Vraag

Digitenne werkt niet op alle tv's

  • 21 February 2019
  • 75 reacties
  • 1737 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

75 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@biertjes

Is het gelukt via kanaal 28?
Reputatie 7
Badge +30
@Noordzee, het is drie maanden geleden. Als biertjes hier verder over wilde doorpraten was hij inmiddels al wel teruggekomen. En als hij wel op een bepaald moment besluit dat 'ie terug wil komen, dan zien we dat dan wel.
Hallo daar zijn we weer. Heb 3x digitenne waarvan er 1 plotseling geen signaal meer krijgt . Heb zenders opnieuw laten zoeken . Lukt maar deels ned 1 2 3 omroep brabant en meerdere zenders zijn weg en blijven weg. Nu ben ik wijzer geworden van mijn buurman die bij kpn heeft gewerkt. Als je op de afstand bediening op ant drukt links onder vervolgens op de rode knop van teletekst zie je de ontvangst van de antenne. Die is bij ons goed maar krijg de zenders er niet op. Nu zegt mijn buurman de kastjes zijn verwisseld van ZTE naar chinees spul (goedkoper) REbox vervolgens wordt alles door kpn omgezet naar HD .Nu zit half Nederland met slechte ontvangst. IK heb al zoveel storing gehad dat ik de tel kwijt ben. KPN doet niets alleen lulverhaal zoals trek de stekker er een s uit wacht 3 maanden en stop hem dan terug. Ik weet ook dat er geen andere mogelijkheid is dan KPN Zij buiten dit dan ook uit. investeren kost nu eenmaal geld KPN maar niet over de rug van de abonnee. LOS DE PROBLEMEN NU EENS FATSOENLIJK OP.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Welkom terug @biertjes

Probeer is handmatig te zoeken op RF-kanaal 33.

War gebeurt er dan?

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Heb alles geprobeert.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Wat gebeurt er als je de ontvanger aansluit op één van de andere antennes?

Krijg je dan ook niets op kanaal 33?

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Zoek de zenders op met "uitgebreid zoeken"!
Met zoeken op provincie kan het idd zijn dat ie 1 of meer Transportstreams (één frequentie met meerdere zenders) niet laadt.

KPNcyclopedie Forum | Transportstreams en de zenders erin

... en je hoeft echt geen 3 maanden de stekker eruit te halen hoor... 😃
Reputatie 7
Badge +28
Alle lampjes branden van alle 3 heb ook al gewisseld met antenne in de kamer ( die werkt wel goed ) dus graag nieuwe antennes 2x aub. U kunt ze sturen naar een vestigingvan coop in heeze. Dan haal ik ze daar op. Gr biertjes.

Erik_ schreef:Bij dezen geregeld, biertjes. In eerste instantie één, want ik kan maar één tegelijk sturen. Die komt gewoon bij je thuisbezorgd door PostNL. Laat me even weten als je hem hebt, en of de ontvangst dan ook beter is.


@biertjes Ik zie net dat het topic is samengevoegd met het oude topic. Dus om zoeken te voorkomen even een nieuwe reactie.

Ik vroeg jou om de ontvanger waar je nu een probleem mee hebt is te testen op één van de andere twee antennes.

Want als ik de oude berichten goed begrijp heb je nu ook nog een oudere antenne in gebruik. En dan kan het ontvangstprobleem m.b.t. de NPO mogelijk opgelost worden door ook jouw laatste oude antenne te vervangen.
Reputatie 7
Badge +28
@biertjes

Heb je het omruilen van de ontvanger al getest?

En nog een vraag: De ontvanger waar je nu problemen mee hebt, Is dat de ontvanger waar nog een oude antenne op aangesloten is?

Want in dat geval kan Erik jou alsnog (na drie maanden) ("trek de stekker er eens uit wacht 3 maanden en stop hem dan terug." ????) een nieuwe antenne toesturen. Dat kan net de oplossing zijn om NPO 1/2/3 en Omroep Brabant weer terug te krijgen.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo daar zijn we weer. Heb 3x digitenne waarvan er 1 plotseling geen signaal meer krijgt . Heb zenders opnieuw laten zoeken . Lukt maar deels ned 1 2 3 omroep brabant en meerdere zenders zijn weg en blijven weg. *Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Erik_ schreef:Bij dezen geregeld, biertjes. In eerste instantie één, want ik kan maar één tegelijk sturen.


@Erik_ : Is het een idee om alsnog voor de derde ontvanger een nieuwe antenne te sturen? Dus conform het eerdere plan.

Want anders blijft het aanmodderen met die derde ontvanger.

LOS DE PROBLEMEN NU EENS FATSOENLIJK OP.


En dan is zijn probleem fatsoenlijk opgelost!
Reputatie 7
Badge +28
Hallo daar zijn we weer. Heb 3x digitenne waarvan er 1 plotseling geen signaal meer krijgt . Heb zenders opnieuw laten zoeken . Lukt maar deels ned 1 2 3 omroep brabant en meerdere zenders zijn weg en blijven weg. Nu ben ik wijzer geworden van mijn buurman die bij kpn heeft gewerkt. Als je op de afstand bediening op ant drukt links onder vervolgens op de rode knop van teletekst zie je de ontvangst van de antenne. Die is bij ons goed maar krijg de zenders er niet op. Nu zegt mijn buurman de kastjes zijn verwisseld van ZTE naar chinees spul (goedkoper) REbox vervolgens wordt alles door kpn omgezet naar HD .Nu zit half Nederland met slechte ontvangst. IK heb al zoveel storing gehad dat ik de tel kwijt ben. KPN doet niets alleen lulverhaal zoals trek de stekker er een s uit wacht 3 maanden en stop hem dan terug. Ik weet ook dat er geen andere mogelijkheid is dan KPN Zij buiten dit dan ook uit. investeren kost nu eenmaal geld KPN maar niet over de rug van de abonnee. LOS DE PROBLEMEN NU EENS FATSOENLIJK OP.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@biertjes

Een week geleden was je er ineens weer, maar nu horen we niets meer van je....


