Beantwoord

Digitenne zonder abonnement

  • 6 August 2019
  • 32 reacties
  • 6467 keer bekeken

Reputatie 2
Ik kan een nieuwe digitenne ontvanger (ZXV7200) kopen en die wil ik op de camping zonder abonnement gebruiken.
Kan ik TV kijken ? Dus alleen NPO 1, 2 en 3 met een regiozender. Is dat mogelijk?
Eerder kon ik dat wel met mijn oude digi ontvanger.
Is een abonnement evt. mogelijk voor een korte periode, bijv. één maand ?
graag reactie, met dank.
icon

Beste antwoord door Noordzee 6 August 2019, 14:15

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Stefmac,

Ik adviseer jou om die ontvanger niet te kopen. Waarschijnlijk wordt deze ontvanger illegaal aangeboden omdat deze ontvangers eigendom zijn van KPN.

Je kunt voor weinig geld wel andere FTA-ontvangers kopen voor de ontvangst van NPO 1/2/3 en de regionale zenders.

Meer info vind je hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Waf betreft een betaald abonnement op Digitenne : Dit kan alleen voor minimaal één jaar, tenzij je al interactieve TV kijkt via KPN. Dan kan je eventueel per maand een abonnement afsluiten.

Dit kun je dan aanvragen via MijnKPN.
Reputatie 2
beste Expert !!

Nu ben ik dus tijdig gewaarschuwd .. een aanbieding was zelfs van een bedrijf in Almelo.
Ik zag bij amazon een ontvanger, de Telview DVB-T/T2 Receiver met daarbij een magneetantenne. Voor een bedrag van 33,90 € . Aanbieding geldt tot 9 aug. (wat gebeurt er na deze datum?)
Heb ik een losse antenne nodig? De antenne welke ik had bij mijn Samsung Digital Receiver is een antenne voor digitenne en deze krijgt voedingsspanning uit die receiver. Er zit dus een versterkertje in. Een LED geeft aan dat de antenne is ingeschakeld. Moet ik bij ontvangers zoals bij Amazon een antenne apart kopen? Ik weet niet hoe zo'n magneetantenne werkt … misschien kleefvoet op metalen ondergrond?
Dat lijkt wel een leuke aanbieding.
Maar nu het volgende...
van Zoggo heb ik als klant een digitale ontvanger gekregen. (HUMAX 5500C/NL) Deze kan ik gebruiken om HD signalen te kunnen opnemen op mijn recorder die alleen analoge signalen kan ontvangen. De uitgang van deze Ziggo ontvanger gaat naar de scart van de recorder en ik kan dus zo opnemen.
Kan ik deze ontvanger niet gebruiken op de camping? Maar … hoe kies ik een antenne en hoe kom ik daar aan? Als ik de Ziggo ontvanger zou kunnen gebruiken ben ik van alle problemen af . Dus zou het gaan om de antenne die er aan moet. Graag nog je gewaardeerde commentaar. Met dank.
gr. Stef
Reputatie 2
beste Expert !!

Nu ben ik dus tijdig gewaarschuwd .. een aanbieding was zelfs van een bedrijf in Almelo.
Ik zag bij amazon een ontvanger, de Telview DVB-T/T2 Receiver met daarbij een magneetantenne. Voor een bedrag van 33,90 € . Aanbieding geldt tot 9 aug. (wat gebeurt er na deze datum?)
Heb ik een losse antenne nodig? De antenne welke ik had bij mijn Samsung Digital Receiver is een antenne voor digitenne en deze krijgt voedingsspanning uit die receiver. Er zit dus een versterkertje in. Een LED geeft aan dat de antenne is ingeschakeld. Moet ik bij ontvangers zoals bij Amazon een antenne apart kopen? Ik weet niet hoe zo'n magneetantenne werkt … misschien kleefvoet op metalen ondergrond?
Dat lijkt wel een leuke aanbieding.
Maar nu het volgende...van Zoggo heb ik als klant een digitale ontvanger gekregen. (HUMAX 5500C/NL) Deze kan ik gebruiken om HD signalen te kunnen opnemen op mijn recorder die alleen analoge signalen kan ontvangen. De uitgang van deze Ziggo ontvanger gaat naar de scart van de recorder en ik kan dus zo opnemen.Kan ik deze ontvanger niet gebruiken op de camping? Maar … hoe kies ik een antenne en hoe kom ik daar aan? Als ik de Ziggo ontvanger zou kunnen gebruiken ben ik van alle problemen af . Dus zou het gaan om de antenne die er aan moet. Graag nog je gewaardeerde commentaar. Met dank.
gr. Stef


