Vraag

Digitenne werkt niet op alle tv's

  • 21 February 2019
  • 75 reacties
  • 1737 keer bekeken

We hebben sinds kort digitenne voor 3 tv"s. Nu werkt het slechts op 1 tv . De 2 andere werken niet We hebben alles gedaan. Zoals zenders opnieuw zoeken enz. Het signaal is 100%. De zenders 1 2 3 en omroep brabant kunnen we zien. Maar als je zappt van bv nederland 3 naar 5 krijg je vraagtekens in het tv scherm en vervolgens een zwart beeld. Wie o wie helpt hierbij . Bij KPN konden ze mij vanmiddag niet helpen.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

75 reacties

Hallo @biertjes ,
zijn al die ontvangers de nieuwe types i.p.v. de oude en moeten die misschien nog geactiveerd/aangemeld worden?
het zijn alle 3 nieuwe kastjes ze zijn aangemeld alles klopt alleen we hebben geen tv op 4 t/m 12
Dan zijn ze niet (goed) aangemeld en ontvang je alleen maar de vrije zenders.
Zet ze eens een keer aan en uit of letterlijk minimaal 30 seconden van de stroom af en dan weer opstarten, gaat het dan wel, zo nee, dan KPN even bellen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi biertjes! Ik wil hier graag voor je naar kijken. Daarvoor heb ik nog wat extra gegevens van je nodig. Wil je op je forumprofiel, bij persoonlijke opmerking, de CAS ID's van je nieuwe ontvangers invullen? En zou je kunnen controleren of de overige gegevens kloppen? Ik vind daarop namelijk geen actief abonnement.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt nog niet weer gereageerd, Biertjes! Ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, reageer alsnog.
Ssorry voor de late reactie, maar ze doen het nog steeds niet. Bij KPN kom ik niet verder.iIk heb alles geprobeerd. Van ressorten tot de zender zoeker op Limburg gezet. Maar geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, biertjes! Wil jij op je profiel dan nog, bij Persoonlijke opmerking, de CAS ID's invullen van de ontvangers die het niet doen? Dan ga ik er verder naar kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry voor mijn late reactie, biertjes. Je bent verhuisd, en normaal behoud je dan je klantnummer. Maar in jouw geval was dat niet zo, waardoor ik wat langer moest zoeken voor ik je had gevonden. Als ik kijk naar de ontvangers, dan zie ik dat deze op dit moment allebei actief zijn en goed gekoppeld aan het abonnement. Oftewel, je zou beeld moeten hebben.

Dan gaan we toch kijken naar het bereik. Je zit binnen bereik van beide Eindhoven masten, en de mast in Helmond. Zorg dat je antenne's in huis op zo'n plek staan dat ze ook goed uitgericht staan op een mast. Indien mogelijk, plaats ze hoger .

