Beantwoord

Digitenne valt steeds uit, ook met nieuwe ontvanger

  • 31 July 2019
  • 8 reacties
  • 302 keer bekeken

Bij mijn schoonmoeder heeft dit probleem zich 4 maal voorgedaan maar telkens een nieuw kastje ontvangen. alle functies geblokkeerd. oorzaak niet te vinden ook de KPN weet het schijnbaar niet.
Nu weer wachten op nieuw kastje.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 August 2019, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Probeer deze keer eens het volgende:

1/ Ga eerst via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt.

Eventueel kun je stap 2 en 3 omwisselen.
Dit gaat moeilijk als alle toetsen zijn geblokkeerd op de afstandbediening.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, dan houdt het op.
Reputatie 7
Badge +28
@uitval digitenne :

Maar toch nog een vraag:

Kreeg je een code te zien, b.v. code 8888 of foutcode E83?
Reputatie 7
Badge +28
@uitval digitenne

Kun je het probleem nog wat uitgebreider beschrijven? Zie je een foutcode?

Want tot vier maal toe een kapotte ontvanger is wel heel erg extreem. Het probleem is vast op te lossen.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, uitval! Wat een gedoe steeds. Het is alleen heeeeeel onwaarschijnlijk dat je schoonmoeder vier keer een defecte ontvanger heeft gekregen. Het is dan ook zaak om toch te kijken naar wat er precies gebeurt en hoe alles is geplaatst en aangesloten. Sowieso wat betreft plaatsing van de ontvanger, zorg dat deze vrij staat. Geen andere elektrische apparaten te dichtbij. En zorg ook dat de antennekabel de ontvanger niet raakt. We hebben namelijk wel mensen gezien waar dat een storingsfactor was.
Reputatie 7
Badge +28
@uitval digitenne

Dit gaat moeilijk als alle toetsen zijn geblokkeerd op de afstandbediening.


Ik begin steeds meer te denken dat jullie last hebben van code 8888. Dat dien je in eerste instantie op te lossen met de afstandsbediening van de TV. (Met bv de sorce-knop)

De instructie daarvoor staat hier:https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-8888-te-zien-466063
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, uitval. Ik ga ervan uit dat dit betekent dat het nu goed werkt. Zo niet, probeer nog de tips die Noordzee en ik in onze laatste berichten geven.