Beantwoord

Digitenne zonder abonnement

  • 6 August 2019
  • 32 reacties
  • 6456 keer bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Stefmac


Is het gelukt met het bestellen van de XORO 7619?


In principe heb je niet persé een nieuwe antenne nodig. Jouw oude Digitenne-antenne zal nog gewoon werken.

Als je advies wilt over een ontvanger, neem dan deze:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=EXTDH6HW2V9VQ5G7VB4T

Deze heb ik zelf ook. Voor 29,50 staat die er nu.

Die digitale ontvangers van Ziggo zijn onbruikbaar voor Digitenne.

Mocht je toch een nieuwe antenne nodig hebben, omdat de ontvangst op de camping tegenvalt. Kijk dan is hier:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Reputatie 2
Dat geeft een geruststellend gevoel.
Vanavond zou ik de 7619 moeten ontvangen, heb dat in een mail bevestigd gekregen.
Ik laat je weten hoe het verloopt.
goed weekend !
Reputatie 2
hoezee .... beste Noordzee expert en Peter ...
ontvanger ontvangen en natuurlijk uitgeprobeerd.
Na enig getuur in de handleiding heb ik nu perfecte weergave van enkele tv-en radiozenders.
Prima beeld .. de OSD weergave is niet in Nederlands. Heb dus maar Engels gekozen.
Antennespanning zoals jullie beide aangaven was heel eenvoudig aan te zetten.
Jullie hulp en geduld is van grote waarde geweest voor mij.
Nog dit om te weten ... ik heb nu dus geen abonnement, stel dat ik later dat wel wil dan zou dat dus via KPN kunnen worden aangevraagd.
Dat dan voor 17 € per maand. Of .. zijn er andere mogelijkheden? Tenslotte kijk ik niet via KPN , of ... toch wel?
Hoe weet de ontvanger of ik een abonnement heb ? Krijg ik dan een code o.i.d. ?
Hierbij is dit item , wat mij betreft , opgelost en kan gesloten worden.
Nogmaals, heren ... bedankt !
Reputatie 7
Badge +28
Jippie, die werkt.

Voor de duidelijkheid: Met deze ontvanger ga je alleen NPO 1/2/3, Regionale zenders en eventueel Duitse zenders ontvangen.

Niet geschikt voor een abonnement op Digitenne.

Je kunt in het menu de gecodeerde zenders verwijderen:
  • Menu
  • Program
  • Program Edit (enter)
  • Input password 000000
  • Dan de zenders zoals RTL 4 verwijderen met de blauwe knop (delete)
  • Zodra alle gecodeerde zenders weg zijn, kan je de regionale zenders met de rode knop (swap) verplaatsen naar 004 en 005
Wil je dit proberen?
Welke ongecodeerde zenders heb jij in de lijst staan?
Reputatie 2
Jippie, die werkt.

Voor de duidelijkheid: Met deze ontvanger ga je alleen NPO 1/2/3, Regionale zenders en eventueel Duitse zenders ontvangen.

Niet geschikt voor een abonnement op Digitenne.

Je kunt in het menu de gecodeerde zenders verwijderen:
  • Menu
  • Program
  • Program Edit (enter)
  • Input password 000000
  • Dan de zenders zoals RTL 4 verwijderen met de blauwe knop (delete)
  • Zodra alle gecodeerde zenders weg zijn, kan je de regionale zenders met de rode knop (swap) verplaatsen naar 004 en 005
Wil je dit proberen?
Welke ongecodeerde zenders heb jij in de lijst staan?

Dus .... ik kan dus geen abonnement nemen ( ook niet direct nodig) , ook niet bij andere provider dan KPN ?
Ik zal je menu zoals je nu gaf uitvoeren.
Heb nu de ontvanger niet aan .... scrambled zenders : alle commerciële zoals sbs, rtl , ngc , discovery ,bbc , eurosport enz .
Misschien wel duitse zenders ... niet hier in noord-holland , wel op camping in Achterhoek ?
Heb jij zelf ook alleen de vrije zenders ?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, ik heb zelf ook alleen de vrije zenders, dat is voor mij meer dan voldoende.
Op de camping in de Achterhoek ga je waarschijnlijk ook de Duitse zenders kunnen ontvangen.
De Duitse zenders kun je dan via swap (rode knop) verplaatsen naar 006, 007 etc....

Je kunt met deze ontvanger nergens een abonnement afsluiten.

Ik denk dat we jouw vraag hiermee wel kunnen afsluiten.
Veel plezier met jouw XORO-ontvanger! 👍🏽
Reputatie 2
Ja, ik heb zelf ook alleen de vrije zenders, dat is voor mij meer dan voldoende.
Op de camping in de Achterhoek ga je waarschijnlijk ook de Duitse zenders kunnen ontvangen.
De Duitse zenders kun je dan via swap (rode knop) verplaatsen naar 006, 007 etc....

Je kunt met deze ontvanger nergens een abonnement afsluiten.

Ik denk dat we jouw vraag hiermee wel kunnen afsluiten.
Veel plezier met jouw XORO-ontvanger! 👍🏽

Jawohl, alles duidelijk. In de (duitse) handleiding had ik al gelezen dat men met deze ontvanger alleen ongecodeerde zenders kan ontvangen. Voor gecodeerd kijken zijn er andere XORO ontvangers te koop. Dus je hebt helemaal gelijk ... abonnement nergens mogelijk met DEZE ontvanger. Maar dat heb ik ook niet nodig.
Dus ... over en sluiten maar. Het was een genoegen met je te corresponderen.
gr. Stefmac

Reageer