Beantwoord

Dvb-t2

  • 2 February 2019
  • 11 reacties
  • 420 keer bekeken

Ik zag dat mijn tv geschikt is voor dvb-t2. Kan ik dan gebruik blijven maken van Digitenne. Is de huidige insteekkaart geschikt hiervoor?Had de nieuwe decoder besteld kan ik dat terugdraaien.
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 February 2019, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ik zag dat mijn tv geschikt is voor dvb-t2. Kan ik dan gebruik blijven maken van Digitenne. Is de huidige insteekkaart geschikt hiervoor?Had de nieuwe decoder besteld kan ik dat terugdraaien.
Hallo @Dvb-t2 ,
Met de T2-versie van Digitenne zijn alle oude decoders en insteekkaarten waardeloos geworden.
Als je van Digitenne T2 gebruik wil maken kan dat alleen met een decoder.
KPN is (voorlopig nog) niet van plan hier insteekkaarten voor aan te bieden, als ze dat überhaupt al gaan doen.
Duidelijk antwoord. Ook al is je tv wel geschikt de insteekkaarten die geleverd zijn ondersteunen het dus niet.
Reputatie 7
Badge +28
Als je huidige TV een DVB-T2 tuner heeft met de specificaties H.265 en/of HEVC, dan kan je na de switch (ook zonder Insteekkaart) kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Maar de betaal-TV-zenders werken niet zonder een aparte decoder.
Als je huidige TV een DVB-T2 tuner heeft met de specificaties H.265 en/of HEVC, dan kan je na de switch (ook zonder Insteekkaart) kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Maar de betaal-TV-zenders werken niet zonder een aparte decoder.
Inderdaad, dat was ik nog vergeten te vermelden.
In februari schakelt mijn regio over naar T2 en mijn tv is ook geschikt voor T2 en ga het in de loop van februari testen of ik de FTA-zenders met mijn bestaande sprietantenne kan ontvangen.☺️
@Dvb-t2
Dus je kan de TV nog niet testen op de nieuwe norm, maar als het wel zo ver is dan is het interessant om dat eens te doen, en het resultaat hier te vermelden, ter lering ende vermaak.
Reputatie 7
Badge +28
@Jan-D

T2 zegt op zich nog niets. Wat voor typenummer TV heb je?
@Jan-D

T2 zegt op zich nog niets. Wat voor typenummer TV heb je?

Hallo @Noordzee ,
ik heb een Sony tv die digitenne type I en II ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +28
Ik bedoel eigenlijk Sony 6600/ Sony 6700 / Sony 6800 etc. Oftewel het typenummer...
Ik bedoel eigenlijk Sony 6600/ Sony 6700 / Sony 6800 etc. Oftewel het typenummer...
Hallo @Noordzee ,
KD-43XE8099
Reputatie 7
Badge +28
Yippie Jan-D, Jouw TV ondersteunt de standaard H.265/HEVC 😎

Want alleen de opmerking dat een TV geschikt is voor DVB-T2 zegt niets. Er zijn heel veel TV's verkocht met de standaard DVB-T2 H.264. In bijna heel Europa wordt deze standaard gebruikt voor digitale ethertelevisie, maar niet in Duitsland en Nederland.

Met jouw TV ga je NPO 1/2/3 en twee regionale zenders kunnen ontvangen, zonder een aparte settopbox-ontvanger.

Wat betreft de regionale zenders: Afhankelijk van waar je woont wordt dat de combinatie Oost/Drenthe of Gelderland/Flevoland.

Zet dan de resolutie van jouw TV op 1080P voor de beste beeldkwaliteit.

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/4684/46845831M.pdf
Yippie Jan-D, Jouw TV ondersteunt de standaard H.265/HEVC 😎


Want alleen de opmerking dat een TV geschikt is voor DVB-T2 zegt niets. Er zijn heel veel TV's verkocht met de standaard DVB-T2 H.264. In bijna heel Europa wordt deze standaard gebruikt voor digitale ethertelevisie, maar niet in Duitsland en Nederland.

Met jouw TV ga je NPO 1/2/3 en twee regionale zenders kunnen ontvangen, zonder een aparte settopbox-ontvanger.

Wat betreft de regionale zenders: Afhankelijk van waar je woont wordt dat de combinatie Oost/Drenthe of Gelderland/Flevoland.

Zet dan de resolutie van jouw TV op 1080P voor de beste beeldkwaliteit.

https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/4684/46845831M.pdf

Hallo @Noordzee ,
dat wist ik al.
De resolutie op de tv is niet in te stellen, alleen de beeldverhoudingen.
De tv past de resolutie aan aan het aangeboden signaal via decoder, kabel, satelliet en wat dies meer zij.