Beantwoord

Digitenne storing Doetinchem

• 21 oktober 2015
  • 23 reacties
  • 437 keer bekeken

Gisteren 20-10-2015 vernomen dat de zendmast problemen had van Digitenne in Doetinchem. Van 's-ochtens vroeg tot rond de klok van vijf uur. Geen signaal gehad. Dus geen tv.

Blijkt dat er nu 21-10-2015 wederom geen signaal binnen komt.

Maar ik zie helemaal niets online staan van deze storing of van die van gisteren. (Die van gisteren is telefonisch bevestigd dat er een probleem was met de zendmast in Doetinchem)

Kan iemand bevestigen dat er wederom geen signaal voor Digitenne is in Doetinchem en omgeving.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 24 oktober 2015, 16:17

Beste ,

Welkom! Er waren de 20e en 21e inderdaad storingen m.b.t. Digitenne in Doetinchem. Daarna zou het opgelost moeten zijn. Heb je nog problemen ervaren? De storing staat bij mij wel geregistreerd, dus heel erg vervelend dat deze niet op de website vermeld stond!

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Hoe had je 'vernomen' dat er storing was in de zender van Digitenne?

Er is wel een 4G storing in Doetinchem, maar niet Digitenne.

Weet je iemand anders met Digitenne in de omgeving? Check anders daar even. Dan kunnen we een zenderstoring evt. uitsluiten.

Welk type ontvanger is bij jou in gebruik?

Gisteren 2 of 3x gebeld. 0800-0402 Laatste keer was er een bandje dat aangaf dat er storingen waren. Maar mijn postcode werdt niet herkend. Daarna medewerker aan de lijn gehad. Die kon melden dat er een storing met de zendmast was in Doetinchem. Hij wist alleen niet of dat in de buurt was, waar ik woon. Ja dus, ik woon in gemeente doetinchem. Medewerker gaf aan dat de storing bij hun rond middag uur (12 uur) bij hun aangemeld was. Storing was van 8 uur in de ochtend tot einde dag, mogelijk uitloop tot vandaag.

Maar omdat om 17:00 er weer signaal was, ga ik ervan uit dat er nu een andere storing is.

PeterG schreef op 21 okt '15 om 14:41u
Hoe had je 'vernomen' dat er storing was in de zender van Digitenne?

Er is wel een 4G storing in Doetinchem, maar niet Digitenne.

Weet je iemand anders met Digitenne in de omgeving? Check anders daar even. Dan kunnen we een zenderstoring evt. uitsluiten.

Welk type ontvanger is bij jou in gebruik?

Heb zelf 2 ontvangers. Dus kan het bij mijzelf checken.

Reputatie 7
Voorlopig vind ik alleen 4G storingsmeldingen op Twitter en niet m.b.t. Digitenne in Doetinchem. http://www.allestoringen.nl/.

PeterG schreef op 21 okt '15 om 14:52u
Voorlopig vind ik alleen 4G storingsmeldingen op Twitter en niet m.b.t. Digitenne in Doetinchem. http://www.allestoringen.nl/.

Geen idee, ik heb digitenne en wederom 0% signaal, net zoals gisteren tot 17:00 uur.

Als ik hier kijk https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/problemen-storingen.htm is er helemaal geen probleem in Doetinchem, want Doetinchem staat er niet eens bij. Dat wil dus niet zeggen als het er niet staat, dat er dan niets aan de hand is.

Reputatie 7
Hebben je beide ontvangers elk een eigen antenne, Raymond? Of is er één (buiten)antenne doorgelust?

PeterG schreef op 21 okt '15 om 15:05u
Hebben je beide ontvangers elk een eigen antenne, Raymond? Of is er één (buiten)antenne doorgelust?

Ze hebben beide een eigen antenne, 1 buiten attene en de andere een binnen antenne.

Reputatie 7
Tja, raadselachtig. Met één antenne had die nog defect kunnen zijn. Er zijn niet meer meldingen over digitenne in je omgeving. Ik zie ze ook niet op Twitter (KPN).

