Beantwoord

digitenne werkt niet meer

  • 25 April 2019
  • 22 reacties
  • 321 keer bekeken

Beste,
mijn digitenne doet het niet meer. Het betreft de nieuwe box, Rbx2800. Foutcode is E017-0, abonnement niet geactiveerd. Hiervoor heeft deze ontvanger het een week ofzo prima gedaan.


Graag advies?

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Marina_ 3 May 2019, 09:57

Bekijk origineel

22 reacties

Bellen naar 0800 0402 om de ontvanger (opnieuw) te laten activeren of wachten op een moderator die dat voor je kan doen.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Daniel_74,

Heb je inmiddels al contact gehad met KPN via de telefoon? Zo niet, zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-nummer? Je CAS-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan zullen hier zo spoedig mogelijk reageren. 🙂
DONE!

Beste @Daniel_74,

Heb je inmiddels al contact gehad met KPN via de telefoon? Zo niet, zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-nummer? Je CAS-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan zullen hier zo spoedig mogelijk reageren. :)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Daniel_74, Het CAS-ID nummer is bij ons actief. Kun je de status van je ontvanger controleren? Druk op Menu, ga naar 'abonnement status' en druk op OK. Welke melding staat daar?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Daniel_74, Het CAS-ID nummer is bij ons actief. Kun je de status van je ontvanger controleren? Druk op Menu, ga naar 'abonnement status' en druk op OK. Welke melding staat daar?

@Marina_ als de CAS-ID nummer wel actief is, wat kan het dan zijn dat ie het dan niet doet? Dat heb ik me eens afgevraagd, en ik dacht nu vraag ik het maar effe. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Dan kan het zijn dat de ontvanger het activatie-signaal heeft gemist. Na de ontvangst van de nieuwe ontvanger heb je een week de tijd om je ontvanger te activeren.

Dat kan je doen door de ontvanger minimaal een uur lang aan te zetten. De abonnementsstatus in het menu verspringt dan van NEE naar JA.

Veel klanten lezen de instructie niet goed na de ontvangst van de ontvanger, b.v. omdat ze de ontvanger niet direct nodig hebben.

Na die week kan b.v. een moderator handmatig een nieuw activatiesignaal sturen.
Reputatie 7
Badge +28
En @Daniel_74 :

Heb je al beeld?
Zie ook de vraag van Marina aan jou hierboven....
Ivm vakantie kan ik pas eind komende week kijken of het is gelukt en dan laat ik het gelijk weten!
Vakantie voorbij, maar de status is ongewijzigd.
Softwareversie 30 / Basis abonnement NEE / Geblokkeerd ivm achterstand NEE. Apparaat staat nu een klein uurtje aan.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Daniel_74, Zojuist heb ik het CAS-ID nummer van je tv-ontvanger opnieuw geactiveerd. Hopelijk lukt het je nu om tv te kijken. Houd je mij op de hoogte?
hij doet het nu, dankjewel! binnekort kom ik weer in de lucht met nog 2 andere CAS-ID's!
Reputatie 7
Badge +19
Gelukkig maar 🙂 Mocht je met de andere ontvangers ook opstart problemen ervaren. Stuur je dan weer een bericht in dit topic? Voor nu wens ik je een mooi weekend @Daniel_74.
Hi Marina,

De andere CAS' ID's staan in mijn profiel, en de ontvangers staan aan.
Mvg,
Daniel
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Daniel_74, Je ervaart met deze ontvangers hetzelfde probleem?
Dag Marina, in ieder geval hebben ze net zo lang in de doos gezeten, en zijn net in gebruik genomen maar voordat ze ook na 1 week ermee stoppen geef ik het even door. Want ivm verhuur van de ruimtes waar ze staan zou een uitval erg lastig zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Daniel_74

Je kunt het zelf ook controleren. Zet de ontvangers een tijdje aan. Kijk na een poosje in het menu of de abonnementsstatus is versprongen van NEE naar JA. Als dat gebeurt is, ga je er geen problemen meer mee hebben.

Dit vaak voorkomende probleem ontstaat vaak doordat klanten niet direct hun ontvanger aansluiten en een uurtje aan laten staan.
Reputatie 7
Badge +28
@Daniel_74

Doen de twee andere ontvangers het nog? Staat de abonnementsstatus op JA?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Daniel_74, Heb je de instructies van @Noordzee nog gevolgd? Als ze niet werken, activeer ik ze alsnog.
Hi Marina, de twee andere staan ook nog op basis abo 'Nee'. Wil je ze inderdaad activeren? Ze staan aan.
Mvg,
Daniel
Reputatie 7
Badge +19
@Daniel_74, Ik heb ze geactiveerd. Kun je controleren of alles goed is gegaan?
Alles werkt nu Marina, dankjewel!!
Reputatie 7
Badge +19
Super! Graag gedaan @Daniel_74. Mocht je in de toekomst weer eens een vraag hebben, helpen we je hier graag weer verder. Fijne dag nog!

Reageer