Beantwoord

DVB-T2 ontvangst in Amersfoort-Zuid

  • 14 July 2019
  • 89 reacties
  • 1593 keer bekeken

Reputatie 2
Ongeveer 2 weken geleden startte ik met FTA ontvangst via een nieuw Konig DVB-T2 decoderd ontvangst kastje. Via een aparte DVB-T2 antenne, gewoon in de kamer.
Heb een nieuwe Philips TV.
De digitale ontvangst was uitstekend ! Gedurende ongeveer een week.
Plots was het over, geen signaal meer. ( al enkele dagen voor 9 juli )
Alles gewisseld en geprobeerd.
Zo bleek mijn nieuwe TV ook intern al DVB-T2 te hebben.
Bij zenders zoeken vindt hij 36 gecodeerde zenders , maar niet de NPO 1 2 en 3. Ook niet de NPO radio zenders.
Mijn conclusie is nu: er is hier in Amersfoort Zuid geen KPN signaal voor de FTA NPO zenders meer.
Is er iemand met dezelfde ervaring of is er een oplossing ?
icon

Beste antwoord door Noordzee 15 July 2019, 18:51

Bekijk origineel

89 reacties

Reputatie 2
OK, dan hou ik de schotel nog. Dank voor deze info 1
Mijn TV heeft inderdaad satelietzenders in het het menu staan, dus dat kan dan zonder apart Rebox satelietkastje ?
Het uitrichten kun je gemakkelijk zelf doen met een compas-App op je smartphone.
Reputatie 7
Badge +28
Maar wel op een andere satellietpositie.

Ben je voornamelijk geïnteresseerd in Duitse zenders, kies dan de Astra 1 satelliet op 19 graden oost.

Ben je geïnteresseerd in Engelse zenders?. Kies dan de Astra 2 satelliet op 28 graden oost.

Canal Digitaal zit op de Astra 3, dat is 23 graden oost.
Ach, gewoon minimaal 2 LNB's gebruiken. En met 3 krijg je alle 3 de Astra's.
Leuk lijst"je" in die pdf.
Weet er iemand een simpele manier om de kolommen ook zo in een rekenblad te krijgen ?
(excel oid)
Op de juiste manier bedoel ik, niet alles verschoven.

Ik heb alles in huis om satelliet te kunnen kijken, oa de oudere broer (cq opa) van de ontvanger die noordzee ook heeft.
Maar ik kom nu al niet toe aan alles wat ik zou willen zien 😕
Kees schreef: de oudere broer (cq opa) van de ontvanger die noordzee ook heeft.

Is die wel geschikt voor mpeg4 h.264? Want in mpeg2 is niets meer te krijgen, dat is geheel uit de lucht.
( nou dan tiep ik het nog maar een keer want het is verdwenen )
Ja daar zeg je zo wat, ik kan iig wel DVB-T2 zien maar dan alleen via een PC want deze Vu+ kan dat niet decoderen.
Reputatie 7
Badge +28
Ach, gewoon minimaal 2 LNB's gebruiken. En met 3 krijg je alle 3 de Astra's.

Dan moet je wel een speciale schotel hebben. Een reguliere ronde schotel van 64 cm is niet geschikt voor de combi Astra 1&2. Astra 1&3 is wel mogelijk. Als je een grotere schotel hebt van minimaal 78 cm zou je het kunnen proberen. In Amersfoort zou dat wel lukken.

Kees schreef: de oudere broer (cq opa) van de ontvanger die noordzee ook heeft.
Is die wel geschikt voor mpeg4 h.264? Want in mpeg2 is niets meer te krijgen, dat is geheel uit de lucht.


Goed gezien, alleen drie van de allerlaatste types van VU+ zijn geschikt voor de huidige DVB-T2 H.265 tuner.

Mijn ontvanger is desgewenst ook nog uit te breiden met een harde schijf voor opnames. Maar daar heb ik geen interesse in.
Mijn ontvanger is desgewenst ook nog uit te breiden met een harde schijf voor opnames. Maar daar heb ik geen interesse in.
Daar heb ik 'm nou juist voor, ik ga niet zitten wachten tot er een interessant programma komt of tot dat de reclame voor bij is.
Het navigeren door een opname gaat echt razend snel, met de cijfertoetsen, klein of groter stuk voor of achteruit, met 1 toets-druk ben ik vaak precies voorbij de reclame.
Reputatie 7
Badge +28
OK, dan hou ik de schotel nog. Dank voor deze info 1
Mijn TV heeft inderdaad satelietzenders in het het menu staan, dus dat kan dan zonder apart Rebox satelietkastje ?
Het uitrichten kun je gemakkelijk zelf doen met een compas-App op je smartphone.


Je kunt de FTA-zenders inderdaad ook rechtstreeks via jouw TV ontvangen. Dus zonder kastje. Alleen bij mijn LG-TV is het bewerken van de zenderlijst dusdanig bewerkelijk dat ik daar niet voor gekozen heb.

Persoonlijk vind ik zo'n aparte satellietontvanger veel gebruiksvriendelijker.

Want je zou evt. op jouw TV twee kastjes (DVB-T2 en DVB-S2) kunnen aansluiten als je voldoende aansluitingen hebt op jouw TV.
Reputatie 5
Badge +5
Wat dan wel weer opvalt, is dat de postcodecheck op de Digitenne website voor de locatie van topicstarter als uitkomst geeft: Yes! Digitenne is ook hier beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +28
Ja , hij woont 1 km van de zendmast vandaan. Dan moet het toch zeker lukken.😎
Reputatie 5
Badge +5
Foutje, mijn reactie ging over de situatie in Brielle en heb ik hier in het verkeerde topic getypt.
Reputatie 2
Ik heb een Revo Domino D3 Dab /FM/ Internet radio. Met kleine goede speaker en baspoort
Met een spriet-telescoop antenne.
Geen verdere antenne-aansluitingen.
Is er een mogelijkheid om deze op mijn dak-Dab-VHF antenne aan te sluiten ?

Dezelfde vraag voor een kleine Revo Mondo Dab/FM ontvanger met dunne draad antenne van 1.10 meter. De ontvangst in huis is alleen dicht bij het raam mogelijk.
Reputatie 7
Badge +28
Dan moet je veel technische kennis hebben en zelf aan de binnenkant van jouw radio een aansluiting maken.

Zelf zou ik dat ook wel willen voor mijn DAB-radio’s.

Maar daar ga ik dus niet aan beginnen.

Er zijn ook DAB radio’s te koop waar je wel een externe antenne op kunt aansluiten.

Reageer