Digitenne: zenderwijziging kanaal 12

  • 11 May 2022
  • 27 reacties
  • 10655 keer bekeken
Digitenne: zenderwijziging kanaal 12
Reputatie 7
Badge +17

Per 1 juli zie je op Digitenne kanaal 12 alleen nog Nickelodeon en komt Spike te vervallen. Wat dit precies voor jou betekent, lees je in dit topic.

 

24 uur lang Nickelodeon op kanaal 12

Op kanaal 12 zie je op dit moment overdag Nickelodeon en 's avonds Spike. Die 2 hebben deze zender vanaf 2015 gedeeld. In 2017 hebben we op Interactieve TV van KPN deze zenders al eerder gesplitst. Nu is ook Digitenne aan de beurt. Vanaf 1 juli zie je op deze zender de hele dag Nickelodeon. 

 

Contractvrij

Omdat jij geen keuze hebt in deze wijziging, ben je tot 1 juli contractvrij. Dat betekent dat je je (Digitenne) pakket kosteloos mag opzeggen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Spike wordt Paramount Network

Per 24 mei verandert Spike in Paramount Network. Je kunt Paramount Netwerk tot 1 juli bekijken op kanaal 12.

Met de verandering naar Paramount Network wordt het aanbod ook uitgebreid. Zo geniet je tijdelijk niet alleen van Hell's Kitchen USA, Ink Master en Ghost Adventures. Maar ook van The Godfather, Forrest Gump, Yellowstone en Elementary.

 

 

Heb je vragen over deze wijziging? Laat het hieronder weten.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hopelijk gaat er nog meer wijzigen per 1 juli 2022. Ik had deze suggesties ingediend: 

 

CNN  → BBC World Service 

True Amateurs → SBS 9 

XITE → 192 TV 

Comedy Central → Arte (met twee geluidsporen Duits &Frans )

TLC → Eurosport 2

 

Motivatie : Jarco Kriek (Totaal TV) heeft geschreven dat CNN waarschijnlijk dit jaar gaat verdwijnen bij de Nederlandse providers, BBC World Service is dan het beste Engelstalige alternatief als nieuwszender. SBS 9 is de enige "belangrijke" Nederlandse zender die nu nog ontbreekt, True Amateurs is wat mij betreft niet gewenst. XITE is een jongerenzender, de muziekzender 192 TV richt zich veel meer op de doelgroep van Digitenne. Arte is een gewaardeerde kwaliteitszender met mooie documentaires, de zender zendt uit in twee talen. Comedy Central en TLC is veelal nagesynchroniseerde buitenlandse TV, ik zie dan liever Eurosport 2 met Nederlands commentaar. 

Reputatie 1

Waarom niet espn gratis, net als bij interactieve tv.

Daar winnen jullie een heleboel klanten mee.

Reputatie 1

Waarom niet espn gratis, net als bij interactieve tv.

Daar winnen jullie een heleboel klanten mee.

Ben het helemaal met je eens.

A.j.b. geen Comedy Central wissen. Veel leuke comedies en ook mooie films vaak in het weekend. 
Voor Spike ajb geen Arte in de plaats. Heb al Arte via Digitenne. 
Gaat CNN echt stoppen in NL? 

Reputatie 7
Badge +24


Gaat CNN echt stoppen in NL? 

Niet dat ik weet. 

*Edit: ze stoppen wel met hun streamingsdienst. Bedoel je dit

Hopelijk gaat er nog meer wijzigen per 1 juli 2022. Ik had deze suggesties ingediend: 

 

CNN  → BBC World Service 

True Amateurs → SBS 9 

XITE → 192 TV 

Comedy Central → Arte (met twee geluidsporen Duits &Frans )

TLC → Eurosport 2

 

Motivatie : Jarco Kriek (Totaal TV) heeft geschreven dat CNN waarschijnlijk dit jaar gaat verdwijnen bij de Nederlandse providers, BBC World Service is dan het beste Engelstalige alternatief als nieuwszender. SBS 9 is de enige "belangrijke" Nederlandse zender die nu nog ontbreekt, True Amateurs is wat mij betreft niet gewenst. XITE is een jongerenzender, de muziekzender 192 TV richt zich veel meer op de doelgroep van Digitenne. Arte is een gewaardeerde kwaliteitszender met mooie documentaires, de zender zendt uit in twee talen. Comedy Central en TLC is veelal nagesynchroniseerde buitenlandse TV, ik zie dan liever Eurosport 2 met Nederlands commentaar. 

