Digitenne software update mei/juni 2020

  • 19 May 2020
  • 44 reacties
  • 4095 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog geen antwoord gekregen. Wat ik vervolgens in de drukte van de afgelopen tijd ook weer ben vergeten. Dank voor de reminder, ik heb er zojuist opnieuw achteraan gemaild.

Reputatie 6
Badge +7

Vanaf vandaag, 19 mei, staat er een update voor de software van de ZTE Digitenne ontvanger klaar. Voor de Rebox volgt deze update met een paar weken. 

 

Wanneer komt de update van de Rebox uit? We zijn ondertussen een paar weken later…..

Reputatie 7
Badge +30

Twee vragen:

1/ Wordt het regionaal zenders zoeken voor alle 13 regio’s nu correct ondersteund? 
2/ Is er al een geplande datum voor de upgrade in de software met betrekking tot de ingebrachte gewenste verbeteringen? Om in jouw woorden te blijven: de wijzigingen “boven water”. 

 

@Erik_

Mijn twee vragen zijn nog niet door jou beantwoord. Dat je vraag 2 niet weet of wellicht niet mag vertellen kan ik mij indenken. Maar wil je nog even antwoord geven op vraag 1? 

1/ Wordt het regionaal zenders zoeken voor alle 13 regio’s nu correct ondersteund? 
Of wordt deze aanpassing ook meegenomen in de beloofde grote software-update. 

 

Wat betreft punt 1: voor zover bekend zijn daar geen problemen (meer) mee. Of dat nu specifiek iets is vanuit deze update, of dat ergens anders uit voortkomt durf ik niet te zeggen. Maar het zou dus nu goed moeten werken.

Voor punt 2, daar is op dit moment nog niets over bekend. Zodra we meer weten over een volgende update dan zullen we of dit topic aanvullen, of een nieuwe maken.

 

Vanaf vandaag, 19 mei, staat er een update voor de software van de ZTE Digitenne ontvanger klaar. Voor de Rebox volgt deze update met een paar weken. 

Wanneer komt de update van de Rebox uit? We zijn ondertussen een paar weken later…..

Goede vraag, ga ik checken.

Reputatie 4
Badge +1

Zoals ook aangegeven in het startbericht, de kern van de update was het verwijderen van DVB-T restanten. Dit zorgt voor stabiliteit, en geeft ons ruimte voor verdere ontwikkeling. Ik kan me voorstellen, vooral als je nu een minder goede ervaring hebt met de Digitenne, dat dit niet is wat je had gehoopt. Daar kunnen we alleen op dit moment niet heel veel aan doen. Als er weer een volgende update aan zit te komen dan laten we dat dan ook weten.

 

Wim, we kunnen niet expliciet een type selecteren. Verder is de Rebox grotendeels gelijk aan de ZTE, dus ik verwacht niet heel veel verandering als we wel zouden ruilen en je zou inderdaad een Rebox krijgen. De kern van een goede ontvangst zit hem toch in de antenne en de plaatsing daarvan. Als je dit niet al hebt, overweeg om hem buiten te plaatsen. 

Hier heb ik wel even een aanmerking op, Als er een deadspot is in een gebied, Helpen de beste antennes niks………. Het zou kpn sieren meer openheid te geven over deze problemen, Standaard antwoord wat je van kpn krijgt is buiten antenne nemen, Maar dt lost in vele gevallen niet veel op…. Slechte zender dekking is bij digitaal signaal geen beeld, en bij analoog war sneuw.. Daar zit hem wel een verschil in, Hoe sneller de data, hoe meer gevoelig voor signaal uitval, Er zal dus wel degelijk met meer vermogen moeten worden uit gezonden, hoe sneller de data op dat signaal is, hoe gevoeliger de ontvangst word. 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Twee vragen:

1/ Wordt het regionaal zenders zoeken voor alle 13 regio’s nu correct ondersteund? 
2/ Is er al een geplande datum voor de upgrade in de software met betrekking tot de ingebrachte gewenste verbeteringen? Om in jouw woorden te blijven: de wijzigingen “boven water”. 

 

@Erik_

Mijn twee vragen zijn nog niet door jou beantwoord. Dat je vraag 2 niet weet of wellicht niet mag vertellen kan ik mij indenken. Maar wil je nog even antwoord geven op vraag 1? 

1/ Wordt het regionaal zenders zoeken voor alle 13 regio’s nu correct ondersteund? 
Of wordt deze aanpassing ook meegenomen in de beloofde grote software-update. 

