Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

digitenne stoort vaak.

Reputatie 1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hermanenz heeft ontvangen van andere leden.

De laatste tijd stoort mijn tv via digitenne erg vaak.

De reciver is amper twee jaar oud dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt.

Moet ik aan een sterkere antenne, of een buitenantenne gaan plaatsen?

Vreemd, want eerder had ik er geen problemen mee.

Herm.

icon

Beste antwoord door hermanenz 9 mei 2013, 23:06

Eindelijk een storingsvrij beeld.

MAAR NIET VAN DIGITENNE!!!!! Want eindelijk ben ik al een paar weken kláár met dit gedoe.

Eindelijk kijk ik nu naar een prima beeld van de KPN, zönder antenne.

Gek he dat dit zomaar veel beter gaat!

Nou, eigenlijk niet zo zomaar, maar wel door het instaleren van het 'Drie in een-pakket' van KPN.

Een echte aanrader Wég met die digitenne!

Dus van mij hoort of ziet/leest u niets meer over dit onderwerp.

Groetjes van Herm en iedereen bedankt door het meeleven van de gewezen ellende.

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Giant2000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +10
Het kan zijn dat de tuner vervangen moet worden.

Reputatie 1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten hermanenz heeft ontvangen van andere leden.

ja Giant, het is één van de twee. Of misschien wel allebei.

Gistermiddag de klantenservice gebeld en die sturen een sterkere antenne op.

We wachten af.

Terwijl de instalatie in Brabant staat heb ik hier bijna geen ontvangs meer de laatste tijd, maar het gekke is dat het via Drenthe tot wel 95% is. Gelderland gaat tot 20% en dat ligt naast de deur.

Reputatie 1

Een nieuwe en sterkere antenne gekregen en het resultaat is niet noemenswaardig beter.

Weer gebeld naar de klantenaservice en kreeg te horen dat deze antenne enkel voor buiten is bestemd.

Tegenstrijdig bericht overigens, want eerder kreeg ik daar te horen dat het binnen én ook buiten kan. Maar dit was een andere dame die ik aan de telefoon had.

Om kort te zijn: ik moest hem buiten zetten en zo hoog mogelijk. Goed ik zette hem eerst gewoon op de grond en die is zelfs wel 25 cm lager dan de binnenvloer. Direct een signaalsterkte van 99%.

Ik blij, maar er veranderde niks aan de beeld en geluidsstorring.

Ik heb nog gewisseld van Noord Brabant en Drenthe en viel weer om van verbazing:

Noord Braband binnen: hooguit 67%

Drenthe binnen: 99% (ook gewoon op de vloer).

Ná deze probbeersels werd ik teruggebeld om deze niwuwe wetenschap door te geven.

Wéér een ander persoon aan de lijn en zijn advies was: Fabrieksinstellingen en dan handmatig gaan zoeken en instellen. WAAR SLAAT DIT OP!!!???

Ik heb altijd al een goede en sterke ontvangst, is dit geen overbodig gedoe allemaal?

Er werd mij ook nog verteld dat de dichtsbijzijnde zendmast 48 km ver stond. Nou en? Is die toren in Drenthe dan dichterbij?  Drenthe geeft hier de beste ontvangst dus waar is de logica!

Bij het allereerste gesprek wilde ze mij al een andere tuner/recorder opsturen want hij was pas twee jaar oud. Ja, en nu is die al een paar maanden ouder en is de garantie vervallen. EINDE VERHAAL. Die storingen zijn al in de garantietijd aan de gang, maar omdat ik dacht dat het door de vele atmosferische storingen in de lucht ging, leek het mij eerst dat het van korte duur was. Niet dus.

Ik hoop dat er iemand mij een betrouwenswaardig advies kan geven.

Alvast bedankt,

Hermanenz.

Reputatie 5

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten demie1000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
waar bestaat de storing dan uit zijn het blokjes met een krassend geluid of is het beeld onscherp ik ben benieuwd

Reputatie 1

De storing bestaat uit blokjes en soms uit een flink aantal. Het kan zo irritant zijn dat je niet eens goed kan volgen wat er gezegd wordt, zo vaak stoort het beeld en geluid.

Af en toe komt er een angstaanjagende piep, alsof die vast gaat lopen, zo lijkt het.

Maar nu komt het: dat doet die niet elke avond, soms de hele avond geen enkele last.

Momenteel heb ik de oude antenne weer in gebruik en wacht tot er een avond komt met erg veel storing, wanneer dat zo is dan wissel ik hem om voor de nieuwe sterkere, zodat ik verschil kan merken.

Dus Demie, ik ben ook erg benieuwd. Ik laat het over een paar dagen weten.

