Beantwoord

Digitenne tv gids is super traag

  • 10 January 2020
  • 8 reacties
  • 177 keer bekeken

Hallo, wij hebben met de nieuwe ontvanger van Digitenne al sinds het begin problemen met het menu. Nu heb ik het gevoel, dat het steeds trager wordt. Als je op de tv-gids duwt, duurt het een hele tijd voordat hij in beeld verschijnt. Soms staat er helemaal geen info en soms info, die helemaal niet klopt. En als de informatie van het programma dat je op het moment kijkt, niet helemaal erop past, weten we niet waar je die verder kunt lezen. Dus het hele gebeuren vergt een beetje veel geduld van ons. Ik zou graag willen weten, of andere klanten dit ook hebben. Of is er iets mis met de ontvanger?

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 January 2020, 20:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Er volgt later dit jaar een software-update waarin er verbeteringen beloofd zijn met betrekking tot de gids. Tot die tijd is het behelpen. 
 

Er zijn ontvangers op de markt voor de vrije zenders waarop een veel betere gids draait. Het kan dus wel. Gaat vast goed komen. 
 

Twijfel je aan de werking van jouw huidige ontvanger? Ga dan eens terug In het menu terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. Mogelijk geeft dit al enige verbetering. 

Bedankt voor Uw reactie. Zullen we straks eens proberen met de fabrieksinstellingen. En anders maar hopen dat het na de software update dan echt beter wordt. Enig idee, hoe we de informatie over een film/programma kompleet kunnen lezen?

Reputatie 7
Badge +28

Nu nog even via teletekst (npo-zenders) of anders via een papieren gids/de krant of de internetpagina van een TV-zender. 

Reputatie 7
Badge +28

 

Twijfel je aan de werking van jouw huidige ontvanger? Ga dan eens terug In het menu terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. Mogelijk geeft dit al enige verbetering. 

@GalaxyS  Heeft het resetten van de ontvanger (zie hierboven) verbetering opgeleverd?  

Ja, die epg bij Digitenne werkt hopeloos. Horizontaal alleen ook waardoor je maar een klein overzicht hebt. Volkomen nutteloos bij Digitenne. Kun je mijns inziens beter een papieren gids of bijvoorbeeld tvgids.nl ofzo gebruiken.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @GalaxyS, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas is deze tekortkoming inderdaad bij ons bekend en er zal een update komen. Helaas is nog niet bekend wanneer deze komt, en wat hierin allemaal meegenomen gaat worden. Maar een update brengt vaak wel verbetering met zich mee! Zodra we meer horen hierover, zal dit ook wel bekend gemaakt worden op het Forum of in het centrale Digitenne topic.

Hallo, we hebben het geprobeerd met de fabrieksinstellingen. Ik heb niet echt het gevoel dat het nu sneller gaat. We wachten wel de update af. Bedankt voor Uw reacties.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan:thumbsup_tone3: , ik ben zelf ook benieuwd naar de update. Maar de update kan best nog wel even een paar maanden op zich laten wachten. Afwachten maar….. 

 

Reageer