Ik zie hier een antenne via amazon, lijkt me wel wat. Zou ik die kunnen gebruiken met de Ziggo digitale ontvanger?

Reputatie 7
Badge +28
In principe heb je niet persé een nieuwe antenne nodig. Jouw oude Digitenne-antenne zal nog gewoon werken.

Als je advies wilt over een ontvanger, neem dan deze:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=EXTDH6HW2V9VQ5G7VB4T

Deze heb ik zelf ook. Voor 29,50 staat die er nu.

Die digitale ontvangers van Ziggo zijn onbruikbaar voor Digitenne.

Mocht je toch een nieuwe antenne nodig hebben, omdat de ontvangst op de camping tegenvalt. Kijk dan is hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Reputatie 2
In principe heb je niet persé een nieuwe antenne nodig. Jouw oude Digitenne-antenne zal nog gewoon werken.

Als je advies wilt over een ontvanger, neem dan deze:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=EXTDH6HW2V9VQ5G7VB4T

Deze heb ik zelf ook. Voor 29,50 staat die er nu.

Die digitale ontvangers van Ziggo zijn onbruikbaar voor Digitenne.

Mocht je toch een nieuwe antenne nodig hebben, omdat de ontvangst op de camping tegenvalt. Kijk dan is hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Maar …. de antenne welke ik nog heb van digitenne , heeft wel een toegevoerde spanning nodig . dat is dan voor de ingebouwde versterker van die antenne. Heeft de door jou genoemde ontvanger Xoro-HRM-7619 WEL deze gelijkspanning op de antenneconnector ? Anders werkt mijn oude digitenne antenne niet.
Als dat niet zo is zou ik dus zo'n magnetische antenne kunnen aanschaffen. Vraag is of deze goed genoeg is op de camping. Bedankt voor je grote geduld en inzet om me te helpen !! Waar gebruik jij die ontvanger? Is dat thuis ? Welke antenne heb je in gebruik?
Kan dus geen kwaad om de door jou genoemde i=ontvanger te bestellen.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, de XORO - 7619 ontvanger heeft een functie om 5 volt naar de antenne te sturen. Deze functie kun je aan-en uit zetten.

Zelf heb ik een Funke-buitenantenne op deze ontvanger aangesloten staan. De welbekende haaienvin.

Ik heb de ontvanger thuis in gebruik. (Hier in mijn hobbykamer)
KPN heeft de ontvangers van hun niet ter beschikking voor verkoop gesteld. Dat zijn de zxv7200 en de rbx2800. Deze mogen en kunnen dus niet te koop zijn. Hoe het bedrijf er ook aan komt, het mag niet!

En wat de voeding v.d. antenne betreft. Bij de Xoro staat ie standaard uit (in Duitsland gebruikt men vaak een deze passieve yagi antenne). Maar in het menu kan de antennespanning aan gezet worden.
Reputatie 7
Badge +28
@Stefmac

Nog even twee vragen:

In welke plaats ligt de camping? Dit vanwege een advies over de antenne.

En wat voor type antenne heb je nu?
Reputatie 2
@Stefmac

Nog even twee vragen:

In welke plaats ligt de camping? Dit vanwege een advies over de antenne.

