Beantwoord

Digitenne zomaar opgezegd

  • 10 May 2019
  • 31 reacties
  • 502 keer bekeken

Vanochtend vroeg chat-contact gehad met een KPN medewerker. Wij hebben sinds een week nieuwe digitenne-ontvangers ( vervanging van de insteekkaarten! ) 1 ontvanger hebben wij retour verzonden na het telefonisch opzeggen van 1 ontvanger. Daar ook mail-bevestiging van gehad.
Nu blijkt dat ons hele abonnement is opgezegd ( door jullie dus, niet door ons! )
Ik heb precies 1 week alle zenders kunnen ontvangen en opeens niks meer.
Nu moet ik onze digitenne-ontvanger opsturen en morgen moet ik een nieuw digitenne abbonnement aanvragen ( kan pas morgen volgens de mederwerker ).
Ons Digitenne-abonnement was gratis omdat we alles in 1 hebben. Nooit geen problemen gehad met de insteekkaarten bv.
Klopt het dat ik, als ik morgen een nieuwe Digitenne-abbonnement aanvraag ik nu €5 per maand ga betalen?
Want dan vind ik dat wel erg zuur! Aangezien júllie er een potje van gemaakt hebben administratief!
De medewerker waar ik vanochtend mee chatte was overigens erg brutaal en bijdehand....vond het geen fijne behandeling!

admin: eigen topic aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 May 2019, 11:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Nu krijg ik net weer mail van KPN dat ik een nieuwe digitenne abonnement heb en een ontvanger krijg opgestuurd?
Ik heb helemaal nog niet besteld????

wat een zooitje
Reputatie 7
Badge +28
Je kan beter met KPN contact houden via één kanaal (en dus niet ook nog is gaan chatten). En dan raad ik je dit forum aan.

Het huren van een Digitenne-ontvanger kost in de meeste gevallen inderdaad 5 euro per maand, maar dat kan een moderator voor jou nakijken.
Met alle respect, maar hieraan is al genoeg aan vooraf gegaan en op een gegeven moment ben je radeloos en wil je het gewoon eens een keer opgelost hebben.
Ik weet ook dat dat handiger is, maar ik had het ‘geluk’ dat het reageren vaak lang op zich liet wachten
Reputatie 7
Badge +28
Is natuurlijk ook heel erg vervelend allemaal.

Jouw probleem is alleen maar door een moderator op te lossen. Die komt hier vanzelf langs.

Even voor de zekerheid. Heb je het CAS-ID nummer al in je profiel gezet. (kan ik niet zien) Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn dus alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +28
In de tussentijd zou je het onderstaande topic is kunnen bekijken. (In ieder geval het startbericht) Hier staat meer over de regeling van het nieuwe Digitenne.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Bedankt voor het meedenken in ieder geval, stel ik op prijs.
Het CAS nummer is in ons geval niet meer relevant aangezien het abbonnement is opgezegd
Reputatie 7
Badge +28
Wat een ellende, ik denk trouwens dat je nog wel naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders kunt kijken. Heb je dat al geprobeerd?

En heb je (morgen?) nog hulp nodig van een moderator voor het regelen van een nieuw abonnement?
Nederland 1 tm 3 hebben we inderdaad!
Ik kreeg vanavond mail/bevestiging dat ik een nieuwe Digitenne-abbonnement heb aangevraagd en dat er een ontvanger naar me toe komt.......ik heb helemaal nog niets aangevraagd aangezien de KPN medewerker mij vanochtend zei dat ik dit pas morgen kan doen!
bizar toch
Reputatie 7
Badge +28
Afwachten maar, je oude ontvanger niet terugsturen tot je de nieuwe hebt en alles werkt.

De nieuwe ontvanger dan wel minimaal een uur aan laten staan om nieuwe problemen te voorkomen.

Ik verwacht dat een moderator hier op basis van jouw gegevens nog even kan checken of alles nu goed staat in de administratie.
Inderdaad afwachten ja!
Bedankt hoor voor je tips en meedenken nogmaals! Is fijn!
Fijne avond nog, groetjes
Helaas niks geen respons gehad hierop van iemand van KPN...was er al bang voor!
Reputatie 7
Badge +28
@Naat74 even geduld nog. Tussen 22.00! en 8.30 werkt er niemand. Is ook wel begrijpelijk.... Later vandaag verwacht ik hier wel een moderator.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Naat74, welkom! Wat een gedoe zeg. Mijn excuses hiervoor. Het lijkt er inderdaad op dat mijn collega per abuis het gehele Digitenne abonnement opgezegd heeft. Er is inmiddels ook weer opnieuw een Digitenne abonnement aangevraagd. Dat is dus wel al doorgevoerd. Deze zal in de loop van volgende week bezorgd worden bij je. Omdat het CAS ID van je ontvanger gekoppeld is aan dat abonnement, verwacht ik inderdaad dat je de nieuwe ontvanger aan moet sluiten en de oude retour mag sturen.

Klopt het dat ik, als ik morgen een nieuwe Digitenne-abbonnement aanvraag ik nu €5 per maand ga betalen?
Dit klopt overigens, echter was dit ook het geval geweest als je alleen de insteekkaarten omgeruild had. We vragen op dit moment voor elke huurontvanger 5 euro kosten per maand. Dit zou dus ook zo geweest zijn als wij er geen potje van hadden gemaakt.

Als je nog vragen hebt, laat je het me weten?
Dank voor de duidelijkheid en het terugkoppelen!
Zo is het duidelijk! Ik wacht af nu!
Fijn weekend! Gr. Nathalie
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem hoor, jij ook een fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +28
@Naat74

Heb je de nieuwe ontvanger al ontvangen?
Hoi,
Vanmiddag ontvangen, tis een heel ander model dan de eerste en nu ook een ander ‘ontvangst’ kastje zat erbij die je zo dicht mogelijk bij het raam moet zetten.
Aangesloten en hij doet het! Hé hé, hopelijk is het hiermee gedaan!
Bedankt voor de interesse hoor! Fijne avond
Reputatie 7
Badge +28
Top, dat is goed nieuws 👍🏽

Even voor de zekerheid, staat de abonnementsstatus in het menu inmiddels op Ja?
Waar lees ik dit?
Reputatie 7
Badge +28
In het menu : scherm abonnement (Rubriek Basis abonnement)
Ik kan alleen zien dat ik een alles in 1 abonnement heb maar kan niet zien wat dat inhoud
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt het zien in het menu van je Digitenne-ontvanger. (Druk op de knop Menu van je afstandsbediening)
Dus niet via Mijn KPN of zoiets.
Ohhhhhhhhhh sorry, blond!
Nee

Reputatie 7
Badge +28
OK, Zet de ontvanger even op CNN. En kijk een uurtje later of de status veranderd is naar Ja.

Als het nu niet uitkomt, kan je dit ook morgen doen. Het is belangrijk dat je de ontvanger een uur lang moet laten aanstaan.