Beantwoord

Digitenneprijs gaat omhoog terwijl zenders verdwijnen

  • 12 April 2019
  • 4 reacties
  • 297 keer bekeken

Zojuist een mailtje gehad van KPN dat Digitenne even met 1,50 euro verhoogd wordt, en daarbij ook nog zenders minder krijgen. Waaronder FOXtv, Notabene een zender die goed bekeken wordt door ons. Ik vind dit ronduit belachelijk! Willen jullie graag klanten kwijt KPN?!
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 April 2019, 10:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo pet30,

Ik snap de emotie in jouw reactie. Maar ligt de schuld wel bij KPN? Persoonlijk vind ik van niet. Fox valt onder de Fox-Disney-groep en die zijn bezig met een eigen methode voor de distributie van hun zenders. Ondertussen vragen ze de hoofdprijs aan andere providers zoals KPN.

Als KPN steeds akkoord blijft gaan met de steeds hoger worden eisen van de verschillende zendergroepen, ga jij als eindklant steeds meer betalen voor je abonnement. De verhoging naar 17 euro is een direct gevolg van extra kosten die KPN moet betalen aan andere zendereigenaren.

De commotie die nu ontstaat is pas het begin. Providers als Ziggo, Canal Digitaal en anderen krijgen met precies hetzelfde te maken.

Om het zenderpakket een beetje betaalbaar te houden zal er een keuze gemaakt moeten worden.

Klanten met interactieve TV zijn al iets eerder op de hoogte van de door de Fox-Disney-groep veroorzaakte ellende. Interesse?: Kijk maar is hier:
https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490
Reputatie 7
Badge +28
Inmiddels is één vervangende zender bekend: Love Nature

@pet30 Welke zenders zou jij graag willen ontvangen via Digitenne als Fox niet meer mogelijk blijkt te zijn ?

Misschien SBS 9 ?, of anders een muziekzender? (192 TV, VH1 ), of nog wat anders?
SBS9 sowieso. Had er al lang op moeten staan.
Reputatie 7
Badge +28
Digitenne heeft niet meer bandbreedte (frequentieruimte) dan er nu gebruikt wordt. Daarom was er eerst geen ruimte voor andere zenders.

Het blijft even afwachten, maar het zou mij verbazen als SBS 9 niet één van de twee overgebleven plekken gaat inpikken. Voor de laatste plek hoop ik eigenlijk op 192 TV. Toen ik die zender nog kon ontvangen, stond die soms urenlang aan. Leuke muziek van vroeger, veel nummers die je ook al lang vergeten was.

Reageer