Ik vroeg jou om de ontvanger waar je nu een probleem mee hebt is te testen op één van de andere twee antennes.

Want als ik de oude berichten goed begrijp heb je nu ook nog een oudere antenne in gebruik. En dan kan het ontvangstprobleem m.b.t. de NPO mogelijk opgelost worden door ook jouw laatste oude antenne te vervangen.
Heb alles geprobeert.Als de zenders er al op komen zijn ze weg nadat we alles afzetten en weer aanzetten. Waarom reageert KPN niet op de kastjes en het omzetten naar HD. Want daar ligt het probleem en niet bij de consument. (Lees de betaler). KPN is niet in staat de problemen op te lossen. Heb inmiddels wel tig verschillende oplossingen gekregen waarvan er niet een werkt. Graag reactie op mijn vraag over de Chinese ontvanger. Ontloop de problemen niet er zijn MAAR 176.000 mensen met digitenne. Fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +28
Ik verwacht dat Erik nog namens KPN naar jou gaat reageren. Kan enkele dagen duren, want hij werkt ook niet iedere dag van de week.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om je hier weer te zien, biertjes. Jammer dat je nog steeds problemen ervaart. Je geeft alleen niet echt antwoord op de vragen die we stellen, waardoor het lastig wordt om duidelijk te krijgen wat er al wel en niet is gedaan. Vanuit het eerdere contact hebben we antenne's vervangen, maar volgens mij inderdaad nog niet allemaal. Ervaar je de issues nu met een ontvanger die verbonden is met een oude antenne, of met een nieuwe antenne? Ik stuur je namelijk zo nog een nieuwe antenne op om de laatste oude te vervangen.

Er is met de ontvanger an sich niets mis. Wat er speelt is dat deze iets meer eisen stelt. Dit omdat we meer data in minder frequenties hebben. Hierdoor moet de ontvanger nauwer kijken. Dat kan over het algemeen prima, mits je de antenne goed afstelt. En eventueel buiten plaatst, zo mogelijk in de hoogte En bij sommige mensen komt helaas voor dat het problematisch blijft.
Reputatie 7
Badge +28
@biertjes

Heb je de reactie van Erik gelezen?

Hij biedt aan om jou nog een nieuwe antenne op te sturen. Lijkt me dan handig als je daar even op wilt reageren......
Ja stuur maar op je heb waarschijnlijk mijn gegevens nog toch.
Reputatie 7
Badge +28
@biertjes

OK, zodra Erik tijd heeft (het is momenteel druk...), gaat hij dat vast wel voor jou regelen.

Laat je dan nog wel even weten of het de gewenste oplossing geeft?
Ik zal de spullen instaleren als ze er zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Morgen is Erik weer aan het werk. Hij zal jouw verzoek vast oppakken.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry voor de vertraging, biertjes. Nieuwe antenne (inclusief montageset voor de zekerheid) is onderweg 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Ik zal de spullen instaleren als ze er zijn.

Prima @biertjes , We horen graag of je nu weer op al jouw ontvangers goed beeld hebt.
Heel blij met de nieuwe buiten antenne. Alles aangesloten en het werkt. Tot dat ik s avonds de tv aan zet. Geen signaal. Moet zeer lang wachten totdat we signaal hebben. Als ik op de ant knop en de rode knop van de teletekst druk bij beeld is alles goed. Verder in de huiskamer ook steeds vaker storing. Geen signaal enz. We weten het ook niet meer. Dus niet blij.
Reputatie 7
Badge +28
De kans is aanwezig dat er ‘s-avonds storingen optreden door bv LED-lampen.

Ik heb daar niet direct een oplossing voor wat betreft deze ontvanger.

Erik kan jou mogelijk verder helpen.
We hebben wel led verlichting maar deze zijn overdag niet aan. Digitenne valt in de huiskamer spontaan uit. Dus niks led verlichting. IK DENK DAT PROBLEEM BIJ KPN LIGT. En niet bij consument. Al heeft kpn nog maar 176000 digitenne abonnees. Die ga je toch niet helpen met permanente oplossing. Weet je wel wat dat kost. Geef mij maar korting op het abonnement. Ik kan ook maar de helft van de tijd kijken. LIJKT MIJ EEN PRIMA PLAN. Gr
Reputatie 7
Badge +28
Ik verwacht dat Erik hierover wel gaat reageren. Ik kan daar niets over vertellen.


Mocht je op één van jouw drie ontvangers genoeg hebben aan ontvangst van NPO 1/2/3 , Omroep Brabant en L1 Limburg? Dan zou je kunnen overwegen om één van jouw Digitenne-ontvangers te vervangen door een FTA-ontvanger. Dit kost jou slechts eenmalig en paar tientjes en je bespaart daarmee 5 euro per maand aan abonnementskosten op jouw derde ontvanger.
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=6CJ83HGFAEGQASFFRTK5

Het voordeel van zo'n ontvanger is dat je een veel betere ontvangst hebt. Dan kan je in ieder geval ongestoord op de FTA-ontvanger kijken.