Groetjes, Hermanenz.

Reputatie 5

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten demie1000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
ok dan we wachten af lees dit draadje maar eens, dit geeft denk ik wel een redelijk beeld van hoe Digitenne werkt

http://forum.kpn.com/t5/Digitenne/waarom-worden-de-commerci%C3%ABle-zenders-rtl-en-sbs-etc-met-een/m-p/29995#M328

Reputatie 1

Ik heb het hele draadje gelezen, Demie, maar dat verhaal is bij mij anders.

Net weer even gekeken (doordat radio steeds een 10 sec. stil valt).

De zenders 1,2 en 3 hebben een ontvangststerkte van ongeveer het halve groene balkje.

De zenders 4 tot en met 8 ruim drie kwart en 26 - 30 bijna helemaal vol.

'Drenthe tijdelijk' heeft het sterkste signaal.

Een aantal Duitse progamma's geven ook een sterk ontvangst, maar ook een aantal heel weing tot soms te kort en heb ik daarop geen beeld. Dat ligt voornamelijk aan de stand van de antenne, wanneer ik die wat verplaats kan het wezen dat het beeld wat beter is en zelfs zonder enige storing is.

Door de veranderingen in de atmosfeer is dat natuurlijk niet op elk moment hetzelfde, maar dit is een gemiddelde weergave.

Nieuwe raadsels voor de kenners? Ik vrees van wel.

Ik lees weer graag de nieuwe adviezen.

Hermanenz.

Reputatie 5

Badge +7

Reputatie 1

Hallo Demie,

ik weet niet wat de bedoeling is van het mooie antenneplaatje, maar zo'n ding heb ik vroeger gebruikt op een camping voor een eenvoudig tv-tje.

Of ben je een tekst erbij vergeten?

In ieder geval heb ik hier niets aan. Toch bedankt, beter wat dan niets.

Herm.

Reputatie 1

Het zal wel weer in de lucht zitten, maar momenteel stoort het spul als een gek, het is eigenlijk geen kijken, en vooral geen luisteren. Ook het gepiep en gekraak is flink aanwezig.

Ik heb er nu genoeg van!!!

Deze week ga ik met de reciver naar Uden (waar hij gekocht is) en geven maar een andere.

Het is te gek voor woorden dat zo'n ding niet langer mee gaat dan de garantietijd van twee iaar.

Bij de vorige was het precies zo, al was dat er een zonder recorder.

Ik snap nog steeds niet dat er een ontvangststerkte is van ruim 90% en dat er maar over de antenne gepraat wordt die niet goed zou zijn.

Maar ja, wie ben ik.

Daar komen ze in Uden dan wel achter.

Bij deze dank ik alle inbreng van de adviseurs over dit onderwerp.

Groetjes, Herm.

Reputatie 1

Vandaag naar de kpn-winkel in Uden geweest om te weten hoe de service daar is. De reciver meegenomen, maar dat had ik net zo goed niet kunnen doen, ze bekeken hem niet eens.

Altijd ben ik daar goed geholpen, maar ja, dan kwam ik ook om wat te kopen. Dan krijg je advies in overvloed. Nu niet want ik kwam niet om te kopen maar om een oplossing voor de storing te bespreken.

Hun advies: 'Ga naar klantenservice!" Maar daardoor zit ik nu op dit forum.

Ik kan ook een nieuwe recorder huren voor 9 euro per maand, werd verteld. Dat had ik zelf ook al verzonnen.

Als zo'n het elke keer begeeft na twee jaar is dat een optie, want dan ben ik goedkoper uit. (een huur-apparaat wordt kosteloos vervangen voor een nieuw exemplaar) maar dan blijft het probleem evengoed toch nog dat ik nu nog met waardeloze reciver zit? Moet ik dit dan gewoon maar goedvinden!?

Er zal wel een oplossing komen, maar jammer is wel dat ik mij danig in de steek gelaten voel.

Herm.

Reputatie 6

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Giant2000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +10
Via de klantenservice sturen ze je inderdaad meestal wel nieuw spul toe. 

Geen ervaring met Digitenne, wel met i-tv: geen enkel probleem.

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Danny_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Beste Hermanenz,

Ik wil graag uitzoeken wat ik voor u kan doen.

Om dit voor u op te pakken heb ik uw klantnummer, postcode, huisnummer en

bereikbaarheidsnummer nodig. Kunt u mij de gegevens toesturen in een privebericht?

Met vriendelijke groet,

Danny

Reputatie 1

Gelukkig, het begint al ergens op te lijken.

Nee, niet de tv-ontvangst maar wel de hulp van de KPN-moderaror.

