Vraag

Digitenne van noodpakket is niet actief

  • 6 May 2023
  • 21 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik ontving een noodpakket en alleen npo 123 doen het. Kunt u het activeren? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dianne124 ,

In jouw situatie de ontvanger aanzetten op NPO 1 en continu aan laten staan. De TV mag eventueel uitblijven. Anders ontvangt de ontvanger het activatiesignaal niet. 
 

Mijn advies is anders om morgen vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402 en daar dan vragen om het activatiesignaal. Maar dat activatiesignaal heeft alleen maar zin als de ontvanger aanstaat! 

Dag, ik heb gebeld en ze zouden het activeren maar nog altijd geen andere kanalen dan npo 1, 2 en 3. Begint nu wel lang te duren. Kunt u kijken wat u kunt doen?

Reputatie 7
Badge +28

Als het toch niet gelukt is, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.   

 

Dank. Geprobeerd maar hij blijft (ook bij CNN) foutcode 016 aangeven… ik zie bijv ook wel welk programma op is (staat onder in de balk) maar krijg dus geen beeld maar die melding over het abonnement en 016

CNN zit hier trouwens op 30 (noord-Brabant regio noord)

Dag,

Helaas nog altijd alleen NPO123. Ik overweeg nu vervolgstappen te gaan ondernemen jegens KPN. Kunt u mij evt nog helpen?

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben bang dat je morgen vanaf 8.00 toch weer even moet bellen naar 0800-0402 voor de activatie van de ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +15

@Dianne124 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je een noodpakket hebt gekregen maar geen Digitenne kon kijken. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld en dat er vandaag een monteur langskomt. 

Kun je laten weten of deze de problemen opgelost heeft? 

Dag Rutger, de monteur komt niet voor het noodpakket maar voor de aansluiting op het nieuwe adres (digitenne is op t oude adres).  

Reputatie 7
Badge +28

Heb je al gebeld met 0800-0402 voor de activatie? Ik weet namelijk niet zeker of @Rutger_ de activatie kan doen. 

 

Yes al 2x gebeld… 

Reputatie 7
Badge +28

En nog steeds geen beeld?  

Probeer dit nog eens : 

Als het toch niet gelukt is, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.   

 

 

Ook al 10x geprobeerd (waarbij cnn bij ons op 30 zit) maar werkt ook niet.. 

Helaas nog steeds geen andere zenders. Ik ga een ingebrekestelling sturen. 

Reputatie 7
Badge +28

Begrijp ik wel @Dianne124 

Even voor jou: Je hebt nu in totaal zes zenders. 
Op de nummers 23, 33 en 34 ga je ook beeld zien. 

Dat klopt maar is totaal niet toereikend..

Reputatie 1
Badge

Ik weet niet hoe de situatie hier nu is. Ik zie twee plekken waar het probleem kan zitten.

1 Is er administratief geactiveerd?

2 Indien ja, is het uploaden van die activatie naar de TV gelukt?

Ik hang vandaag voor de 2e x met iemand aan de telefoon. Hopelijk gaat dat helpen. Acht het weinig veelbelovend. 

Reputatie 1
Badge

Ik heb goede ervaringen met twitter naar KPN Webcare. Via DM kan ik dan de persoonlijke gegevens als klantnummer sturen. Ook screenshots van foutmeldingen doorsturen gaat simpel en helpt problemen op te lossen. Telefonisch vind ik dat allemaal onhandig, en een doorlopend probleem heeft meteen een goed overzicht voor mij en KPN in de communicatie.

Reputatie 7
Badge +15

@Rutger_ Excuus, ik had moeten zien dat de monteur op het nieuwe adres kwam. 

Over de Digitenne ontvanger heb ik navraag gedaan bij een collega. Deze geeft aan dat de ontvanger wel actief zou moeten zijn. 

Klopt het ook inderdaad dat je ondertussen niet alleen meer NPO 1, 2 en 3 kunt zien? 

Na een week werkte hij inderdaad eindelijk.