En wat voor type antenne heb je nu?

Dat is een camoing in de Achterhoek, Gelderland . Mijn antenne is dat oudere zwarte model . De antenne ziet eruit als een platte doos op z'n kant op de rechthoekige voet. De led is op die voet aangebracht. Deze antenne deed het prima in combinatie met een ZXV7200die die ik van iemand had geleend (met abonnement)
Dus .. die zal dan ook werken met de XORO 7619. Mooi te lezen dat via menu de 5 volt functie.
Het komt me voor dat ik dus Digitenne kan gebruiken met die XORO .. dat zou mooi zijn.
Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?
Reputatie 2
KPN heeft de ontvangers van hun niet ter beschikking voor verkoop gesteld. Dat zijn de zxv7200 en de rbx2800. Deze mogen en kunnen dus niet te koop zijn. Hoe het bedrijf er ook aan komt, het mag niet!

En wat de voeding v.d. antenne betreft. Bij de Xoro staat ie standaard uit (in Duitsland gebruikt men vaak een deze passieve yagi antenne). Maar in het menu kan de antennespanning aan gezet worden.

Peter … bedankt voor je bijdrage. Hoe dat bedrijf er aan komt weet ik niet. Ze adverteren er openlijk mee op marktplaats. Heb zelfs nog gebeld om er een te halen …. was dus geen enkel probleem.
Maar dat gaat dus niet door. Ik zal die XORO7619 bestellen bij Amazon.
Stefmac schrijft: Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?

De distributie via Ziggo (kabel!) gaat héél anders dan via Digitenne (ether!).

Ziggo zendt uit in DVB-C2 H.264. Kabeltuners hebben ook geen HEVC ondersteuning. Aangezien die ontvangers zoals de 5500C voor kabel zijn gemaakt hebben ze ook geen 5 volt antennevoeding.

Digitenne zendt uit in DVB-T2 H.265/HEVC. Ontvangers beschikken o.a. over antennevoeding.

Verder zijn C2 en T2, hoewel allebei via frequenties, ook niet uitwisselbaar. Dat heeft weer te maken met meegestuurde signalen voor foutcorrectie.
Reputatie 2

@Stefmac


Nog even twee vragen:

In welke plaats ligt de camping? Dit vanwege een advies over de antenne.

En wat voor type antenne heb je nu?
Dat is een camoing in de Achterhoek, Gelderland . Mijn antenne is dat oudere zwarte model . De antenne ziet eruit als een platte doos op z'n kant op de rechthoekige voet. De led is op die voet aangebracht. Deze antenne deed het prima in combinatie met een ZXV7200die die ik van iemand had geleend (met abonnement)Dus .. die zal dan ook werken met de XORO 7619. Mooi te lezen dat via menu de 5 volt functie.
Het komt me voor dat ik dus Digitenne kan gebruiken met die XORO .. dat zou mooi zijn.
Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?

Heb ik nog een laatste vraag …. wat is de PVR Functie ? Deze functie kun je wel of niet erbij kiezen.
Graag nog info hierover. Hoop wel dat er een handleiding bij de aankoop zit.
Bedankt zover !!
PVR = Personal video recording.

De 7620 ondersteunt icm met een SSD drive opnemen en live pauzeren. Je kunt opnemen van bv. NPO 2 terwijl je NPO 1 kijkt. Deze selecteer je vanzelf als je kiest voor 'mit aufnamefunction'. Ik zie dat deze momenteel nog goedkoper dan de 7619 is zelfs.

De 7619 ondersteunt opnemen niet.

Wil je dus de optie tot opnemen hebben koop dan de 7620. Om daarmee op te kunnen gaan nemen (en live pauzeren) dan t.z.t. een SSD erbij kopen voor usb aansluiting.

SSD is de electronische opvolger van de HDD drive. SSD is veel sneller en niet mechanisch. Dus geen slijtage en geen kans op mechanische storing.
Reputatie 7
Badge +28

@Stefmac


Nog even twee vragen:

In welke plaats ligt de camping? Dit vanwege een advies over de antenne.

