Beantwoord

Diverse opmerkingen over het klantenservice menu Digitenne.

  • 22 January 2020
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Een week na het omruilen van de ontvanger kreeg ik vandaag, na kiezen van een commerciële zender, de melding ‘abonnement niet geactiveerd, ga naar kpn.com/digitenneactiveren’.

 

Hier staat dat wanneer je foutcode E017-0 krijgt, en wel de NPO-zenders kan ontvangen, maar niet de commerciële zenders, dat je dan de antenne anders moet plaatsen. Er staat echter niet bij wat je moet doen als je al 100% signaalsterkte hebt, nl.

 

De klantenservice bellen om je CAS-ID te laten activeren, wat dus blijkbaar vergeten is bij het opsturen van de ontvanger. Je moet dan inspreken wat je vraag/probleem is, ik zeg dus: ik heb een probleem met activeren Digitenne, en dan krijg je weer dat verhaal te horen dat je naar de probleemoplosser op de website moet gaan. Ze zeggen ook dat je de verbinding moet verbreken. Als je dat niet doet wordt je echter gewoon doorverbonden met een medewerker. Dit noem ik nou gewoon ordinair klantje afpoeieren. De medewerker heeft me verder prima geholpen, en alles werkt nu weer, maar dat hele klantenservice menu, zowel op internet als via de telefoon, deugt dus niet.

Kan de moderator dit eens doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling, dat hier eens met een kritisch oog naar gekeken moet worden?

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 25 January 2020, 13:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Geen mooi verhaal. Voor vragen en problemen met betrekking to Digitenne kun je beter hier op het forum terecht. De moderators (KPN-medewerkers) hier op het forum doen goed werk. 

Reputatie 1
Badge

Het zou niet uit moeten maken welke ingang je kiest, telefoon, internet of dit forum. Je moet toegeven dat zoals ik het menu nu ervaar dit alleen maar gericht is op het zo snel mogelijk afpoeieren van de klanten. Een bedrijf als KPN onwaardig. Ik heb zelf 30 jaar bij PTT/KPN gewerkt, maar zo werd er vroeger niet met klanten omgegaan. Ik heb altijd in de zakelijke fakturering gezeten en moest vóór de uitvinding van 004 zelf klantvragen over zakelijke nota's beantwoorden, dus ik weet er nog wel iets van.

Reputatie 7
Badge +28

Natuurlijk zou het niet moeten uitmaken. Maar het kennisniveau van Digitenne van de gemiddelde telefonische helpdesk-medewerker is niet zo hoog. Dat heb ik na talloze meldingen daarover inmiddels wel door. Hier op het forum is dat beter geregeld. Het voordeel op het forum is dat een medewerker (moderator) ook op het gemak iets kan nakijken als de vraag wat ingewikkeld is. Daarnaast zijn er hier een aantal hobbyisten (zoals ikzelf) actief. 

Als jij 30 jaar lang bij KPN hebt gewerkt, weet jij vast ook wel dat niet iedere medewerker overal van op de hoogte is. 

 

Reputatie 1
Badge

Ik had (in dit geval) dan ook geen klacht over de medewerker, het was ook maar een eenvoudig probleem, maar meer over hoe ik bij die medewerker terecht kwam. In dat menu van 0800-0402 zeggen ze letterlijk: verbreek nu de verbinding en ga naar de probleemoplosser op onze website. Zo van: ophoepelen met je gezeur over Digitenne, we hebben wel wat beters te doen. Absoluut schandalig vind ik dat.

 

Voor internet ben ik al meer dan 15 jaar klant bij XS4All, en ik hield Digitenne alleen aan omdat het lekker goedkoop was, altijd goed werkte, en ik geen 60 zenders nodig had. Nu het even duur is als ITV was ik al van plan over te stappen, maar dat heb ik niet gedaan vanwege het feit dat je een nieuw jaarcontract voor je hele aansluiting aangaat als je ITV neemt, en dat wil ik nu niet omdat ik weg wil kunnen gaan bij XS4All wanneer ik wil, als de integratie in KPN me niet bevalt. Ik zou het liefste helemaal niets met KPN te maken willen hebben (afgezien van dat ze mijn pensioen betalen), maar naar wie moet je anders? Ziggo? T-Mobile?

