Beantwoord

Digitenne werkt niet meer

• 10 januari 2018
  • 11 reacties
  • 6586 keer bekeken

Sinds 3 maanden heb ik digitenne van KPN, dit heeft het altijd goed gedaan tot afgelopen week.

Onze televisie heeft 1.5 week uitgestaan ivm de kerstvakantie, toen ik deze weer aan zette kwam de melding ; Geen signaal, controleer de antenne kabel in beeld. (Philips tv en digtenne met insteekkaart).

Meerdere malem geprobeerd contact te krijgen en alle kabels geprobeerd, tevergeefs, na contact met kpn een nieuw ontvangstkastje (funke) gekregen.

Helaas blijft het probleem bestaan, kastje en tv reageren wel beide en lijkt niets mis mee, signaal blijft echter uit.

Iemand nog verdere ideeen waar dit aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door PeterG 12 januari 2018, 19:18

Na ca. 8 min. op RTL 4 zouden de comm. zenders ook weer moeten werken. Mits de module juist in de tv zit en daar dan weer de smartcard op de juiste manier.

In het tv-signaal zitten de codes van de smartcards. Met tv's met module bereikt dit signaal soms de smartcard niet en stopt ie ermee.
Maar het heeft ruim 3 maanden gewerkt dus zou je dat probleem niet mogen verwachten.

Bij langere tijd niet gebruiken krijgt de smartcard het signaal natuurlijk ook niet. Daar is dan de "truuk" met RTL 4 weer voor: heractivatie.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @NLoos, welkom! Wat vreemd dat het ineens niet meer werkt! Een nieuwe ontvanger heeft dus niet geholpen, begrijp ik? Ik kijk graag wat er aan de hand kan zijn, reageer je daarvoor op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Marcia. Niet ontvanger, maar antenne vervangen. Ontvangst via tv zelf (insteekkaart, hè).

Wel belangrijk: brandt het lampje op de antenne als de tv aan staat?! Bij 'geen signaal' kon dát nog wel eens het probleem zijn. (lampje zit ook wel 'rondom' de coax-kabelaansluiting v.d. antenne).

Controle:
Werkt de antenne heb je sowieso de npo zenders.
Werkt de antenne niet dan heb je die ook niet.

☝🏼 Tussen tv en antenne (Funke) zit een extra kastje wat gevoed wordt (kan worden) via de usb van de tv.
pssst check even of de usb-voeding van de antenne nog in de tv zit (en de coax). Bij kennissen was die usb er laatst uit nadat de werkster had schoongemaakt.😟
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je gegevens! De smartcard is in ieder geval actief, dat hebben we uitgesloten. Dan ben ik heel benieuwd naar een antwoord op de vragen die Peter stelt, wil je ons dat laten weten?
Het lampje (blauw) op de ontvanger brand bij beide kastjes die ik heb ontvangen. Kan verder geen enkele zenders ontvangen, ook niet ned1,2,3.

Een nieuw kastje heb ik al ontvangen dus daar kan het niet aan liggen..

USB zit goed aangesloten heb alle kabels al meerdere malem gecontroleerd.. Begin te vermoeden dat het probleem dan wellicht bij de televisie ligt, hoewel deze normaal reageert.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Reputatie 7
Heb je al eens 'gewoon' de zenders opnieuw geïnstalleerd??? 😉 🤔

Het lampje (blauw) op de ontvanger brand bij beide kastjes die ik heb ontvangen.Zal antenne zijn. Als je een insteekkaart gebruikt heb je geen losse ontvanger.

Een nieuw kastje heb ik al ontvangen dus daar kan het niet aan liggen.antenne
Zolang je maar begrijpt waar ik het over heb toch? 😉

Opnieuw instellen zenders haalt helaas ook niets uit.. Denk dat ik door de opties heen ben en hoop dat een nieuwe televisie het probleem kan verhelpen.
Reputatie 7
Zolang je maar begrijpt waar ik het over heb toch? 😉 Ik begrijp 't wel, maar anderen . . .

Opnieuw instellen zenders haalt helaas ook niets uit.. Denk dat ik door de opties heen ben en hoop dat een nieuwe televisie het probleem kan verhelpen.Hmmm. Heb je mss ergens de mogelijkheid een losse ontvanger uit te proberen? Bv lenen van iemand?
Het kan natuurlijk zijn dat de tuner van de tv stuk is, maar dat gebeurt heel zelden.

En die opties: die zijn bij mij momenteel ook even op een dieptepunt. 😢
Zelfs zonder insteekkaart met smartcard zou je NPO 1,2,3 en kanaal 22 moeten krijgen. Met antenne natuurlijk 😉
Er is vooruitgang!

Na de 5e x opnieuw zenders installeren kwamen ned 123 weer terug. Overige zender ook weer op de normale plaats geinstalleerd echter nu de volgende melding:

Gecodeerd programma, controleer de CI+ module en smartcard.

Smartcard al meerdere keren opnieuw ingestoken maar dit decodeerd het niet, verdere tips hierover zijn zeer welkom!
Reputatie 7
Na ca. 8 min. op RTL 4 zouden de comm. zenders ook weer moeten werken. Mits de module juist in de tv zit en daar dan weer de smartcard op de juiste manier.

In het tv-signaal zitten de codes van de smartcards. Met tv's met module bereikt dit signaal soms de smartcard niet en stopt ie ermee.
Maar het heeft ruim 3 maanden gewerkt dus zou je dat probleem niet mogen verwachten.

Bij langere tijd niet gebruiken krijgt de smartcard het signaal natuurlijk ook niet. Daar is dan de "truuk" met RTL 4 weer voor: heractivatie.

Bedankt voor de tip! Helaas werkt het heractiveren niet 😥
Alles nog eens uitgeschakeld en opnieuw op rtl4, hij doet het! Heel erg bedankt voor je tijd en uitleg @PeterG

Reageer