Beantwoord

Digitenne stopt er mee op m'n tv

  • 25 March 2019
  • 10 reacties
  • 1302 keer bekeken

Vandaag overgegaan naar nieuwe systeem. Zaak opgestart, wel mbv kpn daar eea niet ging zoals in de beschrijving staat. Na enkele uren tv te hebben gekeken komt bericht op scherm : informatie Geen Digitenne signaal. Nu, terwijl ik dit bericht invoer, komt beeld weer terug. Is ca. 20 minuten weg geweest. Ben toch benieuwd wat er aan de hand was. Ben gericht op Goes.
icon

Beste antwoord door Zeeland 26 March 2019, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Zeeland,

Even een paar tips.

  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.

Dan een paar vragen:
  1. Gebruik je al een buitenantenne?
  2. Hoe hoog is de signaalsterkte in je menu ?
  3. Staat de abonnementsstatus in je menu al op JA ?
Heb al lang een buitenantenne op m'n stacaravan. Heb software. 32. FF kanaal 54. Basisab.:ja, ontvangstkwaliteiten bij scannen:
29 = 100, 32=100, 35=96, 47=0, 54=96%. Net weer zenders gezocht: 4 tm 8 blijven weg. (Had ze dus wel bij opstarten vanochtend)
casnr. ***
ik hoop dat dit voldoende info is. Zou er een storing kunnen zijn bij de zender in Goes. Het heeft nogal gewaaid.

Admin: CAS ID verborgen en toegevoegd aan profiel
Reputatie 7
Badge +28
Probeer is handmatig te zoeken op kanaal 48.
Vindt niets
Reputatie 7
Badge +28
Tsjaa, dan weet ik het ook niet meer. Jij noemde in jouw vorige bericht kanaal 47 i.p.v. kanaal 48. Dat gaf even wat verwarring.... Het kan natuurlijk een storing zijn, want de verschillen met de ander vier kanalen zijn wel erg groot.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken (Maar ik weet jouw locatie niet) is de antenne richten op Rotterdam (kanaal 49) of Breda (kanaal 60). Maar dat zal wel niet lukken vrees ik.......
Wat is jouw locatie?

Nog even een advies : Zet het CAS-nummer in jouw profiel bij het veld opmerkingen en niet in het bericht....
Locatie is Wissenkerke, noord beveland. Ca. 20 km van de zender in Goes. Ga morgen wel opnieuw proberen. Nu Veronica inside kijken😀
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Zeeland, welkom! Ik heb even gekeken en er zijn geen storingen bekend. Nu is dat in de praktijk ook meestal niet zo en is het toch vaak ontvangst die niet ideaal is. Goed om te lezen dat je al wel een buitenantenne gebruikt. Welke antenne is het?
Funke 845002 170917 dsc 550. Vanmorgen 26/03/19, opnieuw opgestart. Alle zenders weer aanwezig nadat ik weer heb laten scannen. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Bedankt voor de hulp, vooral moreel😄
Reputatie 7
Badge +30
Super, goed om te horen! En dat is ook al de meest recente antenne, dus daar had ik verder ook niet zoveel aan kunnen doen 😃
Reputatie 7
Badge +28
Fijn, Zeeland!