Beantwoord

Digitenne zomaar opgezegd

  • 17 May 2019
  • 12 reacties
  • 252 keer bekeken

Ik heb digitenne al vanaf 2003. Simpel eenvoudig systeem wat precies bij mij pas, want ik heb helemaal geen verstand van alles. 1 maart overgestapt naar het nieuwe Digitenne systeem. Daar begonnen de problemen mee. Je moet alles instellen, nou dat ging niet dus zo"n studentje ingehuurd á € 25,00 met reisgeld (woon in het buitengebied ver van de bewoonde wereld) van nog eens € 25,00 om de boel geïnstalleerd te krijgen. Mooi helder beeld maar toch problemen met de ontvangst. Er werd een nieuw antenne opgestuurd en nu was het beeld wel goed met af en toe stilstaan beeld totdat er op 12 maart een melding kwam dat de kanalen weer opnieuw geïnstalleerd moesten worden. Weer de student ingeschakeld (€ 50) en we konden wel kijken.
In April ben ik overgestapt naar KPN-Compleet, mijn abonnement bij mijn vorige provider liep af en met mijn mobiel had ik geen bereik op mijn adres, dus ben ik overgestapt op KPN compleet met 1 apparaat voor digitenne (digitenne kost dan € 5,00).
De nieuwe apparatuur ontvangen (incl. een nieuw apparaat voor Digitenne). Internet en TV basis weer laten installeren (het wordt saai maar dat was weer € 50 kassa).
Op 14 mei de factuur ontvangen voor KNP Compleet incl Digitenne (€ 5,00) voor de periode 13 mei t/m 13 juni. Op 19 april had ik al een factuur ontvangen voor digitenne (€15,50) voor de periode 19 apr t/m 18 mei. Dus al een overlap van 5 dagen.
Tevens kreeg ik volgende e-mail van KPN
____________________________________________________________________________________________________________
Geachte heer / mevrouw ????

We vinden het jammer dat u uw abonnement opzegt. Hartelijk bedankt voor de tijd die u klant bij ons bent geweest. Hierbij informeren we u over de afhandeling van de opzegging van uw abonnement met klantnummer ??????.

Datum beëindigen
We beëindigen het Digitenne abonnement per 5 juni 2019.
Bij het annuleren of beëindigen van uw abonnement worden ook uw extra diensten behorende bij deze overeenkomst beëindigd (hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht).

U ontvangt een retourdoos voor de apparatuur
Enkele werkdagen voor de beëindiging van uw abonnement ontvangt u een retourdoos waarmee u de apparatuur kunt terugsturen. Verdere instructies voor het terugsturen van de apparatuur vindt u in die doos
________________________________________________________________________________________________________________
Ik heb helemaal niet opgezegd. Wat moet ik hiermee, kunnen ze niet de bestaande 2 maand oud digitenne apparatuur overboeken op mijn nieuwe abonnement. Kunnen we weer de zaak laten ombouwen (kassa).
En hoe zit dat met de dagen dat ik dubbel digitenne betaal. Doen ze wel aan communicatie daar bij KPN.
Ik wordt er moedloos van en vraag me af of ze bij KPN nog wel bij zinnen zijn.
De facturen voor het nieuwe abonnement KPN Compleet worden door mij gewoon betaald, maar de facturen voor digitenne (€ 15,50) laat ik terugboeken. Ik ben maar een arme AOW'er, die op zijn centen moet letten.
icon

Beste antwoord door Marina_ 20 May 2019, 13:48

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Dol,

Wat vervelend allemaal !
Een moderator zal hier ingaan op het financiele gedeelte van jouw bericht.


Maar als er keer wat is met het wijzigen van frequenties, dan niet meteen voor 50 euro een student inschakelen. Hier kunnen wij je (gratis) helpen.

