Beantwoord

Digitenne verslechterd

  • 12 July 2020
  • 20 reacties
  • 284 keer bekeken

Beste KPN,

sinds jullie nieuwe digitenne kastjes werkzaam zijn . Heb ik alleen maar gezeur met die dingen. Zenders die haperen , zenders die geen beeld geven, enz. Die problemen had ik met de oude kastjes nooit. Ook zijn ze traag en duurt lang voordat hij is opgestart. Kortom een aanzienlijke verslechtering. Ik heb de positie al veranderd, ik heb alle frequenties al geprobeerd. Niks helpt. De zenders die het niet doen veranderen steeds, het zijn dus niet steeds dezelfde. Ik heb al meerdere keren contact gehad en alle adviezen opgevolgd. Maar niks werkt. Ik wil nog 1 poging ondernemen en anders zeg ik al m’n digitenne op , want ik ben het spuugzat.

Wat is hier aan te doen ?

Gr MJ

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 July 2020, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb meerdere digitennegebruikers hierover gehoort en de reden is bijna altijd slechte dekking binnenshuis, ervaar jij dat ook? Als de signaalsterkte inderdaad laag is kan je kijken of het verplaatsen van je antenne voor verbetering zorgt. Kan je vanaf de plek waar je tv staat naar meerdere raampartijen, kijk dan aan welke kant van je woning je het beste signaal hebt. Heb je aan alle kanten binnenshuis onvoldoende dekking dan kan je kijken of het probleem weg is als je de antenne buiten het raam houdt. Is het dan beter ga dan op zoek naar een plek om de antenne aan de buitenmuur te bevestigen. Heb je een recente antenne van KPN zoals de Funke V5 (dsc 550) die geschikt is voor zowel binnen als buiten, ga dan op zoek naar een simpele muurbeugel zoals deze om hem permanent te bevestigen. Bij de gelinkte beugel zit ook een inkortbare coaxkabel die beter geïsoleerd is. Hoop dat dit helpt, laat het anders even weten. Succes!

Reputatie 6
Badge +7

Welk kastje heb je, een zxv7200 of een rebox2800?

Welke antenne heb je, een Funke V5 zoals hieronder of nog een oud model?

Heb je al een keer teruggezet naar fabrieks instellingen en toen de zenders opnieuw gezocht met de functie uitgebreid zoeken? En dus niet zenders zoeken op basis van provincie wat die is nog niet goed in sommige provincies.

Waar woon je ongeveer?

 

 

Reputatie 6
Badge +7

@MJGreebe Hebben de tips geholpen? En zo niet, kan je dan de vragen beantwoorden?

Reputatie 2

Ik zit nu al ruim een jaar met dat probleem

Ben er ook helemaal klaar mee en ga maar wat anders zoeken

3x nieuw kastje 2x buiten antene en ze blijven maar zeggen dat het daar aan licht hoogst zetten ja Dhuu woon in vrij huis hoger dan het dak gaat niet

Reputatie 6
Badge +7

@Misty1964 Heb je altijd hetzelfde type kastje gehad? En is dat een ZXV7200 of een Rebox2800?

Reputatie 2

De zxv7200

Reputatie 6
Badge +7

@Misty1964 Dan zou ik KPN vragen om een rebox2800, die reageren anders op externe storingen in het signaal. Eventueel hiervoor een nieuw topic voor aanmaken of anders met bellen naar de helpdesk proberen. Ze doen hier wel erg moeilijk over om onbekende redenen.

 

@MJGreebe Hoe staat het bij jou?

Dank voor alle reacties. Maar geen van de tips helpen. Dus ik denk dat ik m’n digitenne op ga zeggen.

Gr Mj

Reputatie 6
Badge +7

@MJGreebe Welke antenne heb je?

Welke ontvanger heb je?

In welke plaats woon je?

Er zit hier op het forum meer kennis dan soms op de telefonische helpdesk dus heb even geduld.

Reputatie 6
Badge +7

@MJGreebe Als je overigens KPN internet en TV hebt dan is het inderdaad te overwegen om voor een slaapkamer de TV App te gebruiken met een eenvoudige streaming device.

@MJGreebe . Jammer dat het zo slecht werkt. Heb jij ook de mogelijkheid om een buitenantenne te plaatsen? Ik stuur je met alle plezier een montage setje.

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor alle reacties. Maar geen van de tips helpen. Dus ik denk dat ik m’n digitenne op ga zeggen.

Gr Mj

@MJGreebe

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

In welke plaats staat jouw ontvanger? 

Gebruik je al een buitenantenne? 

Heb je de antenne al uitgericht aan de hand van de signaalmeter uit het menu? 

 

Verder is het belangrijk dat je de ontvangen en antenne niet direct bij een storingsbron hebt staan. Denk dan aan bv een modem, een DAB+radio of een LED-lamp. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor alle reacties. Maar geen van de tips helpen. Dus ik denk dat ik m’n digitenne op ga zeggen.

Gr Mj

@MJGreebe

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

In welke plaats staat jouw ontvanger? 

Gebruik je al een buitenantenne? 

Heb je de antenne al uitgericht aan de hand van de signaalmeter uit het menu? 

 

Verder is het belangrijk dat je de ontvangen en antenne niet direct bij een storingsbron hebt staan. Denk dan aan bv een modem, een DAB+radio of een LED-lamp. 

 

@MJGreebe 

Heb je deze tips nog uitgeprobeerd? 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben stel ze gerust.

Reputatie 2

Zit nog steeds op dat andere kastje te wachten inmiddels wel al 1 opgezegd

 

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor alle reacties. Maar geen van de tips helpen. Dus ik denk dat ik m’n digitenne op ga zeggen.

Gr Mj

@MJGreebe

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

In welke plaats staat jouw ontvanger? 

Gebruik je al een buitenantenne? 

Heb je de antenne al uitgericht aan de hand van de signaalmeter uit het menu? 

 

Verder is het belangrijk dat je de ontvangen en antenne niet direct bij een storingsbron hebt staan. Denk dan aan bv een modem, een DAB+radio of een LED-lamp. 

 

@MJGreebe

Heb je deze tips nog uitgeprobeerd? 

 

@MJGreebe 

Heb je deze tips nog uitgeprobeerd? 

Enorm veel ellende met de Digitenne kastjes.

Ben dus absoluut niet de enige, hebben ze ooit wel gefunctioneerd naar behoren.

DIGITENNE VAN KPN DOOR HEEL NEDERLAND 

behalve voor geselecteerde personen blijkbaar...

Reputatie 2

Mij is een rebox kastje beloofd maar tot op heden nog niks gehoor

Reputatie 6
Badge +7

Mij is een rebox kastje beloofd maar tot op heden nog niks gehoor

Voor de moderators: het gaat om dit topic: https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-502616

 

@Misty1964 : Het is beter om in je eigen topic te reageren, anders verliezen wij het overzicht. Zo te lezen is @Lisa  met jouw verzoek bezig geweest en is het niet gelukt om die andere tuner te sturen. 

Â