En wat voor type antenne heb je nu?
Dat is een camoing in de Achterhoek, Gelderland . Mijn antenne is dat oudere zwarte model . De antenne ziet eruit als een platte doos op z'n kant op de rechthoekige voet. De led is op die voet aangebracht. Deze antenne deed het prima in combinatie met een ZXV7200die die ik van iemand had geleend (met abonnement)Dus .. die zal dan ook werken met de XORO 7619. Mooi te lezen dat via menu de 5 volt functie.
Het komt me voor dat ik dus Digitenne kan gebruiken met die XORO .. dat zou mooi zijn.
Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?



@Stefmac

Als die antenne het doet met de ZXV , dan gaat die antenne het zeker doen met de XORO.

Dus je hoeft geen andere antenne aan te schaffen.

Is de aanschaf van de XORO 7619 al gelukt via Amazon.de?
Reputatie 2
PVR = Personal video recording.

De 7620 ondersteunt icm met een SSD drive opnemen en live pauzeren. Je kunt opnemen van bv. NPO 2 terwijl je NPO 1 kijkt. Deze selecteer je vanzelf als je kiest voor 'mit aufnamefunction'. Ik zie dat deze momenteel nog goedkoper dan de 7619 is zelfs.

De 7619 ondersteunt opnemen niet.

Wil je dus de optie tot opnemen hebben koop dan de 7620. Om daarmee op te kunnen gaan nemen (en live pauzeren) dan t.z.t. een SSD erbij kopen voor usb aansluiting.

SSD is de electronische opvolger van de HDD drive. SSD is veel sneller en niet mechanisch. Dus geen slijtage en geen kans op mechanische storing.

Dank je … zal daar geen gebruik van maken. Maar kijk wel even bij de 7620.
Dus bestelling nog niet geplaatst.
Reputatie 2


@Stefmac



Nog even twee vragen:

In welke plaats ligt de camping? Dit vanwege een advies over de antenne.

En wat voor type antenne heb je nu?
Dat is een camoing in de Achterhoek, Gelderland . Mijn antenne is dat oudere zwarte model . De antenne ziet eruit als een platte doos op z'n kant op de rechthoekige voet. De led is op die voet aangebracht. Deze antenne deed het prima in combinatie met een ZXV7200die die ik van iemand had geleend (met abonnement)Dus .. die zal dan ook werken met de XORO 7619. Mooi te lezen dat via menu de 5 volt functie.
Het komt me voor dat ik dus Digitenne kan gebruiken met die XORO .. dat zou mooi zijn.
Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?

@Stefmac

Als die antenne het doet met de ZXV , dan gaat die antenne het zeker doen met de XORO.

Dus je hoeft geen andere antenne aan te schaffen.

Is de aanschaf van de XORO 7619 al gelukt via Amazon.de?

Dat bestellen ga ik wel doen. bedankt voor alle info. Ook Peter bedankt. Prima mensen op prima forum, hi !
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan.👍


Beide ontvangers zijn prima. Je kunt voor de voordeligste aanbieding kiezen.

De prijzen variëren per dag.
De 7620 is momenteel goedkoper dan de 7619. 😉

Gebruik je geen SSD bij de '20' dan is ie in gebruik gelijk aan de '19'.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Stefmac. Ik zie dat de Noordzee en PeterG jou al goed hebben geholpen met informatie en adviezen. Als jullie mijn hulp nodig hebben, dan hoor ik dat graag! ☺️
Reputatie 2

Stefmac schrijft: Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?
De distributie via Ziggo (kabel!) gaat héél anders dan via Digitenne (ether!).

Ziggo zendt uit in DVB-C2 H.264. Kabeltuners hebben ook geen HEVC ondersteuning. Aangezien die ontvangers zoals de 5500C voor kabel zijn gemaakt hebben ze ook geen 5 volt antennevoeding.