Want binnenkort worden er weer frequenties gewijzigd in Limburg. Meld je dan even hier als het niet lukt.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Dol, Welkom hier! Goed dat je jouw verhaal met ons deelt. Ik lees dat het vervangen van de ontvangers bij jou behoorlijk in de papieren is gelopen. Zoals Noordzee al aangeeft kunnen we je via het forum een eind op weg helpen en kost advies hier niets 😉 Fijn dat een ''Student aan huis'' je heeft kunnen helpen met het installeren van je nieuwe Digitenne apparatuur. Dat je baalt dat je nu wéér nieuwe ontvangers hebt gekregen, snap ik. Helaas kan ik dit niet veranderen, niet omdat ik het niet wil, maar systeemtechnisch lukt mij dit niet. In principe is het vervangen van de ontvangers niet moeilijk. Je kunt jouw huidige ontvanger ontkoppelen van de kabels en de nieuwe ontvanger op exact dezelfde manier weer aansluiten op de kabels die er al liggen. Vervolgens laat je jouw ontvangers een uur op NPO 1 staan en daarna verschijnen de overige zenders. Mocht je daar niet uitkomen helpen we je graag weer verder op weg en ook @Noordzee staat vaak paraat om je te voorzien van advies 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@Dol, Vergeet ik in te gaan op het financiële gedeelte. Ik begrijp dat je onlangs over bent gestapt naar een compleet abonnement met internet en tv. Als je wilt dat er een monteur langs komt, dan kun je via deze pagina een installatiemonteur aanvragen. Dit kost je niets. Alleen meerwerk en extra tijd, maar dit zal de monteur bespreken als dit het geval is. Digitenne is toegevoegd aan je nieuwe internet en tv abonnement, waardoor het voordeliger is om je Digitenne abonnement op te zeggen. Dit is gebeurd, maar begrijp niet waarom dit niet meteen is gedaan. Daarom kom ik je tegemoet met de kosten en verreken ik € 15,50 met je eerst volgende factuur. Hopelijk ga je hiermee akkoord.
@Dol, Vergeet ik in te gaan op het financiële gedeelte. Ik begrijp dat je onlangs over bent gestapt naar een compleet abonnement met internet en tv. Als je wilt dat er een monteur langs komt, dan kun je via deze pagina een installatiemonteur aanvragen. Dit kost je niets. Alleen meerwerk en extra tijd, maar dit zal de monteur bespreken als dit het geval is. Digitenne is toegevoegd aan je nieuwe internet en tv abonnement, waardoor het voordeliger is om je Digitenne abonnement op te zeggen. Dit is gebeurd, maar begrijp niet waarom dit niet meteen is gedaan. Daarom kom ik je tegemoet met de kosten en verreken ik € 15,50 met je eerst volgende factuur. Hopelijk ga je hiermee akkoord.

Ja, daar ga ik mee akkoord.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn 🙂 Ik heb het verrekend met de factuur van je nieuwe abonnement. Mocht je er nog vragen over hebben, laat het dan vooral weten!
Reputatie 7
Badge +28
@Dol

Zijn de andere zaken ook goed geregeld? Maak je nog gebruik van de door Marina voorgestelde installatiemonteur?

@Dol, Vergeet ik in te gaan op het financiële gedeelte. Ik begrijp dat je onlangs over bent gestapt naar een compleet abonnement met internet en tv. Als je wilt dat er een monteur langs komt, dan kun je via deze pagina een installatiemonteur aanvragen. Dit kost je niets. Alleen meerwerk en extra tijd, maar dit zal de monteur bespreken als dit het geval is. Digitenne is toegevoegd aan je nieuwe internet en tv abonnement, waardoor het voordeliger is om je Digitenne abonnement op te zeggen. Dit is gebeurd, maar begrijp niet waarom dit niet meteen is gedaan. Daarom kom ik je tegemoet met de kosten en verreken ik € 15,50 met je eerst volgende factuur. Hopelijk ga je hiermee akkoord.
Ja, daar ga ik mee akkoord.