Van het tv-scherm moet ik het nu al helemaal niet meer hebben want dat is er niet meer. Pleite!

Vanmorgen had ik nog beeld vol met storing maar nu mag ik zwartkijken, naar een doods zwart scherm.

Geluid via radio komt er nog wel haperend door. Nog wel!

Dus geachte medelezers, ik hoop er het beste van en ik laat u de afloop weten.

Groetjes, Herm.

Reputatie 6

Badge +10
Dit komt bij mij over dat je tv stuk is. Bij geen ontvangst krijg je altijd nog een melding op het scherm.

Reputatie 1

Nou Giant, daar heb ik ook aan gedacht want je moet nu eenmaal niets uitsluiten.

Ook niet met mijn tv die pas eind november van vorig jaar is gekocht. Alles kan.

Maar uw bewering klopt niet want het rode waarschuwingsveld komt soms wel tevoorschijn op radio.

Volgens mij is er iets mis met de doorzending van het signaal naar het absolute eindpunt van de weergever, of bestaat zoiets niet.

Tja, ik zeg maar wat want zo snugger ben ik niet met al die technische apparaten.

Neem nou als voorbeeld dat ik een privébericht wil sturen naar de moderator, daar ben ik alleen al een uur mee bezig. Het werkt op de een of andere manier niet. Maar ik heb geduld, "Alles komt goed!" zegt bijna iedereen in Brabant. Eerst maar een boterhammetje!

We zullen zien.

Herm.

Reputatie 3

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Danny_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Beste Hermanenz,

Ik heb u een privébericht gestuurd, zodat u hier op kunt antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Danny

Reputatie 6

Badge +10
Ik geniet van uw berichtgeving en herken ook het versturen van een privébericht. Maar dat is een beetje het manko van de KPN site. Ergens in de krochten staan ook ergens de storingsmeldingen en ik verneem ook wel eens dat KPN via de site mededelingen doet over nieuwe contracten maar ik lees dat altijd van andere sites.

Reputatie 1

En wie durft er nu nog te vertellen dat de KPN geen service geeft?

Had ik net veel moeite gedaan om een privébericht te verzenden (wat achteraf toch gelukt bleek te zijn) word ik zelfs al gebeld door de moderator zelf. Hij had het al gelezen.

Door zoveel rare en verscillende storingen van diverse aard zal er een nieuwe tuner/reciver toegezonden worden. Kosteloos!!!

Hulde!

En nu maar afwachten of het inderdaad aan het kastje heeft gelegen.

Ik had al voorgesteld om eerst maar een andere tv te gaan proberen, maar dat schijnt ook zinloos te zijn waarschijnlijk.

Nog even een melding aan Giant:

Dat ik geen beeld meer kreeg komt (ook) doordat hij niet meer overschakeld van radio naar tv. Dat drong later pas tot mij door.

De hulptroepen worden heel vriendelijk bedankt en ik laat u over een week of zo, weten hoe de vlag er voor staat. In ieder geval NIET halfstok.

Groetjes Herm.

Reputatie 1

Voor de zekerheid heb ik mijn tv maar in de auto geladen en laten testen omdat ik niet graag iets wil uitsluiten. Prima, aan deze tv ligt het zeker niet, werd mij verteld van de tv-winkel.

Dit was nog op dezelfde dag (16-05, de dag voor Hemelvaart en de winkels dicht zijn).

De dag ná die feestdag, de 18de, is vandaag en was ik blij verrast toen het nieuwe kastje al werd bezorgd.

Bezorgd werd ik later zelf ook, nadat ik erachter kwam dat dit kastje niet voor opnemen geschikt is.

Tja, ik heb een RECORDER die de geest heeft gegeven, dus dit nieuwe gevalletje zal wel geruild moeten worden voor een opneem digitenne.

Wel weer een lekker storingsvrij beeld en dat is al heel wat.

Nu de rest nog. Ik wacht maar weer op een berichtje van de moderator.

Wordt vervolgd!

Herm.

Reputatie 1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dijkkijker heeft ontvangen van andere leden.

Herm,

jouw verhaal komt mij heel bekend voor;

Drenthe een super ontvangst met bijna "volle balkjes" terwijl ik als

inwoner van Gelderland bijna niet of met heel veel geluk net kan ontvangen.

Ik had via de zeer vriendelijke KPN medewerkster ook een nieuwe binnen/buitenantenne ontvangen

maar dat geeft helemaal geen resultaat.

Dus ik ben zelf maar weer aan t experimenteren gegaan en zelfs de ligging van de antenne draad is super belangrijk; kortom ik kan met een beetje geluk Gelderland weer ontvangen.

