Beantwoord

Digitennen vervangen van insteekkaart naar kastje

  • 7 January 2019
  • 12 reacties
  • 437 keer bekeken

Wij hebben in de tv een insteekkaart wat al een aantal jaar naar tevredenheid werkt. Nu moesten we deze vervangen, vanaf dat moment gaat het niet goed, hij geeft aan dat er geen signaal is. Het kastje al 2 maal vervangen. Staat op HDMI, antenne geeft blauw licht en op het kastje staat 88 88. Ik kreeg van de helpdesk te horen dat er vandaag al diverse gebeld hadden en dat er niets aan is te doen. Dus moest maar een nieuwe TV kopen?
Lijkmij toch niet, deze tv is een paar jaar oud en omdat KPN een verandering doorvoert de klanten een nieuwe v moet kopen.
icon

Beste antwoord door PeterG 13 January 2019, 15:37

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Digitennen vervangen,

Foutcode 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel.

Kom je er niet uit met deze instructie?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement. Het staat ook op de onderkant van je ontvanger en op de doos.
2 verschillende HDMI kabels en 2 schart-kabels geprobeerd. Profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Waarschijnlijk is je dit al eens gevraagd, maar ik wil toch zeker weten dat hier al naar gekeken is.
  • Is de tv-ontvanger aangesloten met de meegeleverde gekleurde tulp-stekers?
  • Melding 8888 betekent dat de tuner wacht op een keuze uit de provincie lijst wat nu getoond wordt. Als je dit dit ziet, hoeft je enkel de regio te kiezen waar jij je bevindt.
  • Als je geen beeld hebt, dan zou je de tv-ontvanger uit en weer aan willen zetten? De schakelaar zit achterop de tv-ontvanger.
  • Staat je tv op het juiste invoerkanaal en heb je dit ook aangepast tijdens het testen van een andere HDMI kabel en scart kabels?
Als dit niet werkt, zou je dan kunnen toelichten welk merk tv(en versienummer) je gebruikt?
Al deze acties heb ik al geprobeerd. Ben met mijn tv en kastje ook bij andere geweest die werkende digitennen hebben als ik het kastje aansluit op een andere tv werk het als ik de tv aansluit op een werkend kastje geeft hij aan dat er geen signaal is.

daarna thuis hem weer aangesloten met de insteekkaart werkt digitennen weer op mijn tv.

ik heb een Akai ALED2405TBK
Hoi, heb dit gelezen. Dit ligt niet aan je kastje. Je vergeet de TV handmatig met diens eigen afst.bed. op de juiste ingang te zetten.
HDMI als het kastje met hdmi verbonden is en de TV moet op SCART als je de nieuwe ontvanger in de scart van de TV hebt zitten.

Het is volkomen logisch dat ie bij anderen "geen signaal" geeft. Daar is de antenne niet aangesloten en zit ie alleen op de HDMI (neem ik aan). Thuis gebruik je dan weer de antenne op de antenne-aansluiting (coax) en staat de TV op diens eigen ontvanger (bij de meeste tv's is deze ingang onder de A/V knop aangeduid met "TV") en doet ie het natuurlijk.

➡️Zet je Televisie dus met diens eigen afst.bed. op de juiste aansluiting (ingang) en het zal werken.
Op de afst.bed.: source, A/V, input of het symbool (rechthoekje met pijltje erin)
Ik zal het nog eenmaal proberen uit te leggen. Ik heb alles geprobeerd. Tv op hdmi gezet hem met de hdmi aangesloten. Werk niet toen de tv op scard gezet met de scard kabel aan gesloten werk niet. Nieuw kabel gekregen, werkt niet met de antenne door het huis gelopen ( op advies van kpn) werkt niet. Mijn insteekkaart er in en het werkt gewoon weer.
Reputatie 7
Badge +28
Ik probeer alles nog is op een rijtje te zetten:

  1. Alles van de stroom af.
  2. HDMI-kabel goed stevig aansluiten tussen jouw TV en jouw nieuwe ontvanger.
  3. Zet de ontvanger aan met de antenne al aangesloten op jouw ontvanger. (Dus niet rechtstreeks in jouw TV)
  4. Wacht een uur, het liefst de ontvanger de hele nacht laten aanstaan. (Dit vanwege een software-update die de ontvanger mogelijk nodig heeft.)
  5. Dan de TV aandoen.
  6. Ga met de afstandsbediening van jouw TV naar de input HDMI 1 of evt. HDMI 2.
  7. Er zou dan iets zichtbaar moeten zijn op jouw beeldscherm.
  8. Ga daarna met jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
  9. Geef daarna een opdracht uitgebreid zenderzoeken.
Wat wel belangrijk is, is dat je voldoende signaal hebt. Maar aangezien je op jouw oude ontvanger beeld hebt, ga ik er vanuit dat dit wel goed zit.
Ik zal nogmaals alle stappen herhalen:
  1. Ontvanger aangesloten met HDMI kabel en antenne aangesloten aan ontvanger.
  2. alles goed aan gedrukt.
  3. tv instellingen op HDMI gezet.
  4. ontvanger aangezet, zowel voor de tv als na de tv aan te hebben gezet.
  5. geen ontvangst.
  6. scart aan gesloten met de kleuren pennetjes in de juiste kleur en verbonden met ontvanger.
  7. tv op scart gezet. En HDMI kabel zowel op tv als ontvanger los gekoppeld.
  8. zowel tv als ontvanger opnieuw opgestart.
  9. geen ontvangst.
  10. met een verlengkabel die ik op advies van een van de medewerkers de antenne verlengt en met de antenne door het hele huis gelopen. Zowel ingesteld op scart als HDMI.
  11. geen ontvangst.
  12. naar een familielid geweest met zowel de ontvanger, tv en antenne. Daar de ontvanger van familielid die bij hem gewoon werkt aan mijn tv aangesloten en mijn tv werkt niet
  13. mijn ontvanger aangesloten op zijn tv en werkt gewoon.
  14. Thuis nadat mijn ontvanger bij familielid was ingesteld op zijn tv weer aangesloten thuis.
  15. geen ontvangst
  16. 24 uur aan laten staan op advies van medewerker KPN.
  17. geen ontvangst
  18. mijn insteek kaart van KPN weer aangesloten en gewoon weer beeld.
  19. wel erg vreemd dat door een wissel van een systeem van KPN mijn tv niet meer werkt en uit diverse reacties ben ik zeker niet de enige met een insteekkaart waar het nietmeer werkt.
Na 2 x doorlezen is dit de sleutelzin: "Daar de ontvanger van familielid die bij hem gewoon werkt aan mijn tv aangesloten en mijn tv werkt niet" (zie 12)

De TV ontvanger doet het namelijk wel: "mijn ontvanger aangesloten op zijn tv en werkt gewoon." (punt 13)

Hier staat dus feitelijk:"mijn ontvanger werkt gewoon" en "mijn tv werkt niet".

De conclusie: het ligt aan je eigen apparatuur (de televisie werkt niet met scart en hdmi) en is dus niet de verantwoordelijkheid van KPN. Dat dit defect van je TV nu naar voren moet komen is wel een beetje jammer. Nooit iets op scart of hdmi aangesloten gehad?

Ik weet niet hoe oud je TV is maar na 7 jaar is vervangen goedkoper dan laten repareren.
Ik denk dat het probleem is dat de medewerkers van KPN niet lezen wat er geschreven is.
Ik heb nietgevraagt dat KPN een goed werkende insteekkaart moest vervangen voor een andere ontvanger.

volgens mij heb ik al diversekeer aangegeven dat de insteekkaart wel werkt dus is je opmerking wel erg vreemd.

ik hoop dat de verantwoordelijke van deze afdeling dit ook leest.
De insteekkaart wordt afgeschaft omdat veel TV's, en ook jouw Full HD televisie, niet geschikt zijn voor ontvangst van DVB-T2 HEVC. De norm waarin uitgezonden gaat worden.
Je televisietoestel werkt alleen met z'n ingebouwde tuner en dus niet met scart / hdmi. Dat je toch niet inziet dat je televisie stuk is snap ik niet. Dat ie het wel met de module doet wil nog niet zeggen dat je televisie niet op een onderdeel (externe ingangen) stuk is.

Huuuh,
Vervang je TV en het zal werken.

De enige verantwoordelijke voor een goed werkende televisie ben je echt zelf. KPN gaat die niet repareren of vervangen voor je.

Ik ga hier verder maar niet meer reageren. Het probleem (de TV) is namelijk duidelijk.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Digitennen vervangen, Je hebt zo te lezen alles al geprobeerd. Ik sluit mij aan bij de conclusie van PeterG. Bij punt 12 komt duidelijk naar voren dat de ontvanger wel werkt op een andere tv, maar wanneer je hem aansluit op jouw eigen tv de ontvanger niet werkt(punt 13) Ik snap dat je ervan opkijkt dat dit de conclusie is, omdat je insteekkaart(nog) wel gewoon werkt. Dit verschil zit hem in de aansluiting waar je jouw nieuwe ontvanger op hebt aangesloten. Begrijpelijk dat je niet zit te wachten op het aanschaffen van een nieuwe tv, maar ik ben bang dat er niets anders op zit.

Reageer