Beantwoord

Digitenne werkt niet goed

  • 23 March 2019
  • 7 reacties
  • 672 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik heb sinds kort ook een nieuwe ontvanger van Digitenne ontvangen, maar het werkt niet goed. Ik krijg alleen NPO 1 t/m 3 goed en de andere zenders zijn slecht te ontvangen, blijven hangen of ik krijg een melding dat er geen digitenne ontvangst is.
zie bijgaande foto. Ik hoop dat dit snel verholpen is, want ik heb nooit problemen met de oude ontvanger gehad. Graag zie ik spoedig uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
JuliaS


Admin: berichten afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 23 March 2019, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik woon overigens in 's-Hertogenbosch. Misschien hier ook nog niet aangesloten?

Groet, JuliaS
Reputatie 7
Badge +28
Hallo JuliaS,

In Den Bosch zijn ze al over op het nieuwe Digitenne. In de stad staat een zendmast, dus normaliter zou je ontvangst moeten hebben.

Even een paar tips:
  1. Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
  2. Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
  3. Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  4. Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
  5. Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
  6. Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @JuliaS, wat vervelend dit! Is het inmiddels gelukt met de tips van Noordzee?
Beste Noordzee en Marcia,
Ik heb alle stappen doorlopen en op dit moment lijkt het te werken. Ik wil jou, Noordzee, heel hartelijk danken voor je hulp!!
Groet, JuliaS
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan !

Na  de nieuwe  kasjes  hebben we ook geen bereik meer     ze staan   maar te verstoffen  nu      het probleem  is  dat ze hoog en stil moeten staan    best lastig op het water     een kleine  beweging    en geen beeld meer   en je heb een  lange  mast  op de dak    ik heb liever de oude kasjes  terug    1000x  beter  

 

De nieuwe  is  de  kwaliteit  extreem   in elkaar gezakt     van  100%  naar  2 %         waardeloze  vernieuwing  van  kpn  

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Delft-123 ,

 

Mijn advies is om jouw ZTE ZXV7200 bij KPN (via telefoonnummer 0800-0402) om te ruilen voor een CI+-cam. Kan binnenkort op werkdagen tussen 8.00 en 20.00. Deze CI+-cam werkt beter dan jouw huidige ontvangers.

Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan B in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima: 

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY

Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst.

Â