Beantwoord

Digitenne ZXV7200 werkt niet

  • 24 September 2021
  • 9 reacties
  • 1251 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Onlangs hebben wij voor onze stacaravan de Digitenne ZXV7200 gekocht en ben bezig om deze te installeren. Alle kabels erin gedaan, maar nu zie ik constant staan in het midden vh beeld: Signaalkabel controleren.

Wat is er aan de hand, en wat moet ik doen, heeft het met de antenne te maken, of, wat zie ik over het hoofd?

Reacties zijn van harte welkom.

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 September 2021, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Frank.1969 . Welkom op het forum.

Het lijkt me dat die tuner niet goed verbonden is met jouw monitor. Of er is niet het juiste kanaal/bron/source gekozen.

Je hebt die tuner met een HDMI kabel aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Frank.1969 ,

Uiteraard moet de voeding (van de adapter) wel aangezet zijn. 

Probeer dan : 
1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

 

Mijn idee is trouwens dat dit niets met de antenne te maken heeft. 

Het gaat erom dat er geen goede verbinding is tussen de TV en de ontvanger. De melding is dan ook "Signaalkabel controleren". 

Heb je de mogelijkheid om een andere HDMI-kabel te proberen? En weet je zeker dat die kabel goed stevig aangedrukt is.?

Reputatie 3
Badge +2

Zal het wellicht ook te maken hebben dat ik buiten de antenne de goede richting moet richten.

Heb alles doorlopen bij de antwoorden van de eerste 2 reacties. Alles staat aan, ook de ontvanger zie ik blauw branden rondom de kabel die naar de ontvanger gaat.

Inmiddels heb ik toch nu beeld weliswaar 6 tv zenders en 9 radiozenders. Moet nu toch naar buiten en de hoogte in.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo. Het lag dus aan de kabel. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb idd de hdmi kabel opnieuw goed erin gedaan  en ff wachten en toen deed ie het. Hebben nu publiek omroep zenders en regio (Overijssel/Drenthe) zitten net op de grens. Nu denk ik dus de antenne toch buiten op te hangen en hoger. Is kwestie van kleine stukjes draaien denk ik, of later toch dmv een hogere paal

Reputatie 7
Badge +28

OK, @Frank.1969 

Dat is mooi. Fijn dat je nu ontvangst hebt op de NPO-zenders! 

Heb je een abonnement afgesloten op Digitenne? 

https://digitenne.kpn.com

Dat is namelijk nodig om meer zenders te ontvangen dan de vier NPO-zenders en twee regionale zenders.   

Zo ja? 

Een moderator gaat dan een activatiesignaal versturen . Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Ik heb idd de hdmi kabel opnieuw goed erin gedaan  en ff wachten en toen deed ie het. Hebben nu publiek omroep zenders en regio (Overijssel/Drenthe) zitten net op de grens. Nu denk ik dus de antenne toch buiten op te hangen en hoger. Is kwestie van kleine stukjes draaien denk ik, of later toch dmv een hogere paal

Fijn dat er nu beeld is.  Mocht je, zoals @Noordzee als aangeeft een abonnement via digitenne/kpn hebben en je krijgt de commerciële zenders er niet op, laat het even weten. 

Reputatie 3
Badge +2

We hebben inmiddels de antenne, tijdelijk, bij het raam, binnen geplaatst, maar krijgen nog een toolset om deze buiten op te hangen. Verder hebben we de commerciële zenders. 

Bedankt allen verder voor jullie reacties.

Dat is goed om te lezen! Zo'n montage set voor buiten zorgt in de meeste gevallen voor het beste ontvangst!

Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.Â