Beantwoord

Digitenne update voor ondertiteling teletekst

  • 14 February 2019
  • 16 reacties
  • 999 keer bekeken

Badge
In verband met gehoorproblemen moet ik ondertiteling via teletekst aanzetten. Bij de nieuwe kastjes is dat een heel klein veldje midden in het beeld. Niet te lezen voor mij. Ergens gelezen dat je een software update (in versie18 zou dit verholpen zijn)moet doen maar die mislukt telkens. Ik heb nu dus helemaal niets aan mijn tv. Wie weet een oplossing?

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 9 June 2019, 16:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Lien40, welkom! Heel onhandig dit. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en het CAS ID vermelden onder persoonlijke opmerkingen? Dan kijk ik of ik het voor je in orde kan maken!
Badge
Gegevens staan nu in het profiel.
Reputatie 7
Badge +30
Kan het misschien op een ander adres staan? Zou je me dit dan in een privébericht willen sturen? Anders kan ik eventueel ook op een klantnummer zoeken, die mag je me dan ook sturen. Ik kan namelijk op de gegevens die in jouw profiel staan, niets vinden!
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Lien40, ik zie geen reactie meer van je. Laat je me weten of het inmiddels opgelost is?
Badge
Nou mijn kleinzoon gaat het nu vandaag nog even proberen er zijn al verschillende mee aan de gang gegaan maar het lukt nog steeds niet hoor nog even afwachten of het hem gaat lukken het is waardeloos ik ben er zo van afhankelijk ik heb heel weinig aan geluid dus hier was ik heel blij mee Nee dit is nu echt waardeloos.gr.
Badge
Mijn huisadres is ****

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Laat het maar even weten. Ik kan niets vinden op het adres, dus zou je toch eens willen kijken of je een factuur erbij kan zoeken voor het klantnummer?
Mss kan je kleinzoon ook even kijken of de nieuwste software erin zit. Voor de ZTE zou dit 32 moeten zijn. Voor de Rebox versie 23.

De ondertiteling heb je toch wel via het MENU aangezet? Als je het via teletekst aanzet en dan 888 doet schijnt het idd niet goed te gaan.
Badge
goedemorgen nou er is nog steeds niks veranderd hoor nog geen ondertiteling en ik ben daar zo afhankelijk van vanwege mijn gehoor dit is echt een handicap voor me,Je vroeg om het klantnummer dat is *** ik hoop dat dit op de een of andere manier snel opgelost kan worden ik heb hier niet om gevraagd.
Ik heb de hele DVB-T1 tijd meegemaakt, nu met de omzetting om diverse redenen afhaakt, maar ik kocht voor de leut onlangs een DVB-T2 ontvanger (voor alleen de vrije zenders dus = FTA)
Nav deze vraag heb ik die eens even opgestart, teletekst aan, P888 kiezen en jawel, duidelijke ondertitels.
Dus met een dergelijke FTA ontvanger zou je voor NPO + regionaal voorlopig gered zijn.
Een slim HDMI schakelkastje er bij is dan ook handig, zo heb ik 3 apparaten die "automatisch" omschakelen.

Tot mijn verbazing en teleurstelling zijn dit soort bij functies altijd ondergeschikt, wel HD maar verder . . .
Ik zou het liever andersom hebben.

Hier wat oude maar nog steeds "actuele" berichten er over
https://forum.kpn.com/digitenne-12/alle-zenders-ondertitels-zoals-bbc-359311
https://forum.kpn.com/digitenne-12/na-omzetting-noord-ondertiteling-bbc-verdwenen-460441

Overigens, via npostart.nl kun je ook alles zien met ondertitels, maar een digitenne gebruiker heeft ws geen (snel) internet (?)
Reputatie 7
Badge +30
Vreemd! Ik heb vanuit hier zelf de software geüpdatet. Wil jij de ontvanger vandaag eens aanzetten en vannacht op standby laten staan? Dan zou 'ie hem automatisch moeten updaten. Wil je morgen eens kijken of je de nieuwste software hebt? En of het daarmee ook opgelost is?

Als het niet werkt, wil je dan eens volgende stappen doorlopen?

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Je kunt hier het RF (UHF) kanaal opzoeken in jouw regio voor dat bouquet.
Reputatie 7
Badge +30
Is het gelukt, @Lien40?
Je kunt hier het RF (UHF) kanaal opzoeken in jouw regio voor dat bouquet.

Voor de noordelijke provincies kloppen die nu niet meer.
Maar het lijstje wordt nu bijgewerkt.
Is https://radio-tv-nederland.nl/ dan jouw site, @KeesYagi ? Of ken je de beheerder?
KeesYagi schreef: Maar het lijstje wordt nu bijgewerkt.

Wel jammer dat http://www.dvbt4all.nl uit de lucht is.
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd! Ik heb vanuit hier zelf de software geüpdatet. Wil jij de ontvanger vandaag eens aanzetten en vannacht op standby laten staan? Dan zou 'ie hem automatisch moeten updaten. Wil je morgen eens kijken of je de nieuwste software hebt? En of het daarmee ook opgelost is?

Als het niet werkt, wil je dan eens volgende stappen doorlopen?

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Het handmatig zoeken moet in Lelystad via kanaal 44.

@Lien40
Is de software-update nu gelukt?
Is het probleem mer de teletekst nu opgelost?