Beantwoord

Digitenne ZXV7200 geeft geen signaal, niet in Flevoland en niet in Noord Holland

  • 26 June 2022
  • 14 reacties
  • 179 keer bekeken

Badge

Hallo allemaal, Dit kastje geeft 0% signaal. Niet met een andere antenne en niet in een andere regio. Het kastje is van 2019-02. De kabels gecontroleerd en kastje gereset. Maar hij blijft geven dat hij geen signaal heeft en ook bij zoeken geeft deze geen enkele resultaat. Op de camping staat de zendmast binnen 500 meter dus zou hij deze toch moeten kunnen ontvangen. antenne buiten, binnen, hoog, laag niets lijkt te werken.

Heeft iemand nog een tip? alvast bedankt.

Groetjes Caren

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 July 2022, 06:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Caren Gigengack, welkom hier! Brand het lampje op de antenne? Wil je ook je forumprofiel invullen met adres- en abonnementsgegevens? Graag ook het CAS ID van dit Digitennekastje. Deze kun je invullen in het vakje voor ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijken we mee. 

Badge

Beste Erik, ik ben nu een paar dagen van huis.maar inderdaad brand het lampje van de originele antenne niet maar van de “oude “ antenne wel.

de rest doe ik van de week even opzoeken .

groetjes Caren

Reputatie 7
Badge +30

Werkt het met de oude antenne wel, @Caren Gigengack? Want dan is het vrij duidelijk dat de antenne stuk is en kan ik die voor je vervangen :) In dat geval heb ik voldoende aan naam- en adresgegevens in je forumprofiel.

Badge

Beste Erik,

was het maar zo. De bijbehorende antenne geeft helemaal niets. Ook geen lampje oid. De oude antenne geeft wel een lampje.

maar bij beide 0%signaal en geen zenders te laden. 

Inmiddels op 3 tv’s getest. Zowel in nieuw vennep(Haarlemmermeer) als zeewolde. (Flevoland).

Reputatie 6
Badge +7

Wat gebeurt er als je uitgebreid zoeken selecteert en uitgebreid zoeken uitvoert? Want volgens mij geeft dat scherm altijd 0% signaal kwaliteit als er geen zenders gevonden zijn.

Badge

Ook bij uitgebreid zoeken geen enkele zender.

dit zowel thuis als op de camping op totaal 3 tv’s getest.

Reputatie 6
Badge +7

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Badge

Beste ,

Het CAS ID is ingevuld.

Groetjes Caren

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen van je profiel, @Caren Gigengack! Daarmee heb ik het probleem ook gevonden. Het ligt niet aan de antenne :)

Twee dingen:

  1. jouw Digitenne ontvanger is niet geactiveerd
  2. ik kan op jouw adres géén actief abonnement vinden

Normaal is punt 1 niet een heel groot probleem, we kunnen de ontvanger hier dan weer heractiveren. Maar, dan komt punt 2 om de hoek kijken. Er  is wel een actief abonnement nodig om de ontvanger aan te hangen. Ben je wellicht in het verleden een keer verhuisd? En dat het Digitenne abonnement dan nog op een oud adres staat? Want op het adres uit je profiel is geen abonnement. Alternatief, je zou van ons facturen per e-mail moeten krijgen. Op die factuur staat ook een klantnummer. Als je die in je forumprofiel zet kan ik op basis daarvan verder zoeken.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Caren Gigengack ,

Als de zendmast echt op 500 meter (!!) afstand staat, dan zou je altijs ontvangst moeten hebben. 

 

Probeer nu eerst eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat gebruik je voor antenne?

Staat de antenne binnen of buiten? 

Welke lokatie ben je nu? 

Badge

Bedankt voor de reactie. op dit moment heb ik geen abonnement(voor mn dochter die wel kpn klant is) en op de camping graag gewoon nl 1, 2 of 3 wenst kijken wilde we dit als verrassing regelen. maar goed tot nu toe alleen maar hoofdpijn en spijt van de aanschaf van dit kastje. heel teleurstellend en als dit kastje niet blijft werken deze dan maar vliegles gaan geven.😪.de antenne binnen of buiten maakt geen verschil.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Caren Gigengack ,

Jij hebt dus zonder abonnement ergens een tweedehands ZXV7200-ontvanger aangeschaft. Grote kans dan dat die ontvanger defect is. Daar kan KPN verder niets aan doen. 

Als je alleen de NPO-zenders wilt ontvangen, heb je geen abonnement op Digitenne nodig. Je kunt dan beter voor enkele tientjes een FTA-ontvanger kopen. 

Lees meer over FTA-ontvangers in dit topic: 

 

Badge

Tja, ik ben ook bang dat ik opgelicht ben. Hij lijkt het te doen maar geeft geen signaal. Ik dacht laat ik mijn dochter verrassen… helaas. Ik ga me dan maar verdiepen in de FTA ontvangers. Moet je er ook een antenne bijkopen? Etc.. bedankt voor je tip.

Groetjes Caren

Reputatie 7
Badge +28

Ja. je hebt ook altijd een antenne nodig voor de ontvangst van de FTA-zenders. Zo'n antenne kun je kopen via bv amazon.de of ook via de website van KPN : 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2357641/digitenne-antenne-v6/?pos=0

Â