Beantwoord

Digitenne veranderingen niet positief

  • 8 January 2019
  • 7 reacties
  • 1455 keer bekeken

digitenne was vroeger een fantastisch betaalbaar en basis oplossing, maar no more.
in plaats van het eenmalig aanschaffen van een insteek module, mogen we nu een extra doosje huren.
extra afstandsbediening, omslachtig in gebruik. prut.

maar ja, het alternatief is een teringduur glasvezel pakket van kpn. tja, goh dat zag niemand aankomen toen kpn digitenne kocht
icon

Beste antwoord door Noordzee 8 January 2019, 20:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi monopoliehater,

Ik geloof niet dat jij makkelijk blij te maken bent. Of misschien toch?, als je dadelijk het supermooie HD-beeld gaat zien.

Er zijn ook gratis alternatieven, dat wil zeggen zonder maandelijkse kosten.

Als je persé geen kastje erbij wil hebben, kan je met een moderne UHD-TV gratis kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Let op dat je dan wel een UHD-TV moet hebben met de specificaties HEVC/H.265. Daarvan zijn er nog niet heel veel verkocht in Nederland, omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn. Je kan dan wel gebruik blijven maken van je huidige antenne.

Als je een oudere TV hebt, kan je ook een FTA-ontvanger kopen. Dan heb je wel een extra kastje, maar verder geen maandelijkse kosten. Je kijkt dan naar de vijf FTA zenders.

Waarom geen insteekkaart? Dat kan je hier teruglezen: https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163

Als je alles rustig hebt doorgelezen, is een abonnement op het nieuwe Digitenne misschien eigenlijk helemaal niet zo slecht. Tenminste; als jij graag kijkt naar de betaal-TV-zenders. Laat het even bezinken......
@monopoliehater Ik kan je wel volgen, maar dit is de hedendaagse praktijk, er zijn vele zaken in handen van grote bedrijven die nmi een overheidsdienst zouden moeten zijn, alles waar er maar 1 van is, zoals dus de etherfrequenties.
KPN was de enige bieder toen de vergunning weer vernieuwd moest worden.
En we kunnen blij zijn dat we in nederland nog DVB-T hebben, en ook nog gedeeltelijk ongecodeerd, dat heeft de politiek dan weer wel goed gedaan, itt belgie :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/red-de-antennekijker-belgie-454957
Reputatie 4
Badge +4
Uit mijn glazen manager bol zie ik dat er wel beweging gaat komen.
Straks is heel het land om, begonnen in het Noorden want dat zijn kalme mensen en reageren netjes en beheerst.
(leren ze op school)
Dan kunnen de kinderziektes er uit gehaald worden voor de luidruchtige rampstad aan de beurt is.

Er zal een inventarisatie gemaakt worden van terug kerende klachten en wensen uit de markt.
En dan zegt nieuwkomer manager, weet je wat laten we dit en dat toevoegen aan ons aanbod.
Wij verdienen er weer een paar cent aan en de markt partijen blij en als laatste de klant 😁
Vraag en aanbod, zo zou het kunnen gaan.

Theo
Reputatie 1
Er is een groot proleem met digitenne. En dat is niet de omschakeling van SD naar HD maar de geweldige ontvangers waar je uit kan kiezen. Plus datgene wat je na de omschakeling "krijgt" voor je geld. En dat is niet veel.

Vroeger - Op 1 abbo kon je 3 kaartjes aanvragen voor de kijkrechten a 15,50 per maand en dan kon je zelf een passende ontvanger kopen. BV een topfield twintuner met harde schijf. Een zender kijken en een ander kanaal opnemen was geen probleem. Een extra ontvanger op de slaapkamer en eentje camping was geen probleem. De ontvanger hoefde je niet te huren omdat het eigendom was. Dat was een eenmalige investering.

Nu - heb je voor dezelfde 15,50 per maand een huurtuner plus kijkrechten. De specs van deze ontvanger is zo minimalistisch mogelijk en opnemen is er met de "geweldige" topontvanger van KPN niet meer bij. Zelfs niet als u maar 1 tuner nodig heeft omdat er geen harde schijf in zit en ook geen aansluiting om zelf een usb schijf aan te sluiten. Gaat u s' avonds wel eens weg, dan mist u een aflevering van uw favoriete serie. Komen er twee programma's tegelijk, dan mag u kiezen welke u wilt zien want de ander opnemen kunt u vergeten. Welkom in 2019.

PS KPN levert uitsluitend ontvangers van Chinees fabrikaat dus een vergelijking met aliexpress lijkt mij wel zo eerlijk. Daar staan digitenne ontvangers -met hetzelfde coderingssysteem en een kaartlezer- voor een consumentenprijs incluis verzenden van EUR 18.00. KPN zal deze consumentenprijs natuurlijk niet betalen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat KPN, digitenne gebruikers aan het uitroken zijn zodat ze op een nette manier (te weinig abboneees) de steker er uit kunnen trekken.
Het is verschrikkelijk hoe KPN nu met Digitenne omgaat!
Het is duur, duur en nog eens duur!
Tevens wordt het voor 3 tv's/ontvangers nog eens 10 euro duurder.
De kastjes/ontvangers zijn van een heel slechte kwaliteit: ze starten heel langzaam op; het menu (gids) werkt ook heel traag! Kortom er zijn alleen maar nadelen! Dat is een teruggang van gebruikskwaliteit naar circa zo'n 10 jaar terug! Het voordeel van HD kan daar niet tegenop!
Was tot de vernieuwing een zeer tevreden gebruiker van Degitenne. Na de vernieuwing heb ik op meerdere plaatsen geen ontvangst. Bij informatie werd mij te kennen gegeven dat ik te ver van de mast zat en derhalve geen ontvangst. Wel reclame maken dat overal ontvangst is maar in werkelijkheid is er geen sprake van. Bij contact met KPN werd mij aangegeven dat indien ik niet tevreden was de zaak maar moest opzeggen. Wat een service verlening zeg. Ook bij de vernieuwing en mogelijk moeilijke of geen ontvangst geen waarschuwing gehad. Ik heb de Degitenne dan ook maar opgezegd.
Inmiddels kijk ik TV via Internet met "NLZIET". Dat gaat heel goed! Ook geen andere tv provider nodig. Alleen Internet! Daarmee is het veel goedkoper dan Digitenne! M.b.v. Chromecast stream ik van mobiel of iPad naar de tv. En ik kan overal tv kijken! Ook elders in Europa!
Digitenne is verleden tijd!

Reageer