Beantwoord

Digitenne tuner blijft nog steeds af en toe hangen.

  • 11 January 2020
  • 10 reacties
  • 140 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb hier al eerder melding gemaakt van problemen met de nieuwe Digitenne tuner, in gebruik sinds juni vorig jaar. Geluid valt soms weg, en vooral: de tuner loopt soms vast. Soms heb je er weken geen last van, dan ineens weer 3x in 2 weken wel. Beeld staat stil, geluid gaat soms door, soms niet, tuner reageert niet op afstandsbediening en moet herstart worden door uit en aan zetten met de schakelaar op de achterkant.

Er is gezegd dat ik via dit Forum een omruil kan aanvragen. Welke gegevens heeft u nodig en hoe stuur ik die toe?

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 January 2020, 15:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn profiel aangevuld met de gevraagde gegevens.

Reputatie 7
Badge +28

Prima, er komt hier vanzelf een moderator langs.

Reputatie 7
Badge +17

@JeanneVanVliet Bedankt voor je topic. Goed dat je hier je verhaal deelt. Zoals we zojuist zijn overeengekomen is er een nieuw kastje naar je onderweg. Ik hoop dat deze wel naar behoren functioneert. Laat je het weten als dit zo is? We horen graag van je.:wink:

Reputatie 1
Badge

Dat kan wel even duren. Zoals gezegd, soms heb ik er weken geen last van, dan ineens weer een paar keer achter elkaar. Je vroeg nog over de antenne. Wat wel eens voorkomt: dat het signaal wegvalt op de kanaalbundel waar alle RTL-zenders in zitten. Dit is vooral bij bepaalde weersomstandigheden, o.a. onweer en hele hoge of hele lage luchtdruk (>1035 mb cq <990 mb). De buitenantenne in het verticale vlak verdraaien wil dan wel eens helpen.

 

Begreep ik goed dat ik het oude kastje meteen mee moet nemen naar het Pakketpunt als ik het nieuwe kastje ga halen? Hebben ze daar dan een retourdoos met adres? En moet ik de voeding en de HDMI-kabel ook meesturen? Die zitten nogal weggewerkt en zijn alleen met moeite te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, niet de kabel en de voeding inleveren, dat zou ik dan niet doen. Ook de antenne niet. 

KPN gaat de oude ontvanger testen, als de ontvanger defect blijkt te zijn, dan wordt de ontvanger gerecyceld.

 

Je kunt de (oude) ontvanger die je niet meer gebruikt in een eigen doos stoppen en deze gratis retour sturen naar:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn 

 

Bewaar wel het ontvangstbewijs wat je krijgt bij het PostNL-inleverpunt.

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeanneVanVliet Het klopt inderdaad wat Noordzee zegt. Je mag wat mij betreft de kabels houden, al helemaal als je ze mooi weggewerkt hebt. Je krijgt van ons een nieuw kastje met voedingsadapter. Ik betwijfel trouwens of er een HDMI-kabel bij zit, dus gewoon lekker houden. Betreft de omruilafspraak, je hoeft alleen het kastje 'verzendklaar’ te maken. Mij part stop je hem in een oude schoenendoos of pak je hem in met plastic. Je kan inderdaad het retoursadres wat Noordzee geeft op het pakketje schrijven. :slight_smile:

 

Reputatie 1
Badge

Ik kreeg vanmorgen nog een berichtje van PostNL dat het pakket vandaag afgehaald kon worden bij het Pakketpunt en dat ik gelijk het oude kastje daar in kon leveren. De medewerkster bij het Pakketpunt vroeg om de retourzending en er werd meteen een adressticker uitgeprint.

 

Ik heb nu een Rebox ipv een ZXV. Het is een iets groter kastje met een metalen behuizing, dat ziet er al meteen veel betrouwbaarder uit. De afstandsbediening is nog dezelfde. Er zat behalve de afstandsbediening ook een HDMI-kabel, netvoeding, kabel met cinchpluggen en een cinch-naar-Scartadapter bij. Ik heb alleen het kastje retour gestuurd, de andere onderdelen bewaar ik voor reserve. 

Het eerste pluspunt van het nieuwe kastje is al dat het beter reageert op de afstandsbediening. Dat liet bij het oude nog al eens te wensen over.

 

Zoals gezegd: de problemen deden zich intermitterend voor, dus ik kan nog niet zeggen of ze nu verholpen zijn.

 

Lisa en Noordzee, Bedankt voor alle hulp en als ik wat te melden heb plaats ik wel weer een berichtje hier.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, fijn dat de omwisseling geregeld is. 

Reputatie 7
Badge +17

@JeanneVanVliet Bedankt voor de terugkoppeling! Dit wordt erg gewaardeerd. Zo krijgen wij en onze community ook een beter beeld van de klantbeleving en hoe het proces er uit ziet vanuit klantperspectief. Ik zou ook de onderdelen bewaren als reserve, prima dus, wat mij betreft. Veel plezier met het nieuwe kastje. Wat de toekomst betreft staan we in dit topic graag voor je klaar. Waarschijnlijk zal Noordzee de reddende Engel zijn. :wink:

Reageer