Beantwoord

Digitenne zenders steeds opnieuw programmeren

  • 24 April 2019
  • 6 reacties
  • 1125 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Sinds enige tijd wij overgegaan naar het fantastische 2 afstandsbediening tijdperk. Sinds die tijd hebben we steeds dat de zenders verloren gaan en alles opnieuw geprogrammeerd moet worden. Dit gebeurd bij alle drie de aangesloten toestellen met willekeur. Voor onze ouders van 85 is een dubbele afstandsbediening al een ramp maar zenders opnieuw programmeren lukt niet. Dus een wekelijks terugkerend ritueel is het herprogrammeren. Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor want dit is onwerkbaar.

Voor al deze goede service kregen we deze week bericht dat de prijs van digitenne 10% wordt verhoogd. Ik zal het wel niet begrijpen, een slechter product tegen een hogere prijs

is er een alternatief?
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 April 2019, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Ewi . Dat lijkt me mateloos frustrerend en het is ook zeker niet de bedoeling!
Ik neem aan dat jullie nu de nieuwe HD digitenne kastjes hebben ontvangen? Je beschrijft dat er zenders verloren gaan. Hoe moet ik me dat voorstellen? Is de kwaliteit van ontvangst wel optimaal? Welke handelingen doe je precies als er zenders verloren zijn gegaan? Bij de nieuwe digitenne kan het zijn dat de plaatsing van de antenne belangrijker is geworden. Hoog en liefst bij een raam is aan te bevelen.
Ik wacht nog even met andere tips omdat ik graag eerst helder wil hebben wat er precies misgaat. Alle info is welkom! 🙂
Bedankt voor je reactie. Het zijn drie afzonderlijke en ook verschillende merken televisies. Bij het aanzetten zijn Nederland 1,2 en 3 werkend, voor alle andere zenders moeten we herprogrammeren opstarten op de televisie. Hij vindt ze dan direct waarna alles weer prima werkt voor een aantal weken. Het zijn de nieuwe HD kastjes. Met de insteekkaarten waren er nooit problemen. Volgens mij is de ontvangst prima. Als het niet werkt dan staat er ook geen nummer op de HD ontvanger.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, wij worden er moedeloos van.
Over de 2 afstandsbedieningen, als de tv een maal aan staat dan is alleen de digitenne AB nog nodig.
Zet het volume van de digitenne ontvanger op half en dan de TV op een normaal volume en dan de TV zo laten staan en alleen de AB van de digitenne gebruiken.

Hier een soortgelijke vraag.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/universele-afstandsbediening-digitenne-467973#post724590
@Ewi Dank voor je uitleg. Als de ontvangers langere tijd uitstaan verliezen ze contact met het centrale systeem en weten ze na het opstarten even niet of jij als klant recht hebt op de commerciële zenders. Als je op dat moment de tuner een kwartiertje op één van de commerciële zenders zet maakt 'ie vanzelf weer contact en verschijnen die zenders weer. Dit is iets wat dus alleen gebeurt als de tuners langere tijd uitstaan. Is dat het geval? Zo niet, heb ik nog geen verklaring voor en gaan we uiteraard door met zoeken 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Ewi

Ik vind het merkwaardig dat dit op alle drie de ontvangers gebeurt. We hebben al best wat klachten gezien hier op dit forum, maar deze ben ik nog niet tegengekomen.

Misschien kan je even het profiel vullen met de gegevens van je ouders?

Want dan ik jou vertellen (aan de hand van de woonplaats van je ouders) of er onlangs een frequentiewissel heeft plaatsgevonden. Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Ben je al wat opgeschoten, Ewi? We hebben niks meer gehoord en ik ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Zo niet, laat het ons weten!