Beantwoord

Digitenne werkt niet

  • 7 January 2020
  • 22 reacties
  • 225 keer bekeken

DIGITENNE WERKT NIET WATNOU TE DOEN GR JAN BAERT

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 January 2020, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jbaert35 ,

Wat werkt er niet?

Heb je helemaal geen beeld?

Zie je een foutcode?

 

Doe anders de installatie eens opnieuw:

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een DAB+ radio, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Reputatie 7
Badge +28

@jbaert35 

Heb je al tijd voor de vragen en de instructie van hierboven?

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @jbaert35, ik zie dat Noordzee al goede opties heeft gegeven. Mocht je nog hulp nodig hebben dan weet je ons te vinden.

Heb ik ook. Er komt een foutmelding maar bereik is 100 procent. Wel de gebruikelijke foutmelding

Reputatie 7
Badge +28

@Jandingemanse

Welke foutcode zie je ? 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Prima. Doe ik vanavond. Dank voor je snelle reactie.

Gedaan, en nu. Ps. Her werkt nog steeds n

Reputatie 7
Badge +28

Prima,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voir jou is dat kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Reputatie 7
Badge +17

@Jandingemanse Welkom in dit topic! Ik heb een activeringssignaal gestuurd naar het CAS-ID dat je hebt ingevuld op je profiel. Als het goed is heb je over uiterlijk één uur weer beeld, mits je de stappen van Noordzee hebt uitgevoerd. We horen graag van je als we nog iets voor je kunnen betekenen. 

Reputatie 7
Badge +28

@Jandingemanse 

Heb je nu beeld op alle zenders? 

Hallo beiden, instructies uitgevoerd maar geen beeld tot dusver.

 

Ik zie nergens waar ik de NTS4 kan aanpassen . Enige instructie.

 

Daarnaast zie ik bij abbonement instellingen dat basis abbonement op nee staat wat mij vreemd lijkt.

 

Help!

En signaal op er kanaal 27bis 100 p

Procent.

Bij service status zie ik dat descamble service de e150-0 en de e160-0 geeft. Dus beide

Product status is l

Leeg.

Nu werkt RTL 4 wel :) op 1 zender na. Maar dat is niet de belangrijkste zender :wink:

Dus to

Er staan nu 3 producten. Ik vermoed dat er nog 1 bij moet komen.

Bij dus 1 zender nog foutcode E016-0

Alles werkt nu. D

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat je weer beeld hebt.👍