Ik heb me altijd afgevraagd of Arte wel via Digitenne kan worden opgenomen. In een ver verleden heb ik ooit deze vraag gesteld bij KPN maar toen kon het (nog) niet. Als dit nu wel mogelijk is hoop ik van ganser harte - en met mij vele anderen - dat KPN deze kwalitatieve zender opneemt in zijn bestand.

Voor een redelijke prijs ben ik best bereid hiervoor te betalen.

Ik heb me altijd afgevraagd of KPN  Arte wel in zijn bestand van Digitenne kan opnemen om dit aan de abonnee's aan te bieden. In een ver verleden heb ik deze vraag ooit bij KPN voorgelegd, maar toen kon

het (nog) niet. Misschien dat het met de huidige technische ontwikkelingen wel lukt !! Ik weet dat er met mij nog vele anderen die dit zullen toejuichen.  

 

Reputatie 7
Badge +28

A.j.b. geen Comedy Central wissen. Veel leuke comedies en ook mooie films vaak in het weekend. 
Voor Spike ajb geen Arte in de plaats. Heb al Arte via Digitenne. 
Gaat CNN echt stoppen in NL? 


Gaat CNN echt stoppen in NL? 

Niet dat ik weet. 

*Edit: ze stoppen wel met hun streamingsdienst. Bedoel je dit

 

@Gabriele van Heest 

Dat is nog niet bekend. Maar TotaalTV heeft een artikel eraan gewijd aan het begin van dit jaar : 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/cnn-cartoon-network-en-boomerang-verdwijnen-bij-canal-digitaal/

Net als eerder in het Verenigd Koninkrijk wordt in overige delen van Europa de marktintroductie van de CNN OTT-app voorbereid. In het Verenigd Koninkrijk zorgde deze ontwikkeling ervoor dat CNN bij veel distributeurs uit het aanbod verdween 

Ik vind het zenderaanbod van Digitenne nu al onder de maat. Vervang Nick. svp met Arte of TV5monde. Het liefst beide zenders. Ik zou ook graag 192TV zien en een klassieke muziek zender. Dan krijgen we wat meer culturele inhoud.

Ik denk dat er de komende jaren het nodige gaat veranderen in het Nederlandse media-landschap. Jongeren gaan steeds vaker van het ‘grid’ af en streamen zich wezenloos. Veel dubbele herhalingen op de rtl’s en sbs-en. Vaak alleen ouderen die kiezen voor docu’s. Ik denk dus veel samenvoegingen van zenders dus veel ruimte voor nieuwe/andere zenders. Dus kpn ga voor invullingen van digitenne de markt op en probeer maximaal de techniek te gebruiken die mogelijk is. 

 

AUB laat CNN, Comedy Central en TLC blijven!!!

CNN  → Moet blijven!!!!!
True Amateurs → SBS 9 
XITE → Arte 

Comedy Central → Moet blijven!!!!!
TLC → Moet blijven!!!!!!
BBC World News → erbij
Sci Fi → ook erbij


Digitenne is vol met programma’s​​​​​​’s en zenders voor mannen en kinderen/jeugd, en te weinig voor wat vrouwen interesseert.

Er is te weinig Science Fiction (Star Trek, enz) nu dat ook Spike niet meer is. 

