Beantwoord

Digitenne veranderingen

  • 24 January 2019
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

in oude situatie 3 tuners gekocht om op te kunnen nemen.
Ook 3tvs met insteekkaart.
Na beleln met kpn hoor ik dat wat ik gekocht heb weg kan gooien en terug moet huren.
Opnemen is volgens medewerker wel mogelijk.
Na uitzoeken en proberen blijkt hier niks van waar.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 January 2019, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo FGB installatie,

Je stelt niet echt een vraag, maar ik zal iets meer info geven.

Voor het verhaal over geen insteekkaart verwijs ik je naar dit topic:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163
Daar heb ik de reden gegeven voor de keuze die KPN heeft gemaakt.

Wat betreft niet kunnen opnemen:

Dat is juist wat betreft de Digitenne-ontvangers. Er is gekozen voor een low-budget ontvanger zonder veel fratsen. Het is niet anders. Vergeet niet dat de omwisseling van een paar honderdduizend ontvangers een kostbare grap is. Zelf begrijp niet zo goed waarom mensen nog iets opnemen tegenwoordig. Als ik al een keer iets wil terugkijken, doe ik dat via NPO-start.

Maar er zijn wel DVB-T2 ontvangers op de markt waarmee je kan opnemen van alleen NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Zo'n ontvanger kost zo'n 60 tot 70 euro op de website amazon.de. Met die ontvanger kan je echter niet kijken naar de Betaal-TV-zenders van Digitenne, dus geen RTL, SBS, Discovery etc..
Vet handig idd npo. Maar ja wat als je discovery wil terug kijken ? Of andere zenders?
Rtl heeft gelukkig ook een app maar ja alles wat leuk is kan je niet terug kijken dat geven ze niet vrij.

en vergeet niet dat omwisselen een hoop geld kost?
je neemt een decoder in die gekocht is en vraagt daar vervolgens huur voor. Wie betaald dan de omwisseling?

Van mij hadden ze het niet hoeven veranderen

Deze keuzes zijn bewust gemaakt zodat je interactive tv gaat nemen en daarmee gaat opnemen.
helaas kan ik dat niet krijgen waar ik woon.
Reputatie 7
Badge +28
Ik adviseer jou om b.v. één Digitenne-ontvanger om te wisselen voor een nieuwe Digitenne-ontvanger.

Daarnaast dan zelf een FTA-ontvanger kopen voor op te nemen van de NPO. Ik tip jou deze ontvanger:

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-8730-KIT-Irdeto-Zugangssystem/dp/B01N4NM69N/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1548789795&sr=8-6&keywords=dvb-t2+receivers&refinements=p_89%3AXoro
kan je dan alle zenders opnemen ?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, alleen NPO 1/2/3 , twee regionale zenders en evt. Duitse zenders als je vlakbij de grens woont.