Beantwoord

Digitenne zendmast omgezet?

  • 26 February 2019
  • 7 reacties
  • 515 keer bekeken

Zijn er meer mensen in Friesland die sinds vandaag de zenders niet meer kunnen installeren op regio Friesland ? Het is mij nu gelukt om via Groningen een aantal zenders te krijgen maar de npo zenders t/m sbs6 ontbreken. Vandaag is Friesland over gezet dus ik heb het idee dat er iets niet goed is. na 3 chat sessies met kpn heb ik dat maar opgegeven.
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 March 2019, 20:49

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Tiniep, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het lijkt erop dat het inderdaad niet helemaal soepel verloopt. Ik ben al meerdere klanten tegengekomen die, in Drenthe, het beste kunnen zoeken op Groningen. Deze melding is doorgezet, ik hoop dat het snel opgelost is. Verder kan je altijd even opnieuw proberen straks om meer zenders handmatig te zoeken en hem daarna minimaal een uurtje op NPO1 laten staan. Waarschijnlijk zal dat een stuk beter gaan!

Lukt dat niet of ontvang je een foutcode, dan hoor ik het graag en gaan we verder kijken!
Zou het zo zijn dat de in de ontvanger voorgebakken zenderlijsten-per provincie niet (voor de omzetting) zijn aangepast ?
Dat lijkt een beetje op de sleutel binnen laten liggen en de deur dicht trekken 😕 ?
Dan de kanalen handmatig zoeken :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235/index37.html#post732168

Of alleen degene waar de update op wordt uitgezonden en dan een poosje wachten ?
(ik denk maar wat hardop vanaf de zijlijn)
Goedemiddag Tiniep, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het lijkt erop dat het inderdaad niet helemaal soepel verloopt. Ik ben al meerdere klanten tegengekomen die, in Drenthe, het beste kunnen zoeken op Groningen. Deze melding is doorgezet, ik hoop dat het snel opgelost is. Verder kan je altijd even opnieuw proberen straks om meer zenders handmatig te zoeken en hem daarna minimaal een uurtje op NPO1 laten staan. Waarschijnlijk zal dat een stuk beter gaan!

Lukt dat niet of ontvang je een foutcode, dan hoor ik het graag en gaan we verder kijken!

Omdat er op de regio Friesland 0% antenne bereik is kan je geen zenders zoeken. Ook niet automatisch. de foutmelding "geen digitenne signaal" staat in beeld. Vandaag was het nog steeds zo dus kpn gebeld. Er zijn meer klachten binnen gekomen en er worden nu eerst nieuwe antennes opgestuurd. Als dat niet helpt moet ik weer bellen/chatten en kan men op afstand het digitenne apparataat refreshen. Het lijkt mij allemaal een beetje mager want de antenne werkt prima op de regio Groningen (100%) en het digitenne apparaat heeft software versie 28 en is net vanwege de nieuwe zendmasten e.d. geïnstalleerd. Werkte ook prima tot gister. Lastig want mijn vader heeft nu 15 zenders met bar weinig leuke programma's erop. En tv is toch belangrijk als je 87 jaar bent.
Reputatie 7
Badge +28
Is het probleem al opgelost?

Ik adviseer om een goede buitenantenne te gebruiken, bij voorkeur de Funke V5. Zet de antenne zo hoog mogelijk. Wat voor antenne gebruiken jullie nu?

Verder kan je in jullie situatie het beste zenders zoeken via de optie uitgebreid zenderzoeken. Laat even weten of dat een verbetering geeft.
antenne geeft 100% aan. Ik heb het nu voor elkaar gekregen door regio Groningen te selecteren. Wel heel vreemd als je 6 km vanaf Leeuwarden woont.
Dat is wel merkwaardig, zeker omdat die 2 regio's/masten op dezelfde frequenties uitzenden.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is inderdaad merkwaardig. Een keuze voor Friesland of Groningen zou nu inderdaad geen verschil mogen maken omdat alle frequenties inderdaad nu gelijk zijn aan elkaar.

Je zou dan haast denken dat bij een keuze voor Friesland nog op oude kanaalnummers gezocht zou worden. Maar dan zouden er toch meer mensen met klachten komen.....?

Reageer