Ik ben niet overgestapt naar een compleet abonnement, maar ik heb mijn abonnement uitgebreid eerst met internet en vast bellen, toen op indicatie van KPN verder met ITV omdat ik dan digitenne voor € 5 kreeg en daarna mijn mobiel met nog een aantal voordelen, dat allemaal in een tijdbestek van 2 á 3 maanden. Met betrekking tot mijn laatste factuur van digitenne (Periode 19 mei t/m 18 juni ), waar Digitenne abonnement € 15,50 kost en Digitenne Basis Ontvanger gratis is, die heb ik niet betaald, omdat in de laatste factuur voor TV, Internet en bellen (Periode 14 mei t/m 13 juni) Digitenne abonnement gratis is en de Digitenne Basis Ontvanger € 5,00 kost.
Vandaag een e-mail ontvangen van KPN met het verzoek om de digitenne factuur á € 15,50 te betalen. Vervolgens met KPN klantenservice gebeld (met ene Micheal). Getracht om het probleem uit te leggen, maar hij bleef er toch bij om te betalen, omdat het opzegtermijn één maand is. Ik heb niet opgezegd en na een gesprek van toch ruim 20 minuten heeft hij alles in een log gezet en nu maar afwachten. KPN moet deze problemen niet bij de klant leggen, maar intern de systemen beter op elkaar afstellen..
Ik heb geen interesse in een installatiemonteur, ik weet nu wat ik kwijt ben. Met KPN weet ik dat niet!
Bedankt voor het aanbod.
Reputatie 7
Badge +19
@Dol, Bedankt voor je toelichting. Wat in dit geval niet handig is, is dat je telefonisch contact hebt gezocht. We hebben het namelijk al gehad over de laatste factuur van je Digitenne abonnement. De kosten van je laatste factuur worden verrekend met jouw Alles in 1 abonnement. Dat was de afspraak, waarmee je eerder in dit topic akkoord bent gegaan. De laatste factuur die je hebt gekregen voor je Digitenne abonnement moet nog wel betaalt worden. Als je dit niet doet, kan het abonnement niet opgezegd worden. De kosten krijg je dus alsnog terug, maar worden verrekend met je Alles in 1 abonnement. Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het zit, anders hoor ik graag van je.
@Dol, Bedankt voor je toelichting. Wat in dit geval niet handig is, is dat je telefonisch contact hebt gezocht. We hebben het namelijk al gehad over de laatste factuur van je Digitenne abonnement. De kosten van je laatste factuur worden verrekend met jouw Alles in 1 abonnement. Dat was de afspraak, waarmee je eerder in dit topic akkoord bent gegaan. De laatste factuur die je hebt gekregen voor je Digitenne abonnement moet nog wel betaalt worden. Als je dit niet doet, kan het abonnement niet opgezegd worden. De kosten krijg je dus alsnog terug, maar worden verrekend met je Alles in 1 abonnement. Hopelijk is het je zo duidelijk hoe het zit, anders hoor ik graag van je.

Ik heb slechte ervaring met kosten, die je ten onrechte betaald hebt, die verrekend wordt. Vandaar mijn telefoontje. Betreffende persoon, die ik aan de lijn had van KPN klantenservice kon op geen enkele manier uit mijn gegevens bij KPN opmaken, dat de teveel betaalde kosten bij de eerste volgende factuur verrekend wordt. Dan gaan bij mij toch de alarm lichten branden. Marina, je ben moderator, wat houdt dat ik, werk je voor KPN?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, zij werkt voor KPN. Het gaat heus wel goed komen. Daar zorgt zij wel voor.
Reputatie 7
Badge +19
@Dol, Ik werk inderdaad voor KPN 🙂 Vandaar dat ik die kosten ook voor je kon verrekenen. Dit heb ik 23 mei al gedaan. Die kosten worden van je laatste Digitenne factuur worden verrekend met jouw internet/tv abonnement. Vandaar dat de laatste factuur voor Digitenne nog wel betaald moet worden.
@Dol, Ik werk inderdaad voor KPN 🙂 Vandaar dat ik die kosten ook voor je kon verrekenen. Dit heb ik 23 mei al gedaan. Die kosten worden van je laatste Digitenne factuur worden verrekend met jouw internet/tv abonnement. Vandaar dat de laatste factuur voor Digitenne nog wel betaald moet worden.
Oke, gaan we doen.

Reageer