzee geeft de tuner omwisselen. Jouw tuner is dan ook meteen klaar voor de toekomst. Dat is nodig, want binnen een jaar wordt ons Digitenne netwerk vernieuwd en kun je tv kijken in HD-kwaliteit. Meer informatie daarover vind je op: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne 🙂
Reputatie 7
Een in slaap gevallen (...) smartcard krijg ik zo altijd weer werkend:

Zet de ontvanger aan op RTL 4 en laat 'm daar op staan. Binnen 10 minuten zou je weer beeld moeten hebben. (al meerdere keren zo gedaan)
Reputatie 7
Badge +17
Digitenneroosje wakker kussen uit haar slaap is ook de moeite waard om het te proberen. Laat je hier weten of dat is gelukt Sverhoef? 🙂
@Noordzee bedankt voor de tip; dit gaat inderdaad een stuk sneller!
@PeterG bedankt voor de tip, maar helaas werkt deze truc niet.

@Nadia ik heb de omwisseltruc maar geprobeerd; de nieuwe ontvanger komt deze week al. Wat ik echter niet begrijp, is het volgende:
ik heb zelf indertijd 3 ontvangers gekocht. Daar betaal ik nu geen kosten meer voor. Bij het omwisselen, moet ik 3 ontvangers inleveren maar krijg ik er maar een gratis terug. Als ik er meer wil, moet ik maandelijks betalen. Hoe kan dat en los ik dat op door maar een ontvanger om te ruilen? Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +20
Fijn, dat je van de week een nieuwe ontvanger krijgt!. Dan kan jij weer TV kijken....😎

Ik geef alvast een antwoord op jouw vraag aan Nadia. Dat betalen van 5 euro huur voor extra ontvangers is het beleid van KPN. Niet fijn natuurlijk, ik kan daar ook geen mooi verhaal van maken.

Aan de andere kant zijn die oude ontvangers nu echt wel afgeschreven. De beeldkwaliteit van die ontvangers is echt niet meer van deze tijd. Straks na de switch naar HD ga jij pas echt een mooi beeld hebben.

Als je meer TV's wilt met DVB-T2 heb je twee opties. Of een extra ontvanger huren van KPN met alle betaal-TV zenders. Of: Toch maar weer een extra FTA-ontvanger kopen. Die zijn maar een paar tientjes en dan kan je daarmee kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Voor een paar tientjes extra heb je ontvanger met opnamemogelijkheden. Je kan dan gebruik blijven maken van je huidige antenne.
Tips nodig? Laat maar horen....

O ja, als je maar één Digitenne abonnement wilt, kan je dat hier vast wel melden aan Nadia. Die andere twee kaarten worden dan ongeldig gemaakt. Dan blijf je dezelfde prijs betalen.
Reputatie 7
Badge +11
Wbt de kaart, je kunt eens kijken of je abonnement-status kunt vinden achter een menu, daar staan dan de datums waar tussen je abonnement geldig is of was.
Bij conax info of zo, dan weet je of de ontvanger de kaart wel "ziet".
( maar nu al niet meer nodig ? )

Mijn ervaring :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/kaartje-defect-hoe-andere-activeren-327247
Is al weer ruim 3 jaar geleden zie ik nu . .
Reputatie 7
Badge +17
Hay Sverhoef, dat leg ik je graag uit :)

Om Digitenne uit te mogen zenden veilt de overheid een stukje van de ether (luchtsignaal). Dit wordt dan voor een aantal jaren vastgesteld. De afgelopen licentie liep af op 31 januari 2017. Daarom hebben we medio 2016 opnieuw een gooi gedaan om Digitenne uit te mogen blijven zenden via de lucht. Dat is gelukt 😃 KPN mag weer tot 2030 Digitenne blijven uitzenden, dat is goed nieuws! Eén voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2. Deze techniek wordt ook in andere landen gebruikt en geeft de mogelijkheid om zenders in HD-kwaliteit door te geven. Dit betekent dat we al onze zendmasten moeten ombouwen, en dat alle klanten nieuwe ontvangers nodig hebben, geschikt voor DVB-T2. Meer informatie lees je op: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne

Kortom: door de migratie naar DVB-T2 (HD-kwaliteit tv kijken) is het noodzakelijk dat je tuners worden omgewisseld. Op Digitenne tuners omwisselen kun je een afspraak maken voor het omruilen van je ontvangers. Uiteraard is het niet verplicht, je betaalt voortaan dan 5,- p/mnd per extra tuner.

Wanneer je (meestal) alleen nog maar naar FTA (publieke omroepen en regionale zender) kanalen kijkt, kun je ook een FTA-ontvanger kopen. Daar kan Noordzee je weer over adviseren 😉
Reputatie 7
Badge +20
En @sverhoef : Heb je de nieuwe ontvanger al werkend gekregen?
Reputatie 7
Badge +17
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar 🙂 In deze donkere koude dagen is het heerlijk om weer tv te kunnen kijken op de slaapkamer. Is alles gelukt sverhoef? 🙂
@Noordzee en @Nadia Jazeker, dat was een fluitje van een cent! En inderdaad......veel beter beeld 🤪. Ik kijk weer met plezier!
bedankt voor jullie hulp! 👍🏻
Reputatie 7
Badge +17
Gelukkig maar, zo hoort het! 😃 Bedankt voor de terugkoppeling. Geniet ervan 🙂

Reageer