Digitenne zendt uit in DVB-T2 H.265/HEVC. Ontvangers beschikken o.a. over antennevoeding.

Verder zijn C2 en T2, hoewel allebei via frequenties, ook niet uitwisselbaar. Dat heeft weer te maken met meegestuurde signalen voor foutcorrectie.

Peter, buitengewoon goede info. bedankt !
Reputatie 2
Hoi @Stefmac. Ik zie dat de Noordzee en PeterG jou al goed hebben geholpen met informatie en adviezen. Als jullie mijn hulp nodig hebben, dan hoor ik dat graag! ☺️
heer Vikash,
dank voor aanbod. In elk geval heb ik niet te klagen over hulp op dit forum.
Ik ga zo’n XORO 7619 kopen en dan maar hopen dat het op de camping werkt.
Jammer blijft het dat men niet kan abonneren op digitenne per maand.
Beetje duur om 12 x 17 € te betalen voor paar weken op camping.
Tenminste neem ik aan dat het jaarabonnement de enige mogelijkheid is.
groet , Stef
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Stefmac,


Wat betreft een betaald abonnement op Digitenne : Dit kan alleen voor minimaal één jaar, tenzij je al interactieve TV kijkt via KPN. Dan kan je eventueel per maand een abonnement afsluiten.

Dit kun je dan aanvragen via MijnKPN.


Klopt @Stefmac Alleen een jaarabonnement , tenzij je al interactieve TV hebt.
Reputatie 2

Hallo Stefmac,


Wat betreft een betaald abonnement op Digitenne : Dit kan alleen voor minimaal één jaar, tenzij je al interactieve TV kijkt via KPN. Dan kan je eventueel per maand een abonnement afsluiten.

Dit kun je dan aanvragen via MijnKPN.
Klopt @Stefmac Alleen een jaarabonnement , tenzij je al interactieve TV hebt.
Hallo Stefmac,


Wat betreft een betaald abonnement op Digitenne : Dit kan alleen voor minimaal één jaar, tenzij je al interactieve TV kijkt via KPN. Dan kan je eventueel per maand een abonnement afsluiten.

Dit kun je dan aanvragen via MijnKPN.
Klopt @Stefmac Alleen een jaarabonnement , tenzij je al interactieve TV hebt.
Reputatie 2


Stefmac schrijft: Alleen snap ik nog één ding niet …. waarom kan ik met mijn kleine Ziggo digitale ontvanger NIET kijken naar digi zenders en wel met de XORO ? Heeft dat te maken met dat DVB2-T/T2 ?
De distributie via Ziggo (kabel!) gaat héél anders dan via Digitenne (ether!).

Ziggo zendt uit in DVB-C2 H.264. Kabeltuners hebben ook geen HEVC ondersteuning. Aangezien die ontvangers zoals de 5500C voor kabel zijn gemaakt hebben ze ook geen 5 volt antennevoeding.

Digitenne zendt uit in DVB-T2 H.265/HEVC. Ontvangers beschikken o.a. over antennevoeding.

Verder zijn C2 en T2, hoewel allebei via frequenties, ook niet uitwisselbaar. Dat heeft weer te maken met meegestuurde signalen voor foutcorrectie.
Peter, buitengewoon goede info. bedankt !

Beste Peter,
het is dus zeker dat de antennespanning via het menu van de 7619 kan worden ingeschakeld ?
Dan lijkt me de 7619 een goede keus, hoop wel dat er ook een handleiding bij het apparaat meekomt.
Ik ben er helemaal uit met jullie hulp. En kan tot bestellen overgaan.
groet , Stef
Reputatie 7
Badge +28
Stef,

Ik heb de 7619 in gebruik en ik kan jou bevestigen dat de antennespanning aan- en uitgezet kan worden.

Maak je geen zorgen om de installatie, voor vragen ben ik beschikbaar.

Reageer