Het lijkt me dan toch eerder in je ontvangers te zitten. Welk type zijn die? Mss TF 6000COK?

PeterG schreef op 21 okt '15 om 15:12u
Tja, raadselachtig. Met één antenne had die nog defect kunnen zijn. Er zijn niet meer meldingen over digitenne in je omgeving. Ik zie ze ook niet op Twitter (KPN).

Het lijkt me dan toch eerder in je ontvangers te zitten. Welk type zijn die? Mss TF 6000COK?

Ontvanger is gisteren gecheked, moest even op de knieën daarvoor. Maar was iets met 6500. In iedergeval was het de juiste. Ze drongen aan om toch fabrieksinstellingen terug te zetten, dat helpt vaak ook. Tegen beter weten in, heb ik dat gedaan. Maar goed, na provincie selecteren kom je dus niet verder, want het antenne signaal is 00%. En zowaar rond 17:00, was het signaal weer volledig aanwezig. Boven had ik meteen beeld en onder moest ik dus eerst alle zenders weer laten zoeken. Maar goed daarna geen probleem gehad. Tot vandaag dus.

Het zal denk ik wel allemaal samen vallen, misschien dat de digitenne en G4 antennes op dezelfde groep zitten of zo, en je ze dus beide uitschakeld. (Ik heb geen idee hoe dat werkt.)

Reputatie 7
Badge +30

Raym0nd schreef op 21 okt '15 om 15:18u

Het zal denk ik wel allemaal samen vallen, misschien dat de digitenne en G4 antennes op dezelfde groep zitten of zo, en je ze dus beide uitschakeld. (Ik heb geen idee hoe dat werkt.)

Over het algemeen kan dit niet. Er zijn veel minder Digitenne antennes dan 4G antennes.

RobinFlikkema schreef op 21 okt '15 om 22:49u
Raym0nd schreef op 21 okt '15 om 15:18uHet zal denk ik wel allemaal samen vallen, misschien dat de digitenne en G4 antennes op dezelfde groep zitten of zo, en je ze dus beide uitschakeld. (Ik heb geen idee hoe dat werkt.)

Over het algemeen kan dit niet. Er zijn veel minder Digitenne antennes dan 4G antennes.

Oke. Dan is het een toevallige samenloop van omstandigheden. Vandaag rond vijf uur wederom gecheked en er was weer volop signaal. Even afwachten wat er morgen de 22ste gebeurt... 

PeterG schreef op 21 okt '15 om 15:12u

Peter,

Je vroeg of ik een TF 6000COK ontvanger had. Deze blijk ik wel boven te hebben.

Reputatie 7
Oh, dat vroeg ik omdat die 6000 slechte onderdelen in de voeding heeft. Soms gaat ie maar 2 jaar mee, soms 3. Hij blijft het wel "doen", maar met te lage spanning. Gevolg: haperend beeld en geluid. Maar dat zou zich dan niet van 9 tot 5 moeten voordoen, maar grilliger.

Als de problemen beginnen kan het even zijn, dan weer dagen/weken niet. Het wordt wel steeds erger.

Ik heb er, naast iTV, ook één in gebruik (voor de dvd-recorder). Die heb ik laten repareren, want KPN hoefde 'm niet terug. De ontvanger erin is namelijk prima! En de voeding hier nu ook ;)

Alleen werkt m'n antenne niet goed meer. Die heb ik nu vervangen door een 'ouderwetse' kamerantenne van een oude portable. Geen voeding nodig, gaat dus nooit stuk, werkt prima.

PeterG schreef op 22 okt '15 om 11:17u
Oh, dat vroeg ik omdat die 6000 slechte onderdelen in de voeding heeft. Soms gaat ie maar 2 jaar mee, soms 3. Hij blijft het wel "doen", maar met te lage spanning. Gevolg: haperend beeld en geluid. Maar dat zou zich dan niet van 9 tot 5 moeten voordoen, maar grilliger.

