Beantwoord

Dvb t 2 wisselend ontvangst

  • 10 June 2019
  • 22 reacties
  • 814 keer bekeken

Hoe gaat DVB T 2 uitrol nu echt?
Voor in caravan ( slechts paar weken gebruik Nederland) nieuw TV tje aangeschaft met DVB T tuner.
Antennesusteem met inserter erbij. (Konig)
In omgeving Breda ( thuis ) Free to air NPO 1,2 3 en regiozender....perfect snel ingesteld. Op camping omgeving Vaassen ....niets. Daarna thuis en check perfect. Nu camping in
Peel weer niets.....
Op site over uitrol van KPN geen duidelijkheid waar signaal al te ontvangen moet zijn.
Enig idee hoe het gaat worden.
icon

Beste antwoord door wjb 10 June 2019, 18:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Heb je een televisie met een DVB-T tuner of een DVB-T2 tuner.
Reputatie 7
Badge +28
@wjb : Dat moet haast wel DVB-T2 zijn, want Breda is al maanden geleden overgezet op DVB-T2.

@Phlipper

In elke regio zal je weer opnieuw moeten zenders zoeken. Want iedere regio in Nederland heeft andere frequenties in gebruik.

Wel is het zo dat zeker in de buitengebieden een buitenantenne nodig is. Ik kan niet beoordelen of jouw Konig een buitenantenne is. Zet de antenne zo hoog mogelijk en probeer wat te draaien aan de antenne, zodat je de juiste richting kan bepalen.
Reputatie 7
@wjb : Dat moet haast wel DVB-T2 zijn, want Breda is al maanden geleden overgezet op DVB-T2.
Dat zou je wel zeggen.
Toch is mijn vermoeden dat het een DVB-T tuner betreft en dat in Breda nog een signaal uit of t.b.v. Zuid-Holland ontvangen wordt.
Reputatie 7
Badge +28
@wjb Dat zou in theorie kunnen als hij b.v. in een hoge flat woont in Breda, dus dat is inderdaad zeker niet uit te sluiten.

@Phlipper

Wat betreft een uitrolschema: Hier vind je alle informatie:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Reputatie 7
@wjb Dat zou in theorie kunnen als hij b.v. in een hoge flat woont in Breda, dus dat is inderdaad zeker niet uit te sluiten.
Ik neem niet aan dat hij dan zijn caravan mee de lift in neemt om naar de 12e verdieping te gaan. 😉
Nog wat meer uitleg.: In Raamsdonksveer met caravan op straatniveau....perfect functionerend systeem, vang publieke zenders en niets meer nodig.
Boven op Caravan een Maximum Dvd T2 antenne met ertussen een powerinserter van Konig)
in Vaassen Veluwe zonder iets losgehaald te hebben niets ....in Heeze bij Geldrop ook weer niets. Als leek dus allerlei vraagtekens.
Reputatie 7
Wat is het merk en type van de televisie in jouw caravan?
Ik krijg toch echt sterk het vermoeden dat daar een DVB-T tuner in zit i.p.v. een DVB-T2 tuner en dat je in Raamsdonkveer gewoon nog een DVB-T signaal ontvangt van een mast die dat nog uitzendt t.b.v. Zuid-Holland. Waarschijnlijk de zendmast in Sliedrecht.
Reputatie 7
Badge +28
@Phlipper : Om aan deze onduidelijkheid een einde te maken:

Welke regionale zender(s) ontvang je in Raamsdonkveer? Ontvang je Omroep Brabant en L1Limburg of ontvang je Omroep Rijnmond?

In Heeze zou je een prima signaal moeten ontvangen.

Als je inderdaad een oud model TV gebruikt (met DVB-T2 h.264 als specificaties), dan zul je nog een aparte FTA-ontvanger moeten aanschaffen. Gelukkig zijn deze niet zo duur. Dit type is bij mij in gebruik:
https://www.amazon.de/gp/switch-language/redirect.html?location=https%3A%2F%2Fwww.amazon.de%2FXoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver%2Fdp%2FB018JZR6E0&source=standards&ie=UTF8&language=nl_NL&tag=googdemozdesk-21&hvadid=181146398374&hvpos=1t1&hvexid=&hvnetw=g&hvrand=16592898424488967929&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=b&hvdev=c&ref=pd_sl_2c4mp63r7h_b

Ik kan je deze aanraden, heeft zowel HDMI als een Scart-aansluiting.
Ontvang Rijnmond.....
Heb zojuist bij Cardwriter een Edision Proton besteld en hoop dat ik daar mee kan kijken...
Tv is een Finlux fl2012 die nog geen 2 mndoud is maar nu niet snel meer te vinden.... ! Op specs stond bij een leverancier DVb t2 bij ander alleen DVb t......
Bedankt meedenken
Reputatie 7
Badge +28
Ok , dan heeft @wjb het bij het rechte eind. 👍

Kun je nog even het type TV opgeven voor de zekerheid?

Maar ga er maar vanuit dat je een nieuwe FTA-ontvanger moet aanschaffen.

Dat kan via de website Amazon.de Zie de link hierboven.

Op 9 juli 2019 is het hele land over en zal je in Breda met een oude TV ook geen NPO en TV Rijnmond kunnen ontvangen.
Reputatie 7
Ik ben bang dat de televisie die je gekocht hebt helaas toch echt een DVB-T tuner heeft i.p.v. een DVB-T2 tuner. Dat betekent dat op 9 juli ook in raamsdonksveer het beeld op zwart zal gaan tenzij je een DVB-T2 ontvanger aanschaft.
Reputatie 7
Badge +28
We hebben alle drie tegelijk gereageerd.

Ik lees nu dat je bij Cardwriter een goede ontvanger hebt gekocht. Daarmee wordt jouw probleem opgelost.

Je kan daarmee overal in het land naar de NPO kijken!
Bedankt info ... blijkt een Finlux Fl 2022 dit terzijde...
Hoi @Phlipper .Zo te zien ben je er met behulp @wjb en @Noordzee uitgekomen. . Mocht je mijn hulp nodig hebben, laat het weten! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@Phlipper

Is de Edison Proton al ontvangen?
Hoe is de ontvangst met die ontvanger?
Reputatie 7
Badge +28
@Phlipper

Hoe werkt jouw nieuwe ontvanger? Heb je al getest of je daarmee ook ontvangst hebt op andere regionale zenders zoals Omroep Brabant?
Reputatie 7
Badge +28
@Phlipper

Ben je tevreden met jouw nieuwe ontvanger?
We hebben niks meer gehoord en ik ga er van uit dat je momenteel voldoende weet. Als er toch nog vragen zijn, stel ze gerust!
Had achteraf alles kunnen oplossen begrijp ik nu.... door als Ziggo klant met Ziggo Go op iPad een Google Chromecast te kopen ... tsjaa.
Overigens de ontvangst met de bij Cardwriter bestelde Edision Proton voldoet in caravan zeer goed
Reputatie 7
Badge +28
Aha, fijn dat die Edison goed werkt!