 

Wat betreft punt 1: voor zover bekend zijn daar geen problemen (meer) mee. Of dat nu specifiek iets is vanuit deze update, of dat ergens anders uit voortkomt durf ik niet te zeggen. Maar het zou dus nu goed moeten werken.

Voor punt 2, daar is op dit moment nog niets over bekend. Zodra we meer weten over een volgende update dan zullen we of dit topic aanvullen, of een nieuwe maken.

 

Vanaf vandaag, 19 mei, staat er een update voor de software van de ZTE Digitenne ontvanger klaar. Voor de Rebox volgt deze update met een paar weken. 

Wanneer komt de update van de Rebox uit? We zijn ondertussen een paar weken later…..

Goede vraag, ga ik checken.

Software regionaal zoeken was/is wel degelijk niet in orde, Makkelijk gezegd weer, Volgens KPN is er niets aan de hand, de praktijk wijst wel degelijk anders uit…. 

 

Reputatie 5
Badge +5

Hier heb ik wel even een aanmerking op, Als er een deadspot is in een gebied, Helpen de beste antennes niks………. Het zou kpn sieren meer openheid te geven over deze problemen, Standaard antwoord wat je van kpn krijgt is buiten antenne nemen, Maar dt lost in vele gevallen niet veel op…. Slechte zender dekking is bij digitaal signaal geen beeld, en bij analoog war sneuw.. Daar zit hem wel een verschil in, Hoe sneller de data, hoe meer gevoelig voor signaal uitval, Er zal dus wel degelijk met meer vermogen moeten worden uit gezonden, hoe sneller de data op dat signaal is, hoe gevoeliger de ontvangst word. 

Transparante communicatie hierover zou inderdaad goed zijn. Providers (ook KPN) bieden een dekkingskaart voor hun mobiele netwerken. Voor Digitenne zou die er ook moeten komen; beter duidelijkheid vooraf, dan een teleurgestelde klant achteraf. 

Reputatie 2

5 maanden geleden werd gezegd dat de Rebox binnen een paar weken een/de software-update zou krijgen?

Wat is de status van die update? 

Van de week weer paar keer k*tt*n qua ontvangst, Beeld valt weer weg. Nu antenne anders / nog hoger opgesteld. Perfect beeld maar dan komt RTL5 ineens niet meer binnen. “Alle zenders zoeken” gedaan, blijft hangen op 60 procent.

Beetje klaar mee.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses dat ik hier nog niet weer op ben teruggekomen. Ik heb zojuist even opnieuw navraag gedaan en we hebben de update inderdaad nog niet gedaan op Rebox. We zijn nog in overleg met de leverancier voor de laatste aanpassingen in de software. Vanwege de Corona-crisis heeft dit lange tijd stil gelegen. Daarom durven we nu niet te zeggen wanneer deze update beschikbaar zal zijn en uitgerold zal gaan worden.

Reputatie 6
Badge +7

. We zijn nog in overleg met de leverancier voor de laatste aanpassingen in de software. Vanwege de Corona-crisis heeft dit lange tijd stil gelegen.

Koppel maar terug dat dit onzin is. Mijn Windows PC krijgt ook gewoon updates, mij Linux PC ook. Er is bijna geen reden te bedenken waarom in deze digitale tijd Corona de reden is voor vertraging van een software update.

Een beter excuus zou zijn dat jullie de prioriteit geven aan een ZXV7200  update zodat hij net zo goed werkt als een Rebox2800.

Er zijn natuurlijk ook dingen die je niet met software updates op kan lossen.

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn natuurlijk ook dingen die je niet met software updates op kan lossen.

Als je het hebt over het verbeteren van de zxv7200 dan klopt dat. Het kan ook aan het electronisch ontwerp liggen. Maar waarschijnlijk zijn daar aan KPN kant dezelfde mensen mee bezig. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat als ze actief met het verbeteren van de zxv7200 bezig zijn er minder tijd is overgebleven voor de Rebox update. Ik heb 2 Reboxen maar heb liever een oplossing voor de problemen met de zxv7200 dan een update van Rebox. Daar zou ik als Digitenne KPN mijn prioriteit leggen.

Maar dan moet KPN eerst hier publiekelijk onderkennen dat er een probleem is en dat  zullen ze niet snel doen. Dan maar een flauwekul reden als Corona opvoeren….

 

PS. Het kan natuurlijk ook dat er belangrijke medewerkers in dit proces ernstig ziek zijn geworden door Corona, dan is dat natuurlijk een persoonlijk drama, maar dan nog hoeft dat geen maanden vertraging op te leveren.

Reputatie 7
Badge +28

. We zijn nog in overleg met de leverancier voor de laatste aanpassingen in de software. Vanwege de Corona-crisis heeft dit lange tijd stil gelegen.

