Vraag

Digitenne werkt niet op alle tv's

  • 21 februari 2019
  • 75 reacties
  • 1172 keer bekeken

We hebben sinds kort digitenne voor 3 tv"s. Nu werkt het slechts op 1 tv . De 2 andere werken niet We hebben alles gedaan. Zoals zenders opnieuw zoeken enz. Het signaal is 100%. De zenders 1 2 3 en omroep brabant kunnen we zien. Maar als je zappt van bv nederland 3 naar 5 krijg je vraagtekens in het tv scherm en vervolgens een zwart beeld. Wie o wie helpt hierbij . Bij KPN konden ze mij vanmiddag niet helpen.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

75 reacties

Hallo @biertjes ,
zijn al die ontvangers de nieuwe types i.p.v. de oude en moeten die misschien nog geactiveerd/aangemeld worden?
Dan zijn ze niet (goed) aangemeld en ontvang je alleen maar de vrije zenders.
Zet ze eens een keer aan en uit of letterlijk minimaal 30 seconden van de stroom af en dan weer opstarten, gaat het dan wel, zo nee, dan KPN even bellen.
Reputatie 7
Badge +17
Alle lampjes branden van alle 3 heb ook al gewisseld met antenne in de kamer ( die werkt wel goed ) dus graag nieuwe antennes 2x aub. U kunt ze sturen naar een vestigingvan coop in heeze. Dan haal ik ze daar op. Gr biertjes.

Erik_ schreef:Bij dezen geregeld, biertjes. In eerste instantie één, want ik kan maar één tegelijk sturen. Die komt gewoon bij je thuisbezorgd door PostNL. Laat me even weten als je hem hebt, en of de ontvangst dan ook beter is.


@biertjes Ik zie net dat het topic is samengevoegd met het oude topic. Dus om zoeken te voorkomen even een nieuwe reactie.

Ik vroeg jou om de ontvanger waar je nu een probleem mee hebt is te testen op één van de andere twee antennes.

Want als ik de oude berichten goed begrijp heb je nu ook nog een oudere antenne in gebruik. En dan kan het ontvangstprobleem m.b.t. de NPO mogelijk opgelost worden door ook jouw laatste oude antenne te vervangen.
Ik zal de spullen instaleren als ze er zijn.
Reputatie 7
Badge +17
@biertjes

Heb je het omruilen van de ontvanger al getest?

En nog een vraag: De ontvanger waar je nu problemen mee hebt, Is dat de ontvanger waar nog een oude antenne op aangesloten is?

Want in dat geval kan Erik jou alsnog (na drie maanden) ("trek de stekker er eens uit wacht 3 maanden en stop hem dan terug." ????) een nieuwe antenne toesturen. Dat kan net de oplossing zijn om NPO 1/2/3 en Omroep Brabant weer terug te krijgen.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de vertraging, biertjes. Nieuwe antenne (inclusief montageset voor de zekerheid) is onderweg 🙂
Antenne staat buiten . Moeten soms lang wachten totdat wr over geschakeld wordt naar andere zender. Maar niet te vroeg juichen.
Reputatie 7
Badge +17
Ik zal de spullen instaleren als ze er zijn.

Prima @biertjes , We horen graag of je nu weer op al jouw ontvangers goed beeld hebt.
We hebben wel led verlichting maar deze zijn overdag niet aan. Digitenne valt in de huiskamer spontaan uit. Dus niks led verlichting. IK DENK DAT PROBLEEM BIJ KPN LIGT. En niet bij consument. Al heeft kpn nog maar 176000 digitenne abonnees. Die ga je toch niet helpen met permanente oplossing. Weet je wel wat dat kost. Geef mij maar korting op het abonnement. Ik kan ook maar de helft van de tijd kijken. LIJKT MIJ EEN PRIMA PLAN. Gr
Reputatie 7
Badge +17
Ik verwacht dat Erik hierover wel gaat reageren. Ik kan daar niets over vertellen.


Mocht je op één van jouw drie ontvangers genoeg hebben aan ontvangst van NPO 1/2/3 , Omroep Brabant en L1 Limburg? Dan zou je kunnen overwegen om één van jouw Digitenne-ontvangers te vervangen door een FTA-ontvanger. Dit kost jou slechts eenmalig en paar tientjes en je bespaart daarmee 5 euro per maand aan abonnementskosten op jouw derde ontvanger.
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=6CJ83HGFAEGQASFFRTK5

