Beantwoord

Digitenne valt regelmatig weg en komt ook uit zichzelf weer terug

  • 2 May 2021
  • 12 reacties
  • 95 keer bekeken

Digitenne kan uren goed functioneren en vervolgens valt de verbinding steeds weg en komt weer terug. Signaalsterkte is 96% en dan weer 14%. Vooral als je in de buurt van de kastje komt lijkt het weer te werken.

hoe kan dit? En wat kunnen we eraan doen. 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 4 May 2021, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @kijo98 ,

Kennelijk zijn er soms externe storingen in de lucht waar jouw ontvanger last van heeft. 

Dit soort storingen worden vaak veroorzaakt door een modem, DAB+-radio of een LED-lamp. 

Het verplaatsen van de storingsbron, jouw Digitenne-ontvanger en/of de antenne kan vaak goed helpen.

Lukt het dan nog steeds niet:

Het type antenne kan ook belangrijk zij. Heb je al de Funke V5 antenne? Die antenne is beter bestand tegen storingen dan de oudere types antenne.    

 

Ik gebruik hem nu op de camping, geen modem, led lamp dab+ of andere ‘high tech’. Heb geen v5, maar wel een buiten antenne. Wordt er echt simpel van. 

Reputatie 7
Badge +28

Dan adviseer in jou toch om jouw oude antenne (Haaienvin??) te vervangen door de nieuwe Funke V5. 

Deze antenne heeft een betere ontvangst, en nog belangrijker: Een beter storingsfilter.

De Funke V5 kan ook buiten staan. 

Hier kun je de antenne bekijken en eventueel bestellen: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/digitenne/

Wil je dat een moderator jou een antenne gaat opsturen? : 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en zo mogelijk het CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

 

Ik heb het profiel aangevuld. Wat zijn de kosten als de moderator een antenne toestuurt? Overigens weet ik even niet wat het cas id is

Reputatie 7
Badge +28

Het Cas-ID is voor nu even niet zo belangrijk. De Antenne zelf wordt jou sowieso gratis opgestuurd. Wat betreft de buitenmontageset, dat is vaak afhankelijk van jouw locatie.  Daar gaat de moderator over. 

Super. Dan zie ik hem graag tegemoet

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @kijo98, momenteel lukt het mij nog niet om de ontvanger om te ruilen. Er is namelijk een storing op jouw thuisadres. Die moet vanmiddag opgelost zijn. Ik zal het dus later op de dag of morgen nogmaals proberen.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @kijo98, momenteel lukt het mij nog niet om de ontvanger om te ruilen. 

 

Hoi @Bart_Z ,

Het gaat om het toezenden van een Funke V5 antenne. (en niet om een nieuwe ontvanger.) 

Lukt het toezenden van een antenne nu ook niet? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik bedoel de antenne inderdaad. Het is inmiddels ook gelukt @kijo98. Bevestiging ervan heb je via sms ontvangen. 

Hartelijk dank. Ik heb de sms ontvangen 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. 

Verwijderd