Als de problemen beginnen kan het even zijn, dan weer dagen/weken niet. Het wordt wel steeds erger.

Oke dank je voor deze info, weet nu dus ook waar de haperingen vandaan komen. Ik gaf altijd het weer de schuld, maar dat klopte soms ook niet want dan was het een hele mooie dag. Ik ga toch maar eens contakt opnemen met de servicedesk.

Dank je voor je reacties!

Reputatie 7
Badge +30

RobinFlikkema schreef op 21 okt '15 om 22:49u

Raym0nd schreef op 21 okt '15 om 15:18u

Eén mast in Doetichem zendt DVB-T, DAB+ en o.a 4G uit. Door de uitrol van een DAB+ zender was 4G gestoord en waarschijnlijk ook Digitenne.

Echter lijkt het probleem niet in de antenne/mast te zitten. Dan zou er wel een storing zijn gemeld

Robin

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Er waren de 20e en 21e inderdaad storingen m.b.t. Digitenne in Doetinchem. Daarna zou het opgelost moeten zijn. Heb je nog problemen ervaren? De storing staat bij mij wel geregistreerd, dus heel erg vervelend dat deze niet op de website vermeld stond!

Reputatie 7
Ik kom er nú achter dat DVB-T Doetinchem uit de lucht was i.v.m. plaatsing van DAB+ antenne's bóven de DVB-T antenne. Die moest daarvoor uitgeschakeld worden tijdens de werkzaamheden.

Bron: http://radio-tv-nederland.nl bericht van 21-10-15

Iedereen bedankt voor de terugkoppeling. Had ik het toch goed aan elkaar gekoppeld ;-)

Peter, ik heb een nieuwe ontvanger aangevraagd, dinsdag komt die binnen. Nogmaals dank je wel voor de extra info over de 6000 serie.

Ik ga dit thread sluiten. Super bedankt allemaal!

Marcia_ schreef op 24 okt '15 om 16:17u
Beste @Raym0nd,

Ik heb geen signaal problemen meer gehad na de 21ste. Het had echt met het plaatsen van de DAB+ te maken.

Reputatie 7

Raym0nd schreef op 24 okt '15 om 23:32u

Iedereen bedankt voor de terugkoppeling. Had ik het toch goed aan elkaar gekoppeld ;-)

Peter, ik heb een nieuwe ontvanger aangevraagd, dinsdag komt die binnen. Nogmaals dank je wel voor de extra info over de 6000 serie.

Ik ga dit thread sluiten. Super bedankt allemaal!

...alleen was het geen 4G maar DAB+. Maar verder prima koppeling idd. :)

, Denk je eraan je bestaande smartcard uit de 6000 te halen en in de nieuwe te stoppen! ;)

Reputatie 7
Badge +10
met enige verbazing volg ik deze berichten

naar ik nu begrijp is de DVB-T zender enige tijd uitgeschakeld geweest om de DAB antenne-kabel aan te sluiten

tot zo ver allemaal logisch

maar minder logisch is dat het nergens (?) aangekondigt of gecommuniceerd is blijkbaar (?/!)

ik kan iig niets vinden wat op een storingspagina lijkt

zo stuur je de gebruikers wel het bos in, ik zou ook raar staan te kijken als het signaal ineens weg zou vallen

is er een storings pagina voor DVB-T ?

Reputatie 7
Badge +30
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/problemen-storingen.htm
Reputatie 7
Badge +10
ah, juist ja, dank

die had ik toch wel kunnen vinden misschien  :-/

maarrr, er staat geen enkele (opgeloste) digitenne storing op

aan de andere kant, je gaat daar mischien pas kijken als je TV het niet meer doet, dus zou het bij onderhoud handiger zijn om het vtv aan te kondigen met een banner in beeld oid . . 

hmm, dat zal technisch wel lastig zijn, met zo veel zenders . . 

of juist niet

nu ja, luxeproblemen :->

Reageer