Driekwart was t echt goed maar begin mei ging t (na de KPN werkzaamheden?) echt mis.

Ik wacht maar weer af.

190512

M.vr.gr.

Reputatie 1

Er is de laatste dagen weer een hoop gebeurd en toch ook weer niet.

Is dit een raadsel?

Ja, voor mij in ieder geval en voor elke lezer van dit bericht ook.

Zo ook zelfs voor de technische bollebozen van de KPN en verder voor ieder ander mens.

Althans dat denk ik, want ik lees nietveel anders op dit forum over dezelfe storingen van digitenne.

Gisteren is het kastje omgeruild voor een recorder (die kapot zou zijn volgens Andy omdat al het andere al uitgesloten was).

De oude (Kapotte?) recorder had ik weer in gebruik genomen, omdat ik het ruilkastje al ingepakt had en die heeft een dag storingvrij gedraaid.

Vanavond stoorde die weer en heb direct de splinternieuwe recorder er voor in de plaats gezet. Een beter beeld zou je denken maar niets is minder waar..., het dtoort weer als vanouds. Tot nu toe wel zonder dat angstaanjagende gepiep, maar zolang staat de tv ook nog niet aan.

En dit bedoel ik nu met veel gebeurd en toch ook niets.

Veel gebel over bezorgen en toen ik de nieuwe recorder al had, belde ze weer voor een nieuwe afspraak om om te ruilen. Morgenmiddag zou dat alweer gaan plaatsvinden. Dan zou ik er onderhand al drie hebben. Ja KPN, u heeft teveel personeel want ze werken langs elkaar. Is administratie zo moeilijk?

Maar goed, daar gaat het mij niet om, ik zal zelf wel aan de bezorger doorgeven dat er een paar dagen geleden al is geleverd.

Waar het mij wel om gaat is het probleem dat geheel ergens anders gezocht moet worden. Dus niet in de antenne, tv of tuner, want de ontvangst is bijna optimaal.

Kan het zijn dat ook de storingsbron tussen de toren en de antenne, meegezonden wordt? Ik weet niet of daar filters tussen zitten of zoiets, maar hier in huis klopt alles.

Misschien is nu het raadsel sneller opgelost door deze wetenschap. Ik hoop het voor ons en ook vooral voor de massa anderen met dit probleem.

Herm.

Reputatie 1

Een nieuwe ontdekking deed ik vanavond toen hij weer volop stoorde.

Natuurlijkvoor de -tig keren de antenne weer verplaatst en prompt STOORLOOS.

Zit het daar dan tóch in?

Hoogdtwaarschijnlijk wel en ik denk dat de KPN voor digitenne tekort informatie verschaft.

Ik leg het uit:

Het boekje met de handleiding weer gepakt en daarin staat op blz. 17 bij b): Plaats de antenne op de plek waar de groen balk het verst uitslaat en druk op OK.

Tot zoverre logisch, maar nu komt het.

Wil ik nu ook gaan zoeken naar de sterkst ontvangst van een bepaalde zender, moet ik die vaak verplaatsen om ook daar een optimaal groen balkje te krijgen.

Is nu ook die eerdere balk weer van slag, of staat deze vast doordat er op OK gedrukt is? Want deze handelingen heb ik al zo vaak gedaan dat ik daaraan twijfel.

En als mijn twijfel gerechtvaardigd is, moeten er dan eigenlijk geen tee antennes zijn. Eén voor de regio en een voor de zenders?

Hierover had best meer duidelijkheid in de handleiding kunnen staan. Maar dat zal er nu wel komen op deze posting, hoop ik en de rest.

Herm.

Reputatie 1

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten dijkkijker heeft ontvangen van andere leden.

Herm,

t is niet alleen de antenne maar vooral bij ook de ligging van het kabeltje wat er toe doet mbt de "ontvangstbalk" en dus de scherpstelling; blijkbaar "vangt" de kabel ook heel veel signaal; daarbij komt ook nog weer: het ene moment goed en volgend moment weer een stuk minder "stooorloos" zoals je dat omschrijft.

Ik heb "the best of" naar mijn idee opgeslagen via "handmatig zoeken" maar of t het echt zo is dat lees ik inderdaad ook graag.

gr 250512 dijk

Reputatie 1

Ja Dijkkijker, dat kabeltje zal er ook wel mee te maken hebben: hoe korter hoe beter.

Evenals de weersinvloeden die van dag tot dag verschillen, maar het kabeltje blijft normaal liggen waar die ligt als de optimale ontvangst er is.

Net als jou, experimenteer ik ook vrolijk (niet altijd) verder.

Groetjes, Herm.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P