Beantwoord

Digitenne zxv7200 beeld valt regelmatig uit

  • 21 March 2019
  • 8 reacties
  • 396 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Wie kan me helpen om dit op te lossen? Het beeld van mijn Digitenne zxv7200 valt regelmatig uit, waardoor het TV-kijken erg irriterend werkt. Toen ik pas de zxv7200 had, werkte alles prima. Ik heb het apparaat al een keer aan en uit gezet en gecheckt of er nieuwe software beschikbaar was.
Bedankt voor het meedenken!
Paul
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 March 2019, 20:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Hallow Een paar tips :

  1. Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen. (via het menu)
  2. Zet je antenne zo hoog mogelijk. Kijk in het menu naar de ontvangstkwaliteit terwijl je de richting van de antenne wat bijdraait.
  3. Doe een nieuwe opdracht zender zoeken via de optie uitgebreid zenderzoeken.
Als dit geen verbetering oplevert, is een nieuwe antenne de oplossing. De antenne Funke V-5 kan je ook buiten plaatsen voor het beste resultaat.
Reputatie 3
Badge
Dank je wel voor je antwoord @Noordzee. Ik ga er mee aan de slag en laat je weten hoe dit uitgepakt heeft.
Paul
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Hallow. Heeft één van de bovenstaande tips van Noordzee het probleem kunnen verhelpen? Als ik nog iets voor jou kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!
Reputatie 3
Badge
Neem me niet kwalijk, ik ben er nog niet aan toegekomen om de voorgestelde acties uit te voeren. Mijn plan is om dit morgen, zaterdag te doen.
Bedankt voor uw aandacht en monitoring.
Met vriendelijke groet,
Paul
Reputatie 3
Badge
Beste @Noordzee en @Vikash,
Ik heb zojuist de aanwijzingen van @Noordzee gevolgd: fabrieksinstellingen opgestart. Mijn signaalkwaliteit is 100%, dat lijkt me in orde en via uitgebreid zoeken 36 TV-zenders gevonden.

Het beeld valt niet meer weg! Dus @Noordzee hartstikke bedankt voor uw oplossing, dat heeft goed gewerkt.

Goed weekend,

Paul
Reputatie 7
Badge +28
👍🏽Fijn Paul !

Veel plezier met het nieuwe Digitenne!
Reputatie 3
Badge
Mijn vrouw is ziek en daarom hebben we gisterenavond op de slaapkamer Digitenne gekeken. Ik dacht dat mijn probleem opgelost was, maar het beeld van Digitenne valt nog steeds weg. Af en toe zelfs wat langer een zwart beeld te zien met "geen signaal". Ik heb gepield met de antenne, maar dat helpt niet. Dit kijkt heel vervelend.

Wat frummelen aan de HDMI stekker en de antennedraadingang op de achterkant van het zxv7200 kastje geeft soms wel resultaat: dan komt het beeld weer terug en blijft dan enige tijd stabiel.

Het lijkt wel of er ergens een los kontakt zit. Heeft iemand misschien suggesties waar dit in kan zitten? Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk is de plug van de antenne niet goed meer. Ik zou een nieuwe antenne vragen aan KPN als ik jou was. Mogelijk geeft dat de oplossing. Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne?

Reageer