Koppel maar terug dat dit onzin is. Mijn Windows PC krijgt ook gewoon updates, mij Linux PC ook. Er is bijna geen reden te bedenken waarom in deze digitale tijd Corona de reden is voor vertraging van een software update.

Een beter excuus zou zijn dat jullie de prioriteit geven aan een ZXV7200  update zodat hij net zo goed werkt als een Rebox2800.

@waltervl

Even ter nuancering: 

Ik ben het helemaal met jou eens dat de aangekondigde software-update van beide ontvangers veel te lang op zich laat wachten. 

Maar de Corona-crisis heeft op iedereen en alle bedrijven veel impact. Ook op KPN dus, waar veel van gevergd werd/wordt om alle KPN-systemen in het land draaiende te houden. Veel mensen gingen bv thuiswerken. 

Los daarvan wordt de ontwikkeling van de software in China gedaan en niet bij KPN. KPN stuurt het uiteraard wel aan.    

Ik vind de Corona-crisis een plausibele verklaring voor een deel van de vertraging.  

Reputatie 6
Badge +7

Ik werk in de high tech industrie in een IT omgeving. Het is inderdaad uitdagend, veel thuiswerken, en we hebben het drukker dan ooit maar ik ondervind geen vertragingen en onze toeleveranciers ook niet. En de (internet)netwerk afdeling van KPN heeft niets met het Digitenne ontvangers team te maken.

Maar goed, het belangrijkste is dat het probleem met de zxv7200 wordt opgelost. ….

Reputatie 7
Badge +28

Excuses dat ik hier nog niet weer op ben teruggekomen. Ik heb zojuist even opnieuw navraag gedaan en we hebben de update inderdaad nog niet gedaan op Rebox. We zijn nog in overleg met de leverancier voor de laatste aanpassingen in de software. Vanwege de Corona-crisis heeft dit lange tijd stil gelegen. Daarom durven we nu niet te zeggen wanneer deze update beschikbaar zal zijn en uitgerold zal gaan worden.

@Erik_ 

Vier maanden geleden schreef je dit bericht. 

Kun je eens een update geven over de laatste aanpassingen in de software? En dan niet alleen voor de Rebox, maar ook over de grote software-update voor de ZTE ZXV waar we al sinds de zomer van 2019 op wachten. 

Reputatie 5
Badge +4

Corona of niet, bij ITV is de ene update nog niet uitgerold of de volgende komt er al weer aan. daar hebben ze nergens last van.Ik denk dat het met software niet op te lossen valt en ze hebben geen zin om alle Digitenne ontvangers te vervangen na die miskoop van ZTE

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Noordzee en @sailorbobby we gaan navraag doen! Wordt vervolgd.

Reputatie 3
Badge

Ha @Noordzee en @sailorbobby we gaan navraag doen! Wordt vervolgd.


inmiddels ruim een maand verder, lijkt mij dat je geen maand nodig hebt om navraag te doen dus willen we graag nu de status weten wat eruit is gekomen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een antwoord voor jullie. Helaas alleen niet een waar je blij van gaat worden. Dit:

We zijn nog in overleg met de leverancier voor de laatste aanpassingen in de software. Vanwege de Corona-crisis heeft dit lange tijd stil gelegen. Daarom durven we nu niet te zeggen wanneer deze update beschikbaar zal zijn en uitgerold zal gaan worden.

is nog steeds van toepassing. Zodra we wel een datum hebben, of anderszins informatie hierover zullen we dat delen.

Reputatie 3
Badge

Ik heb een antwoord voor jullie. Helaas alleen niet een waar je blij van gaat worden. Dit:

We zijn nog in overleg met de leverancier voor de laatste aanpassingen in de software. Vanwege de Corona-crisis heeft dit lange tijd stil gelegen. Daarom durven we nu niet te zeggen wanneer deze update beschikbaar zal zijn en uitgerold zal gaan worden.

is nog steeds van toepassing. Zodra we wel een datum hebben, of anderszins informatie hierover zullen we dat delen.


Dit is een heel slap excuus om de corona crisis de schuld te geven, apple, microsoft en heel wat andere bedrijven geven in corona crisis nog steeds updates uit software matig incl jullie zelf voor de itv kastjes.
Meest slappe excuus die ik heb gehoord om de corona de schuld te geven en ik (en denk vele met mij) neem ik met deze verklaring geen genoegen mee en eis dat er vanuit kpn flink wat druk er op gezet moet worden om de update op zeer korte termijn alsnog doorgevoerd moet worden.
Of heeft KPN de ballen niet meer om voor zijn klanten op te komen?