Er zijn genoeg sportzenders!!! Sport kan je bekijken op veel zenders zeker op zondag en las er wedstrijden zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de suggesties 👍🏻 Er zijn echter op het moment geen plannen bekend om verdere aanpassingen te doen in het zenderaanbod van Digitenne. Mocht dit wel zo zijn dan laten we dat natuurlijk weten 🙂

Waarom moet Digitenne steeds meer uitgekleed worden, nu gaat Spike maar weer eens verdwijnen.

Leuk, in plaats van films tot laat in de avond naar Nickelodeon kijken !!

Is KPN Digitenne aan het afbouwen?

Per 1 juli zie je op Digitenne kanaal 12 alleen nog Nickelodeon en komt Spike te vervallen. Wat dit precies voor jou betekent, lees je in dit topic.

 

24 uur lang Nickelodeon op kanaal 12

Op kanaal 12 zie je op dit moment overdag Nickelodeon en 's avonds Spike. Die 2 hebben deze zender vanaf 2015 gedeeld. In 2017 hebben we op Interactieve TV van KPN deze zenders al eerder gesplitst. Nu is ook Digitenne aan de beurt. Vanaf 1 juli zie je op deze zender de hele dag Nickelodeon. 

 

Contractvrij

Omdat jij geen keuze hebt in deze wijziging, ben je tot 1 juli contractvrij. Dat betekent dat je je (Digitenne) pakket kosteloos mag opzeggen. Dit kan schriftelijk of via onze gratis klantenservice.

 

Spike wordt Paramount Network

Per 24 mei verandert Spike in Paramount Network. Je kunt Paramount Netwerk tot 1 juli bekijken op kanaal 12.

Met de verandering naar Paramount Network wordt het aanbod ook uitgebreid. Zo geniet je tijdelijk niet alleen van Hell's Kitchen USA, Ink Master en Ghost Adventures. Maar ook van The Godfather, Forrest Gump, Yellowstone en Elementary.

 

 

Heb je vragen over deze wijziging? Laat het hieronder weten.

Dan raak ik Belator in het weekend s,avonds kwijt ben gek op kickboksen nou dat is goed balen zeg

@Topgearloos , @Zomerfeest 

Helaas houdt Spike er zelf mee op. Of liever gezegt: de nieuwe eigenaar Paramount doekt het op en gaat het kanaal zelf invullen.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/spike-stopt-Paramount-begint/td-p/950693

https://www.ad.nl/show/tv-zender-spike-maakt-plaats-voor-paramount-network~a3c23f12/

https://www.televizier.nl/informatief/tv-zender-spike-verdwijnt-van-de-buis-en-wordt-paramount-network

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2022/05/13/spike-stopt-paramount-network-start/

 

Is KPN Digitenne aan het afbouwen?

Nee. Er is nog een verplichting om het tot in 2030 aan te bieden.

waarom komt ndr3 er niet op wij in de grensstreek missen deze zender of sat /pro7 

alles verandert of gaat weg maar een fatsoenlijke zender komt er niet voor terug

@groningen direct

NDR wordt doorgegeven via internet. LIVE en in HD!

https://www.ndr.de/fernsehen/livestream/index.html

Verder kun je natuurlijk kiezen voor een schotel erbij, met zeer veel FTA Duitse zenders.

Er is te weinig ruimte in het spectrum om op het Nederlandse netwerk Duitse zenders waar relatief zeer weinig wordt gekeken door te geven. KPN kiest er, een beetje terecht, voor om zenders aan te bieden die er meestal voor betalen. Het nieuwe netwerk heeft 10-tallen miljoenen gekost.

Woon je in de grensstreek en gebruik je '’uitgebreid zoeken'’ met zenders instellen krijg je ook Duitse zenders via hun eigen zendmasten. In stad en provincie Groningen zit je te ver weg van de Duitse masten.