Dit is wel fijn om te lezen, niet de aanleiding maar de bevinding. Welkom bij het nieuwe KPN. Hier laat ik het verder bij. Wel dit Digitenne is duurder dan itv. €17,00 tegen €10,00

Reputatie 1
Badge

Ik heb gezien dat de meeste providers ca. 15 euro per maand rekenen voor ITV met 1 ontvanger. Is die 10 euro soms incl. pakketkorting? Ik heb geen mobiel bij een grote provider, ik heb zo'n 250 MB/100 minuten abonnementje bij Simpel, dat is meer dan genoeg (en het netwerk van T-Mobile is beter dan van KPN. Bij KPN haalde ik (bij mij in de wijk) nooit de beloofde internetsnelheid, bij T-Mobile wel). 

Reputatie 7
Badge +28

Ja, je kunt niet alleen TV afnemen en geen internet. Eigelijk is internet (vanaf 42,50) te duur en TV te goedkoop. Ik als Internet+ bellen-abonnee betaal daardoor eigenlijk mee aan de TV van anderen. 

Hier kun je globaal zien hoe de pakketten zijn opgebouwd: 

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-introduceert-kpn-hussel-internet-mobiel-tv-entertainment-en-meer-altijd-op-jouw-manier-480667

Reputatie 7
Badge +28

Ik zou het liefste helemaal niets met KPN te maken willen hebben (afgezien van dat ze mijn pensioen betalen), maar naar wie moet je anders? Ziggo? T-Mobile?

Internet kun je ook wel elders afsluiten. 

TV kijk ik alleen naar de gratis zenders, ik heb nergens een abonnement. Als je geen belang hebt bij RTL, SBS en consorten, dan kun je gratis TV kijken. 

@JeanneVanVliet TV bij KPN kost je €10,00 extra voor 60 kanalen dat kan je verder uitbreiden, het grotere aanbod en 7 dagen terugkijken maakt als we alleen naar het stukje TV kijken KPN voordeliger dan Digitenne. Dit komt inderdaad boven de €42,50 voor een internet verbinding waarbij ik de mening van Noordzee betreffende de prijs deel.

Enkel Kabeltv via ziggo kan heb je geen bedraad internet nodig dan lekker bij mobiel houden bedraad internet bij Tmobile heb je via een omweg toch met de NV KPN te maken vanwege het netwerk.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @JeanneVanVliet Welkom hier op het Forum! Goed dat je je verhaal hier doet en ik zie dat het al tot een goed gesprek heeft geleid. Ik vind het in de eerste plaats jammer dat je het gevoel hebt dat je bent ‘afgepoeierd’ aan de telefoon en dan niet eens zozeer door een collega maar door het menu zelf. Daarbij ben ik uiteraard met iedereen eens dat dat je bij al onze kanalen goede hulp mag verwachten. Ik kan me echter best voorstellen dat de ene collega meer van een bepaald onderwerp zal weten dan de andere en dat dit invloed heeft op het antwoord dat je krijgt. 

Hier op het Forum spelen enkele andere zaken mee. De belangrijkste is dat je hier in gesprek kunt gaan met mensen die net als jij klant zijn en uit ‘hobbyisme’ zich hebben gestort op onze producten. Noordzee bijvoorbeeld is bijzonder goed thuis in Digitenne. Op deze manier krijg je vaak heel duidelijke en gedetailleerde informatie over een probleem, dat is de meerwaarde van dit Forum. 

De problemen met de foutcode die je noemde kan ik voor je verhelpen, maar ik lees dat dit gelukkig al via de telefoon is gelukt. Ik kan niet anders dan zeggen dat nooit de bedoeling kan zijn om je welke manier dan ook het gevoel te geven dat je niet welkom bent met je verhaal en ik vind het oprecht erg jammer dat je het zo hebt ervaren. 

Reageer