Digitenne werkt niet naar behoren

  • 11 April 2019
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

Het blijft een probleem met dat Digitenne (HD en 720), ontvangst is belabberd en de hardware is Chinese troep, traag en onbetrouwbaar.
Bij 100% ontvangst (constant) geen signaal en beeld en is het beeld er eindelijk dan duurt het nog zeker 10 sec voordat je geluid hebt.
Alles gebrprobeerd (beide kastjes welke ik in bezit heb) maar wat je ook doet ... het blijft een puinhoop met het materiaal en signaal van KPN.
En niet alleen digitenne maar ook 4G signaal voor het internet is een puinhoop.
Gewoon doormodderen wordt het tot einde van het jaar, dan eindelijk Glasvezel (Gelukkig niet van KPN)

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Advrie,

De nieuwe ontvangers zijn geen top-ontvangers, maar zo slecht als jij het beschrijft, is het nu ook weer niet.

Om te beginnen wordt Digitenne in jouw regio niet uitgezonden in 720, maar in 1080P.

Voor mogelijke verbeteringen: Wil je het volgende is proberen?:
1/ Ontvanger van de stroom af en daarna weer aandoen.
2/ Ga is terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Staat de software versie van jou inmiddels op 32? Bij jouw vorige post was het nog 28,....., zo nee, dan de update euitvoeren.
4/ Geef een opdracht voor uitgebreid zenders zoeken.

Het zappen zou dan wat sneller moeten gaan, wat betreft de ontvangst: Dat is mogelijk te verbeteren door het gebruik van de Funke V5 buitenantenne.
Noordzee denk zeker dat ik achterlijk ben.
Wat denk dat ik alles niet heb geprobeerd of dat ik een digibeet ben ?
Alles wat de KPN aan hardware gebruikt is ROTZOOI en het signaal is ook WAARDELOOS.
En niet alleen digitenne !
Reputatie 7
Badge +30
Hè wat gezellig hier! Gelukkig zijn er niet zoveel klanten die dit ervaren: die melden zich namelijk niet op het forum. Je leest hier alleen de klanten die wel ergens tegenaan lopen. De stappen die Noordzee schrijft, zijn de eerste stappen om het probleem op te lossen. Het is dus heel logisch dat hij die oppert, want hoe mooi zou het zijn als het daarmee opgelost is. Is er al eens gekeken naar jouw antenne? Welke gebruik je? Ik hoor graag van je.
@Marcia_

Ergens tegen aan lopen, hou nou toch op Marcia !
Je weet net zo als ik hoe het gaat bij de KPN.
Sinds 2011 ben ik veroordeeld tot KPN en het is één groot drama elke keer weer.
Is het vast internet niet waar problemen mee zijn dan is het wel digitenne en als dat het niet is dan zijn er wel problemen met 4G internet buiten gebied, en als alles een beetje goed werkt dan zorgt er iemand bij de KPN (onder de mom van verbetering van het signaal) het zo nodig om iets te veranderen waardoor de ene afdeling niet weet wat de andere doet en er nog een grotere puinhoop ontstaat.
Dus Marcia hou op met dat zgn. gezellig hier, en als vertegenwoordiger van KPN zou ik me diep schamen met wat voor adviezen jullie de klanten geven en dat de problemen altijd bij de klant ligt.
Neen . . . het is de KPN die er een rotzooi van maakt en niet de klant, want die is de pineut !
Ondanks alles nog een fijne dag.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, ik kan absoluut begrijpen dat het heel rot is dat alles net werkt, we iets wijzigen waardoor het voor jou niet beter wordt. Ik snap ook dat je daardoor heel gefrustreerd bent, maar Noordzee probeert je echt alleen maar te helpen.

Mocht je alleen je ontevredenheid willen delen, staat je dat absoluut vrij natuurlijk. Mocht je willen dat ik iets voor je doe of ergens naar kijk, kan dat ook. Laat het me dan weten. ik wens je een fijn weekend!
@Marcia_

Dank voor het aanbod, maar neen, je kunt niets voor me doen, want zoals ik al schreef ik hou mijn hart vast !
Wel kunt de verantwoordelijke leiding/collega's mijn bericht doorsturen, over mijn 8 jarige ontevredenheid, maar ik ben bang dat er toch niets mee wordt gedaan.
Overigens ga ik er geen woord meer aan vuil maken, zoals het er nu naar uitziet hebben we voor het einde van het jaar Glasvezel van een ander bedrijf dan KPN.
Ik wens je dan maar veel plezier bij Ziggo. Hun Mediaboxen (XL en Next) zijn gewéldig (...).
advrie schreef: de hardware is (Chinese) troep, traag en onbetrouwbaar.
Neen geen Ziggo , voor geen goud !
Neen geen Ziggo , voor geen goud !



Wel jammer dat je zoveel problemen ondervindt met diensten waar je nou juist van KPN afhankelijk bent. Wat natuurlijk niet zegt dat het de schuld van KPN is.
Zowel Digitenne als 4G buitengebied gaan "door de lucht". Dat is helaas gevoeliger voor storing en wisselende resultaten / ontvangst.
Met Digitenne kan je experimenteren met plaats (bv. binnen/buiten) en hoogte en richting van de antenne. Het kan zo zijn dat dat nu anders is dan eerst met DVB-T bijvoorbeeld. Bij een kennis moest ik ook de antenne verplaatsen na in gebruik name van een ZXV7200.

Bij 4G buitengebied kan het ook helpen het modem (waar tevens de antenne in zit) iets te verplaatsen of te verdraaien.
Daar ligt het allemaal niet aan.
Ik maak er geen woorden meer aan vuil.
Succes verder met KPN.