Beantwoord

Digitenne valt uit

  • 23 August 2020
  • 20 reacties
  • 245 keer bekeken

Op het scherm krijg ik de boodschap :  Reden voor standby  geen signaal vervolgens wordt er 2.30 seconden gezocht.

Het digitenne-kastje geeft aan welke zender is geselecteerd ( en kan ook met de afstandsbediening op de gewenste zender gezet worden!), Ook het blauwe lichtje van de antenne brandt. Op antennesignaalknop van de afstandsbediening krijg ik geen reactie. Na 2.30 seconde volgt een zwart scherm. Help?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door waltervl 30 August 2020, 21:02

Bekijk origineel

20 reacties

Ik denk …. dat je TV niet meer op de juiste ingang staat.

Peter, bedankt voor je reactie, echter ik heb beide ingangen geprobeerd, beide geven dezelfde boodschap. Na 2 en ½ minuut zoeken naar verbinding, kijk ik naar een zwart scherm.

Ben geen expert, maar denk wel dat of mijn antenne kapot is of de antennekabel.  Mocht iemand het beter weten , ik houd me aanbevolen!!!.

Reputatie 6
Badge +7

@timschel Andere HDMI kabel gebruiken? De melding die je ziet komt van je TV, die ziet het HDMI signaal van het digitennekastje niet meer. Het kan natuurlijk zijn dat je kastje kapot is. maar de HDMI kabel is de eerste verdachte. Zie je wel het digitenne logo op je TV op het moment nadat je het digitenne kastje hebt aangezet?

 

Je kan ook even proberen je digitenne kastje te resetten naar fabrieks instellingen, je bent dan wel de zenders even kwijt https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-ontvanger-reset.htm

Procedure zonder beel gebruiken.

De melding die je ziet komt van je TV, die ziet het HDMI signaal van het digitennekastje niet meer.

Dit onderschrijf ik. Als je de antenne uit het kastje trekt zie je heel wat anders.

Dus simulatie defecte antenne danwel defecte antennekabel:

 

Mijn donkerbruine vermoeden zegt: hdmi van tv is defect. Of de hdmi kabel.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @timschel en welkom op het forum! Is het met de bovenstaande tips gelukt om weer TV te kijken? Ik ben benieuwd! 

Hallo mensen die een reactie  op mijn probleem hebben gestuurd,

 

Ben terug van een weekje weggeweest. Moet helaas melden dat ik niet verder ben gekomen.  Nadere HDMI kabel geprobeerd, gaf hetzelfde probleem kortom geen oplossing. Blijft over het antennekastje.

Ga kijken hoe ik een ander/nieuw kastje aanvraag. Hoop niet dat ook daar een "studie”voor nodig is!!!

Bedankt voor jullie reacties zover.

Reputatie 6
Badge +7

@timschel Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 6
Badge +7

Voor de zekerheid ook nog even je televisie ingang controleren: kan je als test een laptop aansluiten op de HDMI kabel en krijg je dan wel beeld op de televisie?

Reputatie 7
Badge +17

Voor de zekerheid ook nog even je televisie ingang controleren: kan je als test een laptop aansluiten op de HDMI kabel en krijg je dan wel beeld op de televisie?

Precies wat ik wilde vragen. De melding die je noemt is er namelijk niet één die mij bekend voorkomt van Digitenne dus ik betwijfel of een andere ontvanger hier de oplossing zal zijn. Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat te testen op de TV? Mocht je daarmee de melding niet krijgen, wil je hier dan een foto plaatsen van de melding die je krijgt wanneer je de Digitenne ontvanger aansluit? 

Door een andere HDMI kabel te gebruiken kreeg ik even de code      YPbPr       te zien , daarna  de boodschap “ Er wordt signaal  gezocht etc. 2.30 seconde , daarna zwart beeld.. 

Reputatie 6
Badge +7

Kan je een ander apparaat (laptop?) aan je televisie koppelen via de HDMI kabel? Heb je dan wel beeld op je televisie?

Hmm, het gaat dus mis met de HDMI verbinding.

Om uit te sluiten dat het KPN kastje ten onrechte wordt omgewisseld, als het de HDMI v.d. TV betreft, is het inderdaad handig om even een ander apparaat via de HDMI op je TV aan te sluiten. Een laptop heeft men doorgaans wel in huis. Of anders een Playstation o.i.d. of een BRD speler.

