Beantwoord

[Digitenne] Waarom is CNN niet in HD?

  • 9 July 2019
  • 9 reacties
  • 322 keer bekeken

CNN is gek genoeg in SD kwaliteit te zien. Terwijl KPN 'm wel HD heeft want via ITV is ie dat wel.
Waarom SD via Digitenne?
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 July 2019, 09:12

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Peter, ik heb geen CNN en kan het dus niet checken. CNN zit op een kanaal waar meer dan vijf zenders op worden uitgezonden en dat gaat logischerwijze ten koste van de beeldkwaliteit.

Heb je dit al bekeken? :
http://www.digitalbitrate.com/dtv.php?live=11&mux=RTS-BOUQUET1-DRENTHE&liste=2&lang=en

Weliswaar vanaf Heerenveen, maar goed vergelijkbaar.
Reputatie 7
Badge +28
Ik vrees dat er vanwege het grote aantal zenders op RTS4 er op één zender bezuinigd moet worden op de beeldkwaliteit.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @PeterG, Wederom een goede vraag die je stelt. Ik heb geen idee, maar heb de vraag neergelegd bij onze Digitenne experts. Zodra ik nieuws hierover heb, horen jullie het van mij.
(11 juli; 16:26 u.)

CNN is inmiddels visueel duidelijk wél HD 😃 😄 .

Was zeker aanvoerdingetje.

Volgende vraag.
Via Digitenne is ook Ketnet superscherp en kennelijk HD.
Waarom dan via Interactieve TV niet in HD????
Reputatie 7
Badge +22
Volgende vraag.
Via Digitenne is ook Ketnet superscherp en kennelijk HD.
Waarom dan via Interactieve TV niet in HD????

Daar ben ik ook wel eens benieuwd waarom Ketnet niet bij ITV in HD is. 😉
Reputatie 7
Badge +28
(11 juli; 16:26 u.)

CNN is inmiddels visueel duidelijk wél HD 😃 😄 .

Was zeker aanvoerdingetje.



Ik vroeg mij al af hoe jij dit beoordeelde. Sommige TV's hebben een icoontje bij HD-ontvangst.

Dat het beeld van CNN wel minder is dan andere zenders op RTS is ook te zien op mijn link:
http://www.digitalbitrate.com/dtv.php?liste=1&live=11&lang=fr&mux=NTS4

Je ziet daar dat CNN nooit verder komt dan 4,4 Mb/s. De andere zenders op RTS4 pieken op 6,4 , 7,3 en 7,4 Mb/s. Maar 4,4 Mb/s is nog steeds een prima beeldkwaliteit.
Reputatie 7
Badge +28
Op Sat4all lees ik ook een melding dat CNN nu in HD wordt uitgezonden.

Inmiddels heb ik begrepen dat de "Digitenne-mensen" van KPN hier meelezen en dat bepaalde meldingen snel worden opgepakt.
Over Ketnet HD t.o.v. Interactieve TV start ik een nieuw topic.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @PeterG, Je krijgt de complimenten van mijn collega en wil je bedanken voor de oplettendheid! Ze hebben inderdaad inmiddels de aanvoer van CNN hersteld en nu is ook CNN weer in mooi HD beeld te zien met Digitenne.

Reageer