Reputatie 4
Badge +1

Ik snap dat Paramount als eigenaar van Spike deze zender opheft en vervangt door Paramount Network, maar ik snap niet waarom deze zender vanaf 1 juli dus niet meer te zien is op Digitenne. Ik snap ook dat kanaaldeling niet ideaal is, de tv-zenders zullen daar zelf ook niet blij mee zijn, maar kan er uitgelegd worden waarom er dan is gekozen om Nickelodeon de hele dag op kanaal 12 te zetten, en niet Paramount Network? Is dit soms weer een truuk om klanten van Digitenne naar IPTV te jagen, waar Paramount gewoon in het basispakket komt?

@Smaug

Spike en Nickelodeon zijn van dezelfde eigenaar: ViacomCBS Networks.

Van die eigenaar heeft Paramount het kanaal Spike gekocht.  Er is daardoor geen overeenkomst met Paramount voor Digitenne. Daardoor stopt ViacomCBS ook met het deelkanaal en wordt het 24/7 Nickelodeon.
Paramount begint een heel nieuwe zender op dat kanaal (van Spike).

Voor nóg een tv zender, Paramount náást Nickelodeon, is geen bandbreedte meer beschikbaar via Digitenne.

Reputatie 7
Badge +28

 

AUB laat CNN, Comedy Central en TLC blijven!!!

CNN  → Moet blijven!!!!!
 

Er is vandaag een update geplaatst door Jarco Kriek: 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/cnn-blijft-lineair-in-aanbod-ziggo-kpn-en-andere-providers-cnn-flop/

Reputatie 4
Badge +1

@Smaug

Spike en Nickelodeon zijn van dezelfde eigenaar: ViacomCBS Networks.

 

Paramount is ook van ViacomCBS, (maar misschien van een andere poot van dit conglomeraat) dus dat zou niet zoveel uit moeten maken, maar begrijp ik dat het contract voor doorgifte via Digitenne tot 1 juli loopt en dat er voor is gekozen dit niet te verlengen?

Er is een contract voor het deelkanaal. Dat stopt na 30 juni, dus gaat Digitenne het 24/7 kanaal van Nickelodeon doorgeven. Dat zal vast ook van uit ViacomCBS zo geregeld zijn! Er had misschien ook gekozen kunnen worden voor het Paramount Network kanaal, maar Nickelodeon was de hoofdmoot met doorgifte van 02:30 tot 21:00 uur.

Je neemt Digitenne dus je wéét dat het een redelijk beperkt aanbod is t.o.v. de markt aan zenders. ( ca 140 op bv KPN iTV ). Als je meer zenders wilt moet je dus niet alleen Digitenne hebben. Dan maak je die keuze.

Er is niet zo veel aanbod voor kinderen via Digitenne. Alleen Nickelodeon, Ketnet en NPO Zapp (overdag). Dus de keuze om Nickelodeon te behouden begrijp ik.

Je hebt internet, dus als je een abo'tje neemt op Canaldigitaal kun je via hun APP (!) cq. website de hele dag Paramount kijken! 😁
Op de website ff op X rechtsboven klikken om oningelogd rond te kijken; zenderaanbod oa.
 

In de kantine van het zwembad hier staat in de kinderhoek de hele dag die zender aan via Digitenne.

 

Paramount is ook van ViacomCBS

Dat is niet naar voren gekomen uit mijn eerdere gegoogle. Maar je hebt gelijk.

 

 

Spike en Nickelodeon zijn van dezelfde eigenaar: ViacomCBS Networks.

Van die eigenaar heeft Paramount het kanaal Spike gekocht. 

ViacomCBS is enkel van naam veranderd veel meer niet.

@

Paramount is niet van ViacomCBS het is hetzelfde bedrijf met een nieuwe naam.

https://www.paramount.com/press/viacomcbs-unveils-new-company-name-global-content-slate-and-international-expansion-plans-for-paramount-at-investor-event

 

 

 

dacht leuk paramount network, hebben veel goede films en voila het is er al weer afgehaald.

 

 

en dat CNN weg? ongelofelijk dat kpn zwicht voor rusland.

 

@tuindopje 

Waar komt het nieuws vandaan dat CNN weg gaat? Categorie fake nieuws!