Beantwoord

Digitenne zxv7200 beeld valt regelmatig uit -- al eerder gemeld, maar probleem bestaat nog steeds

  • 10 April 2019
  • 11 reacties
  • 415 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Mijn vrouw is ziek en daarom hebben we gisterenavond op de slaapkamer Digitenne gekeken. Ik dacht dat mijn probleem opgelost was (ik heb dit probleem al eerder gemeld, ongeveer half maart 2019), maar het beeld van Digitenne valt nog steeds weg. Af en toe zelfs wat langer een zwart beeld te zien met "geen signaal". Ik heb gepield met de antenne, maar dat helpt niet. Dit kijkt heel vervelend.

Wat frummelen aan de HDMI stekker en de antennedraadingang op de achterkant van het zxv7200 kastje geeft soms wel resultaat: dan komt het beeld weer terug en blijft dan enige tijd stabiel.

Het lijkt wel of er ergens een los kontakt zit. Heeft iemand misschien suggesties waar dit in kan zitten? Bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Noordzee 10 April 2019, 19:32

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Hallow,

Mogelijk is de plug van de antenne niet goed meer. Ik zou een nieuwe antenne vragen aan KPN als ik jou was. Mogelijk geeft dat de oplossing. Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne?
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen Noordzee,

Fijn dat u weer met een goede suggestie reageert. Ik gebruik een binnenantenne en ik ga inderdaad KPN vragen om een vervanging.

Bedankt voor uw tip!

Met vriendelijke groet,

Paul
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hallow, Is het je nog gelukt om de antenne om te ruilen? Anders help ik je daarmee. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Reputatie 3
Badge
Beste Marina,

Heel erg hartelijk bedankt voor uw aanbod @Marina_! Nee, de telefonische wachttijd was gisteren erg lang, en de chatfunctie werkte niet, daarom ben ik erg blij met uw reactie om mijn antenne om te ruilen. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn forum profiel.

Kunt u daarmee uit de voeten?

Alvast vriendelijk bedankt voor uw hulp.

Tot ziens,

Paul van den Brink
Reputatie 7
Badge +19
Met deze gegevens kan ik uit de voeten @Hallow. Je nieuwe antenne is onderweg. Met een beetje geluk wordt de antenne morgen nog bezorgd. Als je nog vragen hebt over de antenne, laat je het dan weten?
Reputatie 3
Badge
Beste Marina,

Dit is wel een supersnelle reactie van u @Marina_ ! Heel hartelijk bedankt! Ik wens u een fijn weekend.

Met vriendelijke groet,

Paul
Reputatie 7
Badge +28
En mocht de nieuwe antenne nu toch niet niet de gewenste oplossing zijn. Dan ligt het aan de HDMI-kabel en mogelijk heb je dan een nieuwe HDMi-kabel nodig.
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor je hulp @Marina_ en @Noordzee. Dat wordt erg op prijs gesteld!

Paul
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag beste @Marina_ en @Noordzee,

De vervangende antenne heb ik gisterenmiddag in huis gekregen (wat ontzettend snel!) en geïnstalleerd. Vervolgens de stappen gedaan die @Noordzee verleden keer aanraadde en alles werkt weer uitstekend! Goed, stabiel beeld dat niet meer wegvalt. Ook vandaag nog getest en het werkt nog steeds perfect.

Heel hartelijk bedankt @Marina_ en @Noordzee dat je mijn probleem heb weten op te lossen!

Beste @Marina_ : in de ontvangen doos was ook de montageset voor buiten ingesloten. Die ga ik niet gebruiken: hoe kan ik deze het beste retourneren?

Met vriendelijke groet,

Paul
Reputatie 7
Badge +22
Goedemiddag beste @Marina_ en @Noordzee,

De vervangende antenne heb ik gisterenmiddag in huis gekregen (wat ontzettend snel!) en geïnstalleerd. Vervolgens de stappen gedaan die @Noordzee verleden keer aanraadde en alles werkt weer uitstekend! Goed, stabiel beeld dat niet meer wegvalt. Ook vandaag nog getest en het werkt nog steeds perfect.

Heel hartelijk bedankt @Marina_ en @Noordzee dat je mijn probleem heb weten op te lossen!

Beste @Marina_ : in de ontvangen doos was ook de montageset voor buiten ingesloten. Die ga ik niet gebruiken: hoe kan ik deze het beste retourneren?

Met vriendelijke groet,

Paul

Die montageset mag je gewoon houden, als je ooit het wel wilt doen dan heb je het in huis. 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn dat het nu allemaal goed werkt. Ik denk ook dat het verstandig is om de montageset voor buiten te bewaren. Mocht je in de toekomst toch nog problemen ervaren me de ontvangst, dan kun je de montageset alsnog gebruiken. Wanneer je toch nog vragen hebt, zien we je graag weer terug op het forum @Hallow

Reageer