Het voordeel van zo'n ontvanger is dat je een veel betere ontvangst hebt. Dan kan je in ieder geval ongestoord op de FTA-ontvanger kijken.
Reputatie 7
Badge +17
Morgen is Erik weer aan het werk. Hij zal jouw verzoek vast oppakken.
Heb ik ook al eens geprobeerd. Ze willen niet komen. Ben maar een kleine klant. Waarom ligt het aan de klant en nooit aan de kpn.
Reputatie 7
Badge +17
Mogelijk dat een moderator hier op het forum iets voor jou wil regelen?
?????? Ik heb alles gedaan wat er gevraagd werdt. En nu iemand regelen. Na 8 maanden. Het probleem ligt bij kpn en niet bij de consument. Kijk maar eens op facebook. Daar staan ook klachten en problemen van digitenne. Ik stop ermee. Kpn wint. Als we besluiten om te verhuizen dan voor ons niks en dan bedoel ik helemaal niks en nooit meer van KPN.
Reputatie 7
Badge +17
Je begrijpt mij verkeerd.

ik leg de bal juist bij een moderator.
Reputatie 7
Badge +28
Begrijp ik nou goed dat het werkt? Dat is goed nieuws!

Je hebt nu alle zenders, maar het duurt soms lang voor hij overschakelt naar een andere? Daar kan ik niet echt wat aan doen. En voor de rest hebben wij alles gedaan wat we kunnen. We zijn hier in februari mee begonnen om je te helpen en na maart ben je zelf heel lang niet meer teruggekomen. We hebben ondertussen, kosteloos, volgens mij alles aan ontvangers en antenne's die je had vervangen. Verdere vergoeding zit er dan ook niet in.
KOST mij een paar tientjes. Stoneert u mij dan die 5 euro ven de afgelopen maanden. Terwijl,we al storing en opstart problemen hebben vanaf December 2018. Dit is geen optie we kijken voetbal in de huiskamer. Oppert u deze optie voor iedere abonnee.
Reputatie 7
Badge +17
Als het met Digitenne niet lukt, is dat een optie.
FTA-ontvangst heb ik trouwens zelf ook, dus zo gek is het niet.

Maar ik laat het hier verder aan Erik over.

Ik heb geen oplossingen meer.
Niet te vroeg feesten. Dit heeft mij tot nu toe veel ellende gebracht. En KPN geeft niet thuis in de eerste periode. Een gepaste vergoeding zou op de plaats zijn. Ik wacht af.
Reputatie 7
Badge +17
Dit kan zo wel eens één van de langst lopende vragen op het forum worden. Hopelijk heeft Joran een antwoord op jouw vraag.

Of, zoals eerder aangegeven, een FTA ontvanger aan te schaffen en gratis de publieke zenders ontvangen.

Overweeg inderdaad een FTA-ontvanger. Dan kan je ongestoord gratis kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Ik weet dat je dan bepaalde zenders mist, maar dan heb je verder geen gelazer met storingen.
Link naar info
Hallo hier zijn we weer. De klotezooi werkt weer eens niet. En maar weer betalen . Missen op 1 tv de zenders 4,5,6,7,8.. Alles maar weer 15 x maal laten zoeken ook deze keer zonder resultaat. Wat een Chinese rommel. Advies oude kastje en geen Hd . Alles naar het oude. Ben benieuwd hoeveel klanten trubbels hebben met digitenne. Wat wordt deze keer de oplossing. Het terugstorten van het geld van 9 maanden.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +17
@biertjes

Hoe is het nu met de ontvangst? Heb je de antenne al ideaal kunnen uitrichten?
Reputatie 7
Badge +28
Goed om je hier weer te zien, biertjes. Jammer dat je nog steeds problemen ervaart. Je geeft alleen niet echt antwoord op de vragen die we stellen, waardoor het lastig wordt om duidelijk te krijgen wat er al wel en niet is gedaan. Vanuit het eerdere contact hebben we antenne's vervangen, maar volgens mij inderdaad nog niet allemaal. Ervaar je de issues nu met een ontvanger die verbonden is met een oude antenne, of met een nieuwe antenne? Ik stuur je namelijk zo nog een nieuwe antenne op om de laatste oude te vervangen.

Er is met de ontvanger an sich niets mis. Wat er speelt is dat deze iets meer eisen stelt. Dit omdat we meer data in minder frequenties hebben. Hierdoor moet de ontvanger nauwer kijken. Dat kan over het algemeen prima, mits je de antenne goed afstelt. En eventueel buiten plaatst, zo mogelijk in de hoogte En bij sommige mensen komt helaas voor dat het problematisch blijft.
Reputatie 7
Badge +28
Misschien kan iemand mij vertellen waar op het park de verdeelkast staat voor kabel. Mij buurvrouw heeft kabel en woont 20 meter verderop. Heb geinformeerd maar niemand die weet waar verdeelkast staat op de camping. Graag privé bericht. Dan volgt verdere info. Die aansluitingen zijn bij KPN toch bekend.

Ik heb alleen informatie over straatkasten en centrales. Ik denk dat je dit het best kunt informeren bij de campingeigenaar.
Ontvangst is zo net zo slecht als we in dec 2018 hadden.

Reageer