Beantwoord

Digitennekastje omruilen maar ik wordt niet herkend via de omruiltool

  • 25 March 2019
  • 9 reacties
  • 196 keer bekeken

Ik probeer al diverse malen via de daarvoor bestemde omruiltool een omruil afspraak te maken voor me digitennekastje. Helaas herkent hij niet mijn rekeningnummer waardoor ik niet verder kom in de tool. Kan ik zo na de winkel stappen om het om te wisselen of moet ik echt eerst een afspraak maken via de link?

Zit in de regio Gelderland maar gebruik de digitenne op de camping.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 March 2019, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi SkipperTinus,

Een moderator wil graag jou helpen met het omwisselen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Hallo Noordzee,
Ik heb de gegevens aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen Tinus, welkom op het forum! Dank voor het invullen van je gegevens 🙂 Ik ga je hier mee helpen. Het systeem geeft aan dat je twee huurontvangers en een kooptuner hebt. Het wijzigen moeten we dan ook in twee stappen doen. Belangrijkste vraag dan eerst: wil je ook drie ontvangers behouden? Je eerste ontvanger is gratis, de tweede betaal je al huur voor. Maar voor wat nu de kooptuner is ga je dan ook €5 huur betalen.

Als je ze alle drie inderdaad wilt behouden ga ik eerst in het systeem die kooptuner wisselen voor een huurontvanger. Die krijg je dan thuisgestuurd. Nadat je die hebt ontvangen kan ik dan vervolgens de twee bestaande, oude, huurtuners wisselen voor nieuwe ontvangers.

Laat je even weten of dit akkoord is? En als je nog verdere vragen hebt hoor ik ze graag 🙂
Hallo Eric,
Dank dat je me wilt helpen.
Dat is vreemd dat ik 3 tuners heb. Ik heb er hier maar 1 staan.
Een aantal jaar geleden (2012) heb ik wel problemen gehad met de ontvanger waardoor ik via de winkel in Deventer een nieuwe ontvanger heb meegekregen. Deze zou ook conform dezelfde voorwaarden voortgezet worden. Kan het zijn dat dit tot de extra ontvanger in de administratie lijd?

Ik wil graag 1 huurontvanger. Digitenne gebruik ik vooral op de camping van april tot oktober. In de winter heb ik hem thuis staan en gebruik ik hem met name voor de voetbalzenders.
Thuis zit de tv aansluiting (canaldigital) bij mijn huur in ik waardoor daar geen aansluiting nodig heb.
Hopelijk heb je voldoende informatie maar mocht je aanvullend nog wat willen weten dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +30
Dan zal het in 2012 inderdaad mis zijn gegaan, Tinus. Maar dat scheelt nu wel met wijzigen, dan kan ik dat in één keer afhandelen. Wat er gebeurt is het volgende: ik verwijder de overtollige tuners uit de administratie. Daarvan krijg je per e-mail een bevestiging. Je krijgt waarschijnlijk dan wel automatisch met een week of twee een retourdoos thuisgestuurd. Die kun je dan negeren.

Dan blijft in de administratie alleen een bestaande enkele huurtuner over. Die ga ik omwisselen voor een nieuw model. Daarvan krijg je per sms een bevestiging met alle info. De nieuwe huurontvanger wordt donderdag geleverd op het servicepunt in de Primera in Twello. Je moet daar dan de oude tuner inleveren voor je de nieuwe meekrijgt.

Wat betreft de antenne, die zit niet in het wisselpakket, dus behoud je huidige antenne. Maar, welk type is het? Want als het een ouder type is, dan ga ik deze ook nog even voor je vervangen.
Hallo Eric,
Top! Bedankt voor het regelen.
Ik heb thuis een funke antenne.
Op de camping heb ik een grijze buitenantenne. Merk moet ik je helaas schuldig blijven want die ligt op de camping. Gaan die ook veranderen of is het alleen de binnenantennes?
Reputatie 7
Badge +30
Antenne verandert op zich niet, maar we zien soms dat oudere antenne's toch iets minder goed werken met de nieuwe kastjes en het nieuwe signaal. Vandaar dat ik die ook graag wil ruilen als het niet de meeste recente Funke v5 zijn. Als dat is wat je hebt, dan zit je goed. Als je anderen hebt, dan kan ik gratis één nieuwe opsturen (met of zonder montageset) (omdat je ook één ontvanger hebt), een eventuele tweede kun je dan in onze webshop aanschaffen. Als je twijfelt over wat je hebt, via de webshoplink hiervoor kun je afbeeldingen bekijken.
Ik heb een v4 antenne. Om straks problemen te voorkomen zou je dan ook een nieuwe antenne willen opsturen?
Reputatie 7
Badge +30
Ja, ga ik doen. Je krijgt hem met de reguliere pakketpost thuisgestuurd. Volgens mij heb ik het nou zo gedaan dat je er (voor de zekerheid) een montageset bij krijgt 🙂