Reputatie 6
Badge +7

@timschel Al weer beeld?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer gezien, dus ik hoop dat de oplossing inmiddels gevonden is. Zo niet, laat het gerust weten! Ik ben dan ook benieuwd of je met een ander apparaat aangesloten op de TV dezelfde melding kreeg.

Bedankt voor jullie belangstelling. Heb telefonisch contact gezocht met KPN. Werd vriendelijk geholpen, echter tot op heden geen resultaat. In eerst instantie bleek ik niet aangesloten te zijn, werd meteen opgestart, kon een uurtje duren , mogelijk tot de volgende dag  1200 uur.  Mijn contact  moest echter de zaak ivm met snipperdag overdragen aan een collega. Volgende dag ook geen resultaat. Dit was 01-09.

Zelf zit ik ook niet elke dag achter m'n computer dus morgen ga ik weer bellen. Aanhouder wint nietwaar!!

Reputatie 6
Badge +7

Vreemd, want geen geactiveerde Digitenne betekent niet dat je geen beeld zou moeten krijgen. Je zou dan minstens NPO 1, 2 en 3 moeten kunnen zien. Door de activatie zou je dan ook de rest van de zenders mogen zien.

Je weet zeker dat je HDMI ingang van je TV en de HDMI kabel werkt?

Opgelost!!!!!   Tijdens lang wachten op telefionische verbinding met service lijn van KPN, op internet gegoogleld . Werd een digitenne kastje aangeboden. Mailtje gestuurd 20 Euro kon meteen langs komen. Kpn vervinding verbroken. In de auto (15km) Uurtje later weer ( ook nog 2 HDM kabels bijgekregen) thuis , aangesloten en hopla weer beeld.

Reputatie 6
Badge +7

Opgelost!!!!!   Tijdens lang wachten op telefionische verbinding met service lijn van KPN, op internet gegoogleld . Werd een digitenne kastje aangeboden. Mailtje gestuurd 20 Euro kon meteen langs komen. Kpn vervinding verbroken. In de auto (15km) Uurtje later weer ( ook nog 2 HDM kabels bijgekregen) thuis , aangesloten en hopla weer beeld.

Ohoh!! Dus je hebt een 2e hands kastje gekocht? Dan krijg je straks alleen maar NPO 1, 2 en 3.!!! Het abonnement is digitaal gekoppeld aan het kastje. Eens in de zoveel tijd wordt een activatie signaal gestuurd naar alle geldige kastjes. Jouw nieuwe (2ehandse) kastje krijgt dat signaal niet. Dus geen commerciele zenders.

Als je kastje kapot zou zijn dan had je van KPN gratis een nieuwe gekregen. Had je al die moeite niet hoeven te doen. Nu moet je toch weer kontakt opnemen met KPN dat je oude kastje kapot is en dat je een nieuwe wil. Werkt je oude kastje ook niet met 1 van die 2 nieuwe HDMI kabels? Want dan heb je bewijs en ruilt KPN je kastje gratis om.

 

Reputatie 7
Badge +17

Erg apart dat het Digitenne kastje deze melding veroorzaakte. Geen die ik eerder heb gezien, maar goed om te onthouden. Wellicht was de HDMI poort van de Digitenne ontvanger dan niet goed meer.

Dan krijg je straks alleen maar NPO 1, 2 en 3.!!! Het abonnement is digitaal gekoppeld aan het kastje. 

Dit klopt, echter kan het CAS-nummer van je ‘nieuwe’ ontvanger ook aan je huidige account gekoppeld worden. Dit is niet gebruikelijk, maar gezien dit al in werking is gesteld noem ik het als optie in deze situatie. Dit gaat echter niet altijd goed, dus in het ergste geval kan het erop neerkomen dat je van ons alsnog een nieuwe ontvanger krijgt om alle zenders te kunnen kijken, mochten de nieuwe HDMI kabels inderdaad ook niet werken met de oude ontvanger. Mochten er problemen ontstaan met deze ontvanger, laat het hier dan gerust weten. 🙂

Wel een tip voor de toekomst: koop nooit Digitenne ontvangers via Marktplaats. De ontvangers zijn eigendom van KPN en worden in bruikleen uitgegeven. Als iemand het Digitenne abonnement opzegt is het de bedoeling dat de ontvanger weer naar ons terugkomt. Als iemand deze verkoopt via Marktplaats verkopen ze dus eigenlijk iets wat niet van hen is. 

Reageer