Probeer ook nog zender zoeken op de volgende manier:
- Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS4 (bouquet 5). In jouw regio is dat 33 (per 12 maart wijzigt dat naar 56)
- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Dit kan helpen omdat standaard zender zoeken gebeurt op de frequentie van de RTS (bouquet 1) en het signaal van de NPO is meestal iets sterker, waardoor de ontvanger sneller zegt dat het signaal goed is. Door hem op een van de andere te zetten kan de ontvangst verbeteren. We kiezen in dit geval dan voor NTS4 omdat daar CNN bij in zit. En CNN de zender is waar ons activatiesignaal (en softwareupdates) op worden meegezonden.
Heb alles geprobeerd. Geen commerciële zenders.zender 4 t/m 12 blijven afwezig. Ik weet het nu ook niet meer. Gisteren nog in veldhoven naar kpn geweest. De kastjes zijn geüpdate. En er zou gebeld worden door kpn of er verbetering was/is. Maar er heeft niemand gebeld. Ik zou graag betere service willen een monteur aan huis b.v. we worden er moedeloos van.
Reputatie 7
Badge +30
Het zijn alleen die zenders die ontbreken? De rest van de abonnementszenders na 12 doen het wel? Dat maakt het extra vreemd omdat de zenders van 4 t/m 12 verdeeld zijn over drie verschillende transportstreams (bouquetten). Ik wil dan ook graag eens naar je antenne kijken. Welk type antenne heb je nu?
845011 180379. Funke dsc 550. Dat is wat ik er van kan maken.gr biertjes
Reputatie 7
Badge +30
Dat is wel het nieuwste type antenne. Wil je controleren, voor de zekerheid, of alle kabels er goed inzitten, of de voeding goed is aangesloten, en of het lampje op de antenne brand? Als dit allemaal niet helpt, dan ga ik je een nieuwe antenne sturen. Wellicht is er dan met de huidige toch iets niet helemaal in orde.
Alle lampjes branden van alle 3 heb ook al gewisseld met antenne in de kamer ( die werkt wel goed ) dus graag nieuwe antennes 2x aub. U kunt ze sturen naar een vestigingvan coop in heeze. Dan haal ik ze daar op. Gr biertjes.
Reputatie 7
Badge +30
Bij dezen geregeld, biertjes. In eerste instantie één, want ik kan maar één tegelijk sturen. Die komt gewoon bij je thuisbezorgd door PostNL. Laat me even weten als je hem hebt, en of de ontvangst dan ook beter is.
Ben benieuwd.
Er veranderd niks heb nu zelfs geen 1 t/m veronica . Dus slechter.
Reputatie 7
Badge +30
Oei, dat was niet het gewenste resultaat. Vanuit ons bekeken, ik heb het opnieuw gecontroleerd, zijn alle drie de ontvangers geactiveerd. Je zou dan ook, mits je ontvangst goed is, alle zenders moeten kunnen ontvangen. Hoe lang achter elkaar hebt je, tot nu toe, deze ontvangers aangehad? Het is belangrijk dat ze, als je ze in gebruik neemt, minimaal een uur aanstaan. Is dat ook zo geweest? Zo niet, doe dat alsnog. Ik heb vanuit hier een refresh gegeven, ik hoop dat dit helpt. Verder kan ik hier helaas eigenlijk niet echt iets aan doen. Behalve nog eens aangeven dat de plek van de antenne het belangrijkst is. Waar heb je ze nu staan? Probeer eventueel dichter bij een raam. Maar het beste is toch buiten. Daarvoor is voor de v5 antenne een montageset beschikbaar, heb je die?
Antennes staan bij het raam. V5 set heb ik niet. Maar ga ook niet nog meer geld uitgeven. Want ik baal hier enorm van. Dus het zal van de kpn afmoeten komen.
Reputatie 7
Badge +30
De nieuwe antenne die ik gestuurd heb is in ieder geval een v5. Dan ga ik je daarvoor een montageset opsturen zodat je kunt testen of het beter wordt als de antenne buiten staat. Als dit dan helpt, gaan we hetzelfde doen voor de antenne van de tweede ontvanger die het niet goed doet. Is je huidige antennekabel lang genoeg voor buitenplaatsing? Anders kan ik je daarvoor een verlengkabel sturen.

Edit: met hoe het systeem in elkaar zit hier wordt het een nieuwe antenne mét montageset
Fijn dat u zo snel reageerd. Ik wil graag lange kabel dan kan ik de antenne in de vrije ruimte zetten buiten.mvgr biertjes
Reputatie 7
Badge +30
Bij dezen is die aangevraagd, biertjes! Hij komt per post 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Werkt alles nu goed met de Funke V5 boven op het dak?
Reputatie 7
Badge +28
@biertjes

De afgelopen week is er een frequentiewijziging geweest in Brabant. Daardoor zou je nu in Veldhoven een nog betere ontvangst moeten hebben.

Is het allemaal voor elkaar nu?
Reputatie 7
Badge +28
@biertjes Hoeveel van jouw drie TV's heb je inmiddels werkend? Alle drie?
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor mijn late reactie, biertjes. Je bent verhuisd, en normaal behoud je dan je klantnummer. Maar in jouw geval was dat niet zo, waardoor ik wat langer moest zoeken voor ik je had gevonden. Als ik kijk naar de ontvangers, dan zie ik dat deze op dit moment allebei actief zijn en goed gekoppeld aan het abonnement. Oftewel, je zou beeld moeten hebben.

Dan gaan we toch kijken naar het bereik. Je zit binnen bereik van beide Eindhoven masten, en de mast in Helmond. Zorg dat je antenne's in huis op zo'n plek staan dat ze ook goed uitgericht staan op een mast. Indien mogelijk, plaats ze hoger .

Probeer ook nog zender zoeken op de volgende manier:
- Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS4 (bouquet 5). In jouw regio is dat 33 (per 12 maart wijzigt dat naar 56)
- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Dit kan helpen omdat standaard zender zoeken gebeurt op de frequentie van de RTS (bouquet 1) en het signaal van de NPO is meestal iets sterker, waardoor de ontvanger sneller zegt dat het signaal goed is. Door hem op een van de andere te zetten kan de ontvangst verbeteren. We kiezen in dit geval dan voor NTS4 omdat daar CNN bij in zit. En CNN de zender is waar ons activatiesignaal (en softwareupdates) op worden meegezonden.


@biertjes

Ik blijf het toch proberen, want uiteindelijk moet het toch lukken om beeld te krijgen.
Probeer nog is de instructie van Erik hierboven. Alleen is het juiste kanaal 28 (en dus niet 56).

Zodra je beeld hebt op CNN, kan je daarna opnieuw zenders zoeken, maar dan via uitgebreid zenders zoeken.